Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: رضا شیران خراسانی ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع تشریح طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور مقننه در دفتر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین افتخار ما نظام مردم‌سالار دینی بوده و برابر اصل ۶ قانون اساسی، انتخاب‌ها به اتکای انتخابات مردم بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون اساسی به دو گونه مشارکت مردم در اداره کشور را تعیین کرده، یکی غیرمستقیم که در اصل ۶ بوده و دیگری مستقیم که در دو اصل ۵۹ و ۱۷۷ با عنوان قانون «همه‌پرسی» بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عمل مردم تا الان مشارکت مستقیم نداشته‌اند، اضافه کرد: اگر بخواهد اصل ۵۹ قانون اساسی اجرا شود، لازمه‌اش این است که یا ئیس جمهور درخواست کند یا ۱۰۰ نفر از نمایندگان و بعد از آن هم به تصویب دو سوم مجلس برسد که اتفاق نظر دو سوم نمایندگان مجلس در یک موضوع، در عمل اتفاق نمی‌افتد.

شیران خراسانی با اذعان به این نکته که مردم نیاز‌ها و اولویت‌ها را بهتر از نمایندگان درک می‌کنند، متذکر شد: بعضی طرح‌ها را اگر ما نمایندگان برای رای‌گیری عمومی در سامانه قرار دهیم، امضاءهایش میلیونی است و از طرفی این موضوع سبب ارتباط بیشتر و مستقیم‌تر مردم با مجلس و پیگیری جدی‌تر طرح‌ها و لوایح از سوی آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در این صورت مجلس هم با پشتوانه مردمی بهتری امور را دنبال می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نقش کمرنگ و غیرمستقیم مردم در قانون‌گذاری، اظهار کرد: اکنون در دنیا این اتفاق افتاده، کشوری مانند سوییس از سال‌ها پیش مشارکت مستقیم مردم را در قانون‌گذاری دارد، حتی کشوری مانند برزیل با ۲۰۸ میلیون جمعیت و مساحتی ۵ برابر مساحت کشور ما، این طرح را اجرا کرده است.

شیران خراسانی بیان کرد: به همین دلیل ما طرح مشارکت مستقیم شهروندان در قانون‌گذاری را به مجلس پیشنهاد دادیم و به آیین‌نامه داخلی مجلس یک بند به اضافه کردیم که اگر ۵۰۰ هزار نفر از مردم که حق رای در انتخابات دارند برای تصویب یا لغو یک قانون درخواست دهند، هیات رییسه مجلس مکلف است این را به صورت یک طرح ارائه کند و به شور بگذارد، همچنین، نمایندگانی که طرح را امضاء می‌کنند، اسامی‌شان منتشر شود.

وی ادامه داد: باید سامانه‌ای توسط مجلس طراحی شود، البته اکنون این سامانه را برای نقد طرح‌های موجود داریم، اما آنچه که مد نظر ما بوده، این است که مرجع‌هایی می‌توانند طرح‌شان را روی این سامانه بارگذاری کنند و از مردم بخواهند در صورت موافقت طرح را امضاء الکترونیک کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرجع‌هایی که می‌توانند طرح بارگذاری کنند شامل احزاب دارای مجوز، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های دارای مجوز، رسانه‌های دارای مجوز، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی و صنفی هستند.

شیران خراسانی افزود: با توجه به نظام مردم‌سالاری دینی که ما داریم، مردم با اجرای این طرح می‌توانند مستقیم‌تر وارد عرصه قانون‌گذاری شده و در تعیین سرنوشت خودشان سهیم شوند.

وی با بیان اینکه همه بر سر موضوع وجود ناکارآمدی در کشور اتفاق نظر داریم، اظهار کرد:، اما اینکه این ناکارامدی‌ها چقدر مربوط به اشخاص است و چقدر مربوط به ساختار است، هیچ‌وقت مطالبه نشده و عمدتا اشخاص را مورد خطاب و عتاب قرار داده‌ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازمه و ابزار جمهوریت احزاب است، ما در بحث اسلامیت نظام تعریف کرده‌ایم که فق‌های شورای نگهبان که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند به اسلامیت مصوبات نظارت دارند، اما در بحث جمهوریت ابزارش که احزاب است را به کار نگرفته‌ایم.

شیران خراسانی گفت: نظر من این است که حداقل در کشور ما ۷۰ درصد مشکلات به خاطر ساختار معیوب بوده و ۳۰ درصد با ناکارآمدی افراد و مسؤولان ارتباط دارد، یعنی اختلاف عملکرد یک فرد بسیار قوی و بسیار ضعیف در یک مسؤولیت حداکثر ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه مدل تمرکزگرای اداره کشور سبب شده امروزه کشور گران اداره شود، ادامه داد: در بودجه سال ۹۸، ما ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و جاری بابت حقوق و مزایای کارکنان، بازنشستگان و استهلاک در سیستم اداری کشور داریم، درحالی که ۶۰ میلیارد تومان تملک دارایی‌های مالی دولت بوده که همه آن هم با صورت اوراق قرضه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: یعنی این مدل و ساختار نادرست ما را به اینجا رسانده که هر چقدر نفت بفروشیم و مالیات و عوارض بگیریم، جبران هزینه‌ها را نمی‌کند.

شیران خراسانی یادآور شد: ۳۲ درصد جمعیت کشور در ۱۰ شهر متمرکز شده‌اند و ۶۸ درصد جمعیت باقیمانده در یک هزار و ۱۴۰ شهر دیگر زندگی می‌کنند، از طرفی دیگر طبق آمار موجود ۷۸ درصد جمعیت ایران در ۴۸ درصد از پهنه ایران هستند، این توسعه نامتوازن ناشی از همان ساختار معیوب است.

وی گفت: ما در ساختار ایراد جدی داریم و اگر بخواهیم با همین روش ادامه دهیم، هر زمان نفت زیاد بفروشیم، همه نواقص پوشیده می‌شود، اما هر وقت مانند اکنون نتوانیم نفت‌مان را زیاد بفروشیم همه نواقص برملا می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مشارکت مردم در قانون‌گذاری فقط جنبه سیاسی ندارد، تاکید کرد: مشارکت مردم در تصویب طرح‌هایی مانند سن ازدواج که مجلس به مشکل خورده، واقعا می‌تواند راهگشا باشد.

شیران خراسانی اظهار کرد: ما از فروردین می‌دانستیم امسال جنگ اقتصادی داریم، اما چرا کالابرگ نداریم؟ دولت برای حل مشکل ارزاق عمومی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گذاشت، اما شاهدیم که تورم در همین کالا‌ها بیشتر است.

وی گفت: سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها اطلاعات همه خانوار‌ها را با شماره کارت بانکی دارد و می‌تواند روی همان کارت یارانه، هزینه گوشت خانوار را شارژ کند، اگر همین طرح کالابرگ به رای عمومی گذاشته می‌شد خیلی می‌توانست راهگشا باشد یا در بحث تابعیت چرا مادر ایرانی نمی‌تواند برای فرزندش شناسنامه ایرانی بگیرد؟ چرا اصل خون نباید از مادر منتقل شود، بحث تابعیت از طریق مادر انقدر مهم است که حق رای برای زنان! بنابراین، می‌بینید که همه این طرح سیاسی نیست و می‌تواند در مسایل مختلف اجتماعی و اقتصادی راهگشا باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره استانی شدن انتخابات گفت: باید بسنجیم که آیا در ۴۰ سال گذشته نهاد قانون‌گذار ما عملکردش صحیح بوده یا نه؟ نظر من به عنوان نماینده این است که حاصل این ساختار تورم قوانین متناقض و متعارض شده، هیچ جای دنیا اینقدر ماده قانونی وجود ندارد.

شیران خراسانی افزود: اگر دولت گران اداره می‌شود یک بخش از مشکل مربوط به قوانینی است که مجلس در این ۴۰ سال تصویب کرده، حاصلش شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کارمند مستقیم و مرتبط با دولت و حدود ۶ میلیون نفر مستقیم و غیرمستقیم مستمری‌بگیر و نهاد نظامی و نهاد‌های عمومی غیردولتی وصل به دولت و ۳۲۰ هزار میلیارد هزینه اداره کشور!

وی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات یکی از راهکار‌های حل مشکل ساختاری نمایندگان مجلس است، متذکر شد: ساختار تمرکزگرا به فرصت‌های سرزمینی توجه نمی‌کند، اظهار کرد: اکنون کسی که در وزارت جهاد است، اصلا کلات را نمی‌شناسد، اما برای آن برنامه‌ریزی می‌کند، در مجلس امروز ما فرابخشی عمل نمی‌کنیم و قطعا استانی شدن انتخابات به نفع اداره کشور است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گوشت گوساله درجه یک برزیلی در بندرعباس کیلویی ۳.۵ دلار به تحویل داده می‌شود، آن هم با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، یعنی به دست مصرف‌کننده باید کیلویی ۳۰ هزار تومان برسد، اما، چون سیستم توزیع مشکل دارد، به این قیمت به دست مردم نمی‌رسد.

شیران خراسانی اظهار کرد: ۱۸ میلیارد دلار از اول امسال تاکنون دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توزیع شده، اما، چون سیستم توزیع مشکل دارد، کمبود برنج، شکر و گوشت احساس می‌شود، در حالی‌که واقعا کمبود نداریم، اما اینکه چرا نمی‌خواهند این سیستم توزیع را درست کنند برای من مبهم بوده و این انتقاد به دولت وارد است.

وی اضافه کرد: اینکه تعداد پرونده‌های قضایی ایران با هندوستانی که ۱۵ برابر ما جمعیت دارد، برابر بوده، مشکل ساختاری است، اینکه یک پنجم حقوق‌بگیران دولت به اندازه چهار پنجم دیگر حقوق می‌گیرند، اشکال ساختاری بوده و فکر نکنید اگر ساختار اصلاح نشود و دفعه بعد به افراد دیگری رای دهید، مشکلات کشور حل می‌شود، اینطور نیست، چون در بعضی مواقع سهم اشخاص ۱۰ درصد است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به مشهد یک خیال واهی است، انتقال هر مترمکعب آب از دریای عمان به مشهد ۲۰ هزارتومان هزینه دارد، در حالی که هم اکنون ۹۰ هزار مترمکعب آب در کشف‌رود هدر می‌رود و کسی به فکر مدیریت آن نیست.

شیران خراسانی گفت: همین منابع فعلی کشور اگر درست مدیریت شود تا ۱۵۰ میلیون جمعیت را اداره می‌کند، هم اکنون ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب از جا‌های مختلف به مشهد هدایت می‌کنیم و پول این انتقال را مردم می‌پردازند، اما به خاطر فرسودگی لوله‌ها، ۴۸.۵ میلیون مترمکعب یعنی ۲۲ درصد آب به هدر می‌رود، اما حاضر نیستند هزینه یک هزار میلیارد تومانی تعویض لوله‌ها را پرداخت کنند، چطور می‌خواهند هزینه انتقال آب از دریای عمان را انجام دهند؟

وی اضافه کرد: هم اکنون برای انتقال ۳۵ میلیون متر مکعب آب از هزار مسجد ۵ هزار میلیارد دلار هزینه می‌کنند، اما ساز و کاری برای تصفیه آب کثیف شده مصرف انسانی برای کشاورزی ندارند، در واقع ما بازچرخانی آب نداریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: حداکثر آب مصرف انسانی در کشور ۹ درصد، بخش صنعت ۳ درصد و ۸۸ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اما آبیاری در بخش کشاورزی هنوز غرقابی است، مشکل ما کمبود آب نیست، بلکه مدیریت آب است که آن هم به ساختار‌های معیوب برمی‌گردد، این ساختار معیوب است که به کارکنان خودش امضای طلایی می‌دهد و این امضاء‌های طلایی فسادآور است.

شیران خراسانی در پاسخ  مبنی بر اینکه آیا این ساختار معیوب و بیمار اجازه تصویب طرح مشارکت شهروندان در قانون‌گذاری را می‌دهد یا خیر؟، گفت: من در مجلس با روسای فراکسیون‌های مختلف صحبت کرده‌ام، همه آن‌ها اگرچه در جزئیات طرح اشکالاتی دارند، اما با کلیت آن موافقند، مردم باید خودشان از این حق تصمیم‌گیری و مشارکت در سرنوشت‌شان به طور مستقیم دفاع کنند تا محقق شود.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین در کشور ۸۰ میلیون لیتر است، یادآور شد: سالانه ۹۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه یارانه‌های پنهان انرژی است که پرداخت می‌شود و این سبب ایجاد شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی است که باز هم محصول همان ساختار معیوب است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: عادلانه‌ترین حالت صادر کردن کارت انرژی یا سهمیه‌بندی بنزین است تا در حق خانواری که وسیله نقلیه ندارد یا یک موتورسیکلت دارد ضایع نشود.

شیران خراسانی اضافه کرد: تقسیم عادلانه انرژی سبب کاهش شکاف اقتصادی و در نهایت رشد اقتصادی بوده که به نفع کشور است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس قیمت گوشت شکاف اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات مجلس به خصوص در حوزه تهران، گفت: انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم نزدیک است و طبیعی است که این فرآیند بخشی از این مجلس است، زیرا در مجلس حتی یک نماینده هم موثر است و آن به این علت است که گاهی یک وزیر با یک رأی انتخاب می شود یا برعکس آن رأی نمی آورد و این موضوعی است که در گذشته اتفاق افتاده و شاهد آن بوده ایم.

وی افزود: بنابراین در دور دوم انتخابات حتی اگر یک نفر باقی مانده باشد، باید تلاش شود این یک نفر، فرد موثر، متخصص، کارشناس و مفید برای مجلس و مردم باشد؛ مخصوصاً اینکه در این دوره هم نظر مقام معظم رهبری به تحول در مجلس است تا مشکلات کشور حل شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به برخی مشکلات کلان اقتصادی کشور، تاکید کرد: اگر ما مسأله ارز یا گرانی ها و تورم را داریم و ادامه دار است و حل نمی شود، اینها نیازمند آن است که مجلس مقتدر و قوی با یک پشتوانه مردمی شکل گیرد که در آن بتوانند هم سیاست های دولت را مورد بررسی و تایید یا نقد قرار دهند و هم اینکه در انتخاب وزرا و مسوولان ذی ربط دقت لازم را انجام دهند. در نتیجه اگر مسوولی توانمندی به خرج نداد، او را کنار بگذارند.

نقش مهم ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس

بادامچیان با اشاره به اهمیت ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم، اذعان کرد: در سراسر کشور ۴۵ نفر برای مجلس باقی مانده که تعداد بالایی است و نقش این تعداد نماینده مسلماً در کارایی یا خدایی نکرده در ناکارایی مجلس موثر است، زیرا ملت اگر بخواهد مشکلات و مسائل آن حل شود، اولین انتخاب آنها، مسأله نمایندگان مجلس است تا با نظارت قوی مجلس این کار انجام شود.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: ان‌شاالله در دور دوم هم ملت ما حضور خوب و گسترده ای در انتخابات خواهند داشت که البته در تهران باید از بین ۳۲ نفر، ۱۶ نفر را انتخاب کنند.

وی افزود: یک نماینده مانند «مدرس» در مجلس می تواند آن همه کار کند و یک نماینده مثل «تدین» می تواند آن همه خیانت کند؛ بنابراین مهم اینجا است که بین این ۳۲ نفر عناصر آنچنانی که خدایی نکرده اهل خلاف باشند، نداریم ولی بالاخره میان این افراد باید توجه شود که کدام اصلح و شایسته‌تر هستند؛ لذا امیدواریم مردم ما، چه در تهران و چه در شهرستان ها محکم در این زمینه بایستند و انتخاب کنند.

بادامچیان با اشاره به فعالیت گروه های سیاسی در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس، گفت: طبعاً گروه های سیاسی نظرات خود را خواهند داد و ما هم در حزب موتلفه اسلامی ضمن دعوت مردم به حضور و مشارکت گسترده و انتخاب از بین این افراد که همه آنها بنا به تایید شورای نگهبان آمدند، توصیه می کنیم فردی که برای مجلس و گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی، جامعه نمونه اسلامی و برای دولت مناسب تر است، انتخاب شود.

تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اولویت مجلس دوازدهم را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار کرد: ما در حزب موتلفه اسلامی اعلام کردیم نماینده مجلس دوازدهم چهار اولویت اصلی دارد که اولین آن بودجه است، زیرا مسأله اصلی در کشور ما بودجه است؛ ضمن آنکه ثبات قیمت‌ها، موضوع آب و اصلاح نظام اداری نیز اولویت های دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بودجه باید به گونه‌ای تنظیم شود که از این وضع موجود خارج شود، چرا که در وضع موجود بودجه، تکالیف بودجه ای که بر اساس قانون گذاری یک ساله است و می تواند برای کشور مفید باشد، بایستی خارج شود و کل دریافت های دولت وارد بودجه شود و به خزانه نرود. در اصل قانون اساسی هم این است که کل دریافت و کل پرداخت های دولت در چارچوب ردیف های تعیین شده از طرف نمایندگان باشد. اگر این امر محقق شود، آن وقت مشکل سو استفاده، ریخت و پاش‌ها، حقوق نجومی و خرج های زائد از بین می رود.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: باید مشخص شود مثلاً فلان دستگاه در مورد فلان پروژه و کار چقدر زمان برای انجام وظیفه نیاز دارد و اگر این مبلغ عظیمی در اختیار آن سازمان قرار می گیرد، باید مشخص شود که برای چه موضوعی است؛ لذا این طور نباشد که صرفاً اعلام کنند فلان دستگاه به این مقدار پول نیاز دارد. بنابراین موردی که مهم است و باید در اولویت اول قرار گیرد، بودجه است.

مجلس پیگیر ثبات قیمت‌ها باشد

بادامچیان با اشاره به اولویت دوم در مجلس دوازدهم، اذعان کرد: اولویت دوم، مسأله ثبات قیمت ها است. دولت باید مجلس را موظف کند که حق گران کردن چیزی را ندارد. اگر این ثبات قیمت پدید آید، هم مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، هم مسأله هزینه ها تنظیم می شود و هم اینکه تورم از بین می رود. رشد تولید و افزایش صادرات در ثبات قیمت ها است و این موضوعی است که به نمایندگان فراکسیون حزب موتلفه گفته ایم که در مجلس پیگیر آن باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به موضوع آب، بیان کرد: مسأله سوم کشور آب است. ما در کشوری بی آب نیستیم، اما کمبود آب داریم و می توانیم با یک مدیریت صحیح و با طرح جامع و علمی توزیع آب در کشور این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: اولویت چهارم برای مجلس مسأله نظام اداری است، نباید نظام اداری به گونه ای باشد که بگویند بودجه عمرانی نداریم چون بودجه جاری کل دریافتی های بودجه را می بلعد، بنابراین بودجه عمرانی باید تامین شود. از طرفی می توانیم با نظام کارفرمایی، کارگری و اداری و با ثبات اقتصادی مسائل را حل کنیم.

مجلس آینده را مجلس تحول می‌دانیم

بادامچیان اذعان کرد: برای مجلس دوازدهم چهار اولویت مهم داریم و اینکه من در حال حاضر می گویم برای این است که سایر نمایندگان هم بدانند؛ هرکدام با هر سلیقه سیاسی که هستند، هیچ اشکالی هم ندارد و باید به همه سلیقه ها احترام گذاشت زیرا همه فرزندان این کشور هستند، اما کاری کنند که مملکت به یک شکوفایی اقتصادی و تکامل برسد. به همین علت ما مجلس دوازدهم را مجلس تحول و تکامل می دانیم، نه مجلسی که وضع موجود گذشته را اداره می کند.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست