Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@16:02:30 GMT

روابط تهران و ایروان توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۸۴۳۸

روابط تهران و ایروان توسعه می یابد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نیکول پاشینیان روز پنجشنبه در بازدید از میدان نقش جهان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر پیش بینی روابط دو کشور در آینده افزود: البته در روابط خود باید طوری جلو برویم که منافع یکدیگر حفظ شود.

وی تصریح کرد: همچنین در همکاری و روابط با کشورهای ثالث هم باید اینگونه رفتار کنیم و منافع یکدیگر حفظ و ضرر و آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد: هر مشکلاتی که پیش می آید باید در جو دوستی و همسایگی آن را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: برنامه های مشترک خود را با استاندار بررسی کردیم و فکر می کنم که سفر به اصفهان ادامه موفقیت در سفر رسمی ماست.

نخست وزیر ارمنستان هدف اصلی از سفر به اصفهان را دیدار و ملاقات با جامعه ارامنه ذکر کرد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران، اصفهان را نمودی از فرهنگ و تاریخ ایران دانست و گفت: هر کس به اصفهان سفر نکند نمی تواند از فرهنگ و تاریخ ایران چیزی بفهمد.

پاشینیان یادآور شد: این دومین بار است که به اصفهان سفر می کنم و دفعه قبل در سال 2004 با گروهی از خبرنگاران به این شهر تاریخی سفر کردم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه فرصت برای سفر مجدد به اصفهان برای او فراهم شد، افزود: امیدوارم دوباره بتوانم به اصفهان سفر کنم.

نخست وزیر ارمنستان، اصفهان را یک مرکز تاریخی و فرهنگی دانست که جامعه عظیمی از ارامنه در این شهر زندیگی می کنند و به نوعی تاریخ آنها به یکدیگر وصل شده است.

نخست وزیر ارمنستان امروز در بدو ورود به فرودگاه اصفهان از سوی عباس رضایی استاندار و سیپان کاشجیان اسقف اعظم و پیشوای دینی ارامنه اصفهان و جنوب ایران مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار و گفت و گو با استاندار، بازدید از آثار تاریخی و گردشگری کلانشهر اصفهان، دیدار با جامعه ارامنه و جنوب ایران در ورزشگاه آرارات، بازدید از کلیسای وانک و دیدار و گفت و گو با اسقف اعظم جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران از جمله برنامه های نخست وزیر ارمنستان در اصفهان اعلام شد.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز با کشورهای ترکیه ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

این کشور حوزه قفقاز جنوبی به دلیل هم مرز بودن با کشورمان از اهمیت ویژه ای در مراودات اقتصادی برخوردار بوده و پلی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا محسوب می شود.

جمعیت ارامنه ساکن در اصفهان حدود هفت هزار نفر است که بیشتر آنها ساکن شهرستان اصفهان هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان ایران جهان قفقاز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان دیدار با وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا درباره توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عصر روز دوشنبه (10 اردیبهشت 1403) عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زارع‌پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام برداشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

اجرای 47 پروژه دانش‌بنیان در هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.  

عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان‌نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه‌اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند