Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: متأسفانه هجمه وهابیت و سلفی‌ها در تضعیف مسئله وقف و زکات بسیار زیاد است، آن‌ها به نحوی برای مردم این دو سنت اسلامی را تشریح می‌کنند که وقف را مساوی با از دست رفتن مال و هدر رفت آن برابر می‌کنند. ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسکندری ظهر امروز در همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم آیت‌الله ملاصادق قمی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی‌ که اسلام ناب به‌وسیله خمس و زکات توسعه و پیدا می‌کند، سلفی‌ها به دنبال تضعیف این سنت الهی در بین مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اهمیت مسئله وقف افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ مشخص می‌شود که وقف زیربنای جامعه اجتماعی و همچنین رسالت پیامبر گرامی اسلام بوده است، در دوران ائمه اطهار(ع) نیز توجه به مسئله وقف ازنظر اقتصادی در اهم توجهات قرار داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اهمیت وقف و مسائل اقتصادی را مورد توجه قرارداد و عنوان کرد: در آیات قرآن کریم همواره مسائل عبادی و معرفتی در کنار مسئله مهم اقتصادی بیان‌شده است، امروز از آنجایی‌ که دشمن نمی‌تواند تیشه به ریشه مکتب و اعتقادات راسخ مردم بزند سعی می‌کند با تضعیف و تحت شعاع قرار دادن مسئله زکات سبب کم‌رنگ شدن توسعه و تفوق اسلام ناب شود.

اراضی وقفی مازندران سنددار می‌شودسی و نهمین وقف گیلان در رشت به ثبت رسیدانجمن یاوران وقف اشتغال در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

اسکندری ادامه داد: در طول تاریخ اسلام توجه بسیار ویژه‌بر مسئله اقتصاد و استقلال اقتصادی در دوران مختلف شده است، بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی و ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف تعیین‌شده، پروژه جدید چنگ اقتصادی کلید خورده که تضعیف باورهای دینی مانند زکات و خمس از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به برخی از جنبه‌های دین ستیزانه وهابیت و سلفی گری گفت: تبلیغات ضد دینی و شرم‌آور وهابیت در مسئله زکات و خمس به دلیل اطلاع آن‌ها از اثرگذاری این دو سنت مهم اسلامی در مسیر گسترش اسلام ناب و مبارزه به آموزه‌های دروغین آن‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: متأسفانه هجمه وهابیت و سلفی‌ها رد تضعیف مسئله وقف و زکات بسیار زیاد است، آن‌ها به نحوی برای مردم این دو سنت اسلامی را تشریح می‌کنند که وقف را مساوی با از دست رفتن مال و هدر رفت آن برابر می‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: خمس، زکات و دیگر وجوهات شرعی پشتوانه و پشتیبان اجرای دین و احکام اسلامی در سطح جامعه بوده و باید به مردم نسبت به اهمیت این دو مقوله مهم و بزرگ اطلاع‌رسانی دقیقی انجام داد.

وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین ضربه تاریخی به مسئله وقف توسط سیاست‌های ضد دینی رضاشاه وارد شد، عملکرد رضاشاه سبب شده اعتماد عمومی مردم نسبت به موقوفات کاهش یابد، وجود مراجع بزرگی مانند آیت‌الله بروجردی سبب شده بود که این سنت اسلامی در جامعه به‌صورت کامل انکار یا فراموش نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: با شفاف‌سازی و اجرای امینانه نیت واقفین بهترین زمینه برای وقف در کشور فراهم‌شده و مردم می‌توانند برای باقی الصالحات خود اندوخته‌ای ذخیره کنند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود

محمد کاشی زاده مدیر ارتباطات بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر گفت: همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه هم اندیشی بین المللی «اصحاب ادیان و مسئله غزه» با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

کاشی زاده افزود: در این هم اندیشی که با مشارکت برخی نهادهای فرهنگی بین الملی کشور از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و دیگر مراکز مرتبط برگزار می شود آیت الله علی اکبر رشاد، رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور اصحاب ادیان: حاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران،‌ سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران و دکتر پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران ایراد سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در محل در تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی(احمد قصیر)، خیابان پژوهشگاه برگزار می‌گردد.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست