Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب قزلسفلو در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان دارای ۱۷ پارک جنگلی مصوب است و بر اساس بخشنامه سازمان جنگل ها باید پارک های جنگلی که توسط اداره کل مدیریت می شد و یا در اختیار شهرداری ها بود به مزایده گذاشته شود.

وی مساحت پارک های جنگلی استان را هفت هزار و ۴۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: هم اکنون پنج پارک جنگلی کبودوال علی آبادکتول، شبنم نوده خاندوز، آق سو کلاله، دلند و باغ تاشته رامیان آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزلسفلو به موضوع رانش در روستای زیارت گرگان هم اشاره و بیان کرد: در فاصله زمانی کوتاه ۲۹ دی تا ۱۴ بهمن شاهد حدود ۱۷۰ میلیمتر بارندگی در این روستا بودیم که در ۱۸ بهمن رانش در روستای زیارت اتفاق افتاد.

وی با بیان این که این رانش در خارج روستای زیارت و در عرصه های جنگلی روستا اتفاق افتاده بود، ادامه داد: شیب تند دامنه، پرآب شدن چشمه ها، اشباح خاک و نوع سازند بخش هایی از زیارت را مستعد لغزش و رانش کرده است.

قزلسفلو اضافه کرد: آن چه در زیارت شاهد آن هستیم در واقع حرکت توده ای است که به صورت زمین لغزش و جریان گِلی نمود پیدا کرد.

ایجاد سایت گردشگری در روستای محمدآباد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با این توضیح که بارندگی و میزان آن را نمی شود کنترل کرد، گفت: تنها راه حل موجود خارج کردن آب های بالادست از توده در معرض رانش و لغزش زیارت و هدایت آن به دره کناری است تا اجازه ندهیم خاک اشباح شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی فرمانداری گرگان و مدیریت بحران استانداری گلستان ساماندهی بخش از موضوع به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سپرده شده و هم اکنون مشغول جمع آوری آب های سطحی چشمه ها در زیارت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین از ایجاد سایت گردشگری در روستای محمدآباد گرگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سایت گردشگری در وسعت دو هکتار طراحی شده و به مناسب هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، کاشت درخت در این سایت گردشگری انجام می شود.

کد خبر 4555528

منبع: مهر

کلیدواژه: زیارت گرگان منابع طبیعی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به گزارش اطلاعات روز؛ منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.

طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.

این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌اند.

یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.

طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.

در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.

طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.

ویدیو‌های گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیو‌ها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه