Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان الجزایر در نشست امروز (پنج‌شنبه) خود صحبت‌های نخست وزیر را با سر دادن شعارهای مخالفان قطع و جلسه را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پس از آنکه احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر امروز در پارلمان این کشور نسبت به فراخوان‌ها برای برگزاری اعتصاب‌ها در اعتراض به کاندیداتوری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور هشدار داد و از اعتراضات نسبت به کاندیداتوری بوتفلیقه انتقاد کرد، نمایندگان پارلمان الجزایر سخنرانی او را با سر دادن شعارهای مخالفان قطع و جلسه را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویحیی در پارلمان به مردم این کشور نسبت به تکرار سناریوی سوریه هشدار داد و گفت: اینکه تظاهرات تاکنون مسالمت‌آمیز بوده به این معنا نیست که با توجه به تحولات سوریه، این اعتراضات نیز به همین شکل ادامه خواهند یافت.

نخست وزیر الجزایر جوانان این کشور را به تامل و برگزاری مسالمت‌آمیز اعتراضات به همان شکل روزهای اولیه دعوت کرده و به برخی گروه‌ها که از این فرصت برای ایجاد فتنه و خرابکاری استفاده می‌کنند، هشدار داد.

وی افزود: راهپیمایی‌ها در سوریه ابتدا با گل آغاز شده و با خون پایان یافتند، من به مردم الجزایر می‌گویم این حق شماست که با دولت اختلاف نظر داشته باشید اما ما اختلاف نظر با کشور را نمی‌خواهیم، الجزایر رنج‌های بسیاری را متحمل شده و ما نمی‌خواهیم ویرانی‌ها بازگردند.

در مقابل نمایندگان با سر دادن شعارهای مخالفان صحبت‌های اویحیی را قطع کرده و از جلسه بیرون آمدند.

یاسین عیسوان، نماینده حزب "تجمع برای فرهنگ و دموکراسی" به اویحیی اعتراض کرده و برکناری بوتفیلقه و دولت او را خواستار شد.

عیسوان با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگان حزبش مخالف دولت هستند، گفت: راه‌حل در دستان مردم الجزایر است.

این تحولات در حالیست که الجزایر خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی جدید طی فردا (جمعه) علیه کاندیداتوری بوتفلیقه آماده می‌کند.

همچنین در جریان تحصنی اعتراضی امروز در الجزایر، تعدادی از روزنامه‌نگاران بازداشت شدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش جام جم آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی همچنین بیان کرد: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل