Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@08:25:00 GMT

بانک فولیکول مو مشکل ریزش مو را حل خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۹۲۶۸

بانک فولیکول مو مشکل ریزش مو را حل خواهد کرد

یک شرکت انگلیسی اعلام کرده که در آینده خواهیم توانست فولیکول‌های مو را در غالب یک بانک نگهداری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، اگر این بانک ایجاد شود، میلیون‌ها انسان قادر خواهند بود فولیکول‌های مو خود را داشته باشند. فولیکول‌های مو که از پوست سر گرفته می‌شوند و به منبع ذخیره‌سازی انتقال می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان این شرکت انگلیسی امیدوارند که این روش را از سال آتی آغاز کنند.

فولیکول مو یک دستگاه پوستی در پستانداران است که تولیدکننده مو است. تولید مو در چند فاز یا مرحله انجام می‌گیرد، که شامل رشد، توقف و آرام‌گیری است.

سلول‌های ساقه مسئول تولید مو هستند. شکل فولیکول مو بر روی شکل مو و بافت و مشخصات فردی مو تأثیر می‌گذارد.

در این روش سلول‌های داخل فولیکول مو در آزمایشگاه چند برابر خواهند شد و زمانی‌که فرد صاحب فولیکول شروع به ریزش مو کرد، سلول‌های وی به پوست سرش تزریق می‌شود و رشد مو را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که این کار برای اولین بار در جهان است و توسط شرکت انگلیسی "HairClone" صورت می‌گیرد.

با این حال باید گفت که احتمالاً برای استفاده از این بانک فولیکول چندین روش نیاز است که هر کدام نیز چندین هزار پوند قیمت خواهند داشت.

"بسام فارجو"(Bessam Farjo) مدیر پزشکی شرکت "HairClone" اظهار کرد، هدف ما این است که درمانی برای جوانسازی موها و و نهایتاً بازسازی مو به دست آوریم.

وی ادامه داد، این سیستم پزشکان را قادر خواهد کرد که در هر زمان به فولیکول‌های موی بیماران دسترسی داشته باشند.

فارجو افزود، هنوز هیچ منبع دیگری برای ذخیره‌سازی فولیکول‌های مو وجود ندارد.

این در حالی است که تاکنون گروههای تحقیقاتی دیگری نیز در تلاش بوده‌اند که به ذخیره‌سازی فولیکول‌های مو بپردازند ولی مشکل اینجاست که زمانی که فولیکول‌های موی انسان کشت داده می‌شوند، ساختار خود را از دست می‌دهند.

شرکت "HairClone" امیدوار است که مجوزهای مربوطه را گرفته و از هفته‌های آتی مشاوره با بیماران را آغاز کند.

روش شرکت HairClone از این حیث متفاوت است که در فولیکول مو از سلول‌های منحصر به فرد استفاده می‌کند.

این سلول‌های منحصر به فرد "پستانک غشایی" نام دارند. پستانک ساختار بزرگی در پایهٔ فولیکول مو است که عمدتاً به شکل یک بافت هم‌بند و حلقهٔ مویرگی ساخته می‌شود.

فولیکول‌های مو پس از جمع‌آوری، در دمای منفی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند.

دکتر فارجو توصیه کرده که بهتر است افراد به محض اینکه دچار ریزش مو شدند برای ذخیره‌سازی فولیکول‌ها موی سر خود اقدام کنند و ممکن است این اتفاق در دهه ۲۰ یا ۳۰ زندگی رخ دهد.

شرکت HairClone قصد دارد در ابتدا هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی از مشتریان دریافت کند و هزینه ذخیره سازی سالیانه فولیکول‌ها را نیز ۱۰۰ پوند تعیین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ريزش مو فولیکول مو کچلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر سال در چنین فصلی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدن است مشکل آب اینجاد می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

آیت الله سید حسن عاملی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار کرد: با دوگانه شدن مدیریت آب نه به موقع و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: امسال علی رغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه ۸۵ هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود این مشکل باید برای همیشه حل شود. اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان ۱۸۰ کیلومتر است ولی فقط ۶۰ کیلومتر بتنی شده و ۱۲۰ کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفت آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد. چنانچه دولت برای کشاورزی و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل ۵۰ کیلومتر این کانال بتنی شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته‌اند و کانال‌ قدیمی است، در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند! گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب احداث شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر