Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان به صورت بی‌ سابقه‌ای افزایش یافته است مردم ولایت میدان وردک در اعتراض به عملیات‌های نیروهای خارجی دست به تظاهرات زدند. ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان در افغانستان به یک روال تبدیل شده و در چند روز گذشته ده‌هاغیر نظامی افغان در ولایت‌های میدان وردک و غزنی را به کام مرگ کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا جنگنده‌های آمریکایی یک منزل مسکونی در شهرستان «جلگی» ولایت میدان وردک را بمباران کردند که بر اثر آن نزدیک به 20 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

ادامه توحش آمریکایی از تخریب مسجد تا کشتار غیرنظامیان در افغانستان روایت تکان دهنده از کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای وابسته به سیا در افغانستان

مردم ولایت میدان وردک در واکنش به این موضوع دست به تظاهرات زده و خواستار توقف فوری حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان در این کشور شده است.

تظاهرات کنندگان با تجمع در برابر دفتر کمیسیون حقوق بشر در این ولایت تاکید کردند که عاملان کشتار غیرنظامیان در عملیات‌های نیروهای خارجی باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

آنها از دولت افغانستان خواستند که برای جلوگیری از حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان در این کشور اقدام کند.

تظاهرات کنندگان هشدار دادند، اگر حملات هوایی و عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان در میدان وردک متوقف نشود آنها بزرگراه کابل-قندهار را مسدود خواهند کرد.

کشتار غیر نظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی در چند ماه گذشته به صورت بی‌سابقه افزایش یافته است موضوعی که انتقاد سنا و پارلمان افغانستان نیز را برانگیخته است.

اما با وجود اعتراض‌ مکرر پارلمان و سنای افغانستان در چند ماه گذشته عملیات‌های شبانه و بمباران اهداف غیر نظامی توسط نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند