Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار خبر اتلاف سگ‌ها در روستایی در اسدآباد، دهیار روستا، رئیس شورای روستا و اهالی روستا در این باره اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع،‌ هفته گذشته خبری مبنی بر اتلاف 37 قلاده سگ در روستای طویلان سفلی اسدآباد در یکی از کانال‌های تلگرامی این شهرستان منتشر و خبرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال وجود مصوبه‌ای بر ممنوعیت اتلاف سگ‌های ولگرد و انجام زنده‌گیری آنها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، این خبر  توسط خبرنگار نافع از دهیاری، دادستان و رئیس محیط‌زیست این شهرستان پیگیری شد.

دهیار روستا در این زمینه گفت: به دلیل عدم انجام عملیات‌های زنده‌گیری از سوی شهرداری و قلاده‌گذاری از سوی دامپزشکی و همچنین اعتراضات مردم، مدیران مدارس در زمینه سگ گزیدگی و احتمال بروز بیماری هاری و وجود مصوبه شورا اقدام به اتلاف سگ‌ها کرده‌ام.

همچنین دادستان شهرستان اسدآباد در این خصوص عنوان کرد: اتلاف سگ در صورتی که ولگرد باشد با سلاح گرم مانعی ندارد اما این امر زیر نظر شهرداری و شبکه بهداشت باید صورت بگیرد که باید پیگیری کنیم که اتلاف سگ‌ها در طویلان سفلی با دستور ما بوده یا خیر؟

در گیر و دار پیگیری این گزارش بودیم که خبر سگ‌گزیدگی یکی از اهالی روستا به گوشمان رسید و که با وی گفت‌وگویی انجام دادیم.

این خانم  که سرپرست خانوار و حدود 40 سال سن دارد به خبرنگار نافع گفت: در حین عبور از کوچه بودم که سگی به من حمله‌ور شد و پایم را گاز گرفت؛ سریع خود را به خانه رساندم و با آب و صابون شست‌وشو دادم اما شدت درد آن باعث شد به خانه بهداشت مراجعه کنم.

وی ادامه داد: وقتی وارد حانه بهداشت شدم، مسؤول مربوطه گفت که باید به شهر بروم و در بیمارستان واکسن هاری بزنم زیرا احتمال اینکه به بیماری هاری مبتلا شده باشم وجود دارد.

این خانم بیان کرد: من سرپرست دو بچه یتیم هستم و توان مالی نداشتم که خود را به شهر برسانم یکی از همسایگان مرا به بیمارستان برد که واکسن را زدم؛ خدا را شکر به موقع رسیده بودم.

وی گفت: ما از دست سگ‌ها در این روستا امنیت جانی نداریم و هر روز که فرزندانم به کوچه می‌روند، می‌ترسم برایشان اتفاقی بیفتد.

 

اتلاف سگ‌ها با مجوز و مصوبه شورا بوده است

در ادامه برای پیگیری موضوع مجددا با دهیار تماس گرفتیم، حسن میرویسی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با ابراز ناراحتی از اتلاف آن 37 سگ، اظهار کرد: من با موضوع اتلاف سگ مخالفم اما هیچ گونه امکاناتی برای زنده‌گیری هم نداریم.

وی ادامه داد: حفظ سلامتی جامعه روستاییان برای من مهم‌تر از حیوانی است که به جان انسان آسیب می‌رساند که   البته این کار با مجوز و مصوبه شورا صورت گرفته است.

دهیار روستای طویلان سفلی گفت: امروز جان اهالی روستا با وجود این سگ‌ها که هنوز حدود 50 مورد دیگر در این روستا وجود دارد و در کوچه‌ها پرسه می‌زنند در خطر است و هر آن ممکن است هر کدام از افراد روستا دچار سگ‌گزیدگی شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از چندین مورد درخواست از اهالی روستا، مدیران مدارس، خانه بهداشت داشتیم که با وجود سگ‌ها در امان نیستند و چرا دهیاری برای حل این مشکل کاری نمی‌کند؟ ما هم با اعضای شورا جلسه گذاشتیم و بنده با اکتفا به مصوبه شورا اقدام به این امر کردم.

میرویسی گفت: برای اتلاف هر سگ مبلغ 30 هزار تومان با فردی که دارای مجوز در این زمینه است، اقدام به این امر کردیم و حدود یک میلیون و 110 هزار تومان هزینه شده است.

 

واکسن هاری در خانه بهداشت موجود نیست

رئیس شورای اسلامی روستای طویلان سفلی که خود نیز مسؤول خانه بهداشت روستا است در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، تصریح کرد: وجود سگ‌های ولگرد در این روستا یک معضل بزرگ برای اهالی روستا شده که چندین مورد شکایت در این زمینه داشته‌ایم.

حسین بیژنی افزود: دهیار روستا براساس مصوبه شورا که همان قانون است، عمل کرده و البته مکاتبه‌ای مبنی بر اینکه دهیار باید از دادگستری مجوزی بگیرد، برای ما نیامده است.

وی با بیان اینکه ما از دهیار روستا برای انجام عمل قانونی اتلاف سگ‌ها حمایت می‌کنیم، یادآور شد: از بخشدار و فرماندار شهرستان درخواست  داریم که برای زنده‌گیری سگ‌ها امکاناتی را در اختیار دهیار و شورا قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی روستای طویلان‌سفلی با بیان اینکه بارها در روستا حیوان‌گزیدگی داشته‌ایم و کسی پاسخگو نبوده و تنها واکسن هاری و کزاز است که افراد باید در بیمارستان و خانه بهداشت تزریق کنند، افزود: علاوه بر وجود سگ در روستا یکی دیگر از مشکلات ما در روستا نبود واکسن هاری در خانه بهداشت است و باید حتما به شهر مراجعه شود که این امر هم برای بسیاری از اهالی امکانپذیر نیست و یا به سختی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: روستای طویلان سفلی 35 کیلومتر با شهر فاصله دارد و برای بسیاری از اهالی که دچار حیواگزیدگی می‌شوند این امر که برای تزریق واکسن هاری به شهر بیایند، مشکل است که می‌طلبد چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

در پایان انتظار می رود که با توجه به ممنوعیت اتلاف سگ‌ها در سطح شهرستان و عدم وجود امکانات زنده‌گیری مسؤولان شهرستان چاره‌ای برای این امر بیندیشید که دیگر شاهد حیوان‌گزیدگی نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم