Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:28:40 GMT

چهارمین سپهر از هدایت انسان سپهر ولایت است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۰۲۳۶

چهارمین سپهر از هدایت انسان سپهر ولایت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد لاریجانی بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در در همایش ملی ابن سینا و اعطای یازدهمین جایزه ویژه علمی ترویجی حضرت عبدالعظیم(ع) به علامه حسن‌زاده آملی طی سخنانی اظهار داشت: سخاوت در علم یکی از ویژگی های بارز علامه حسن زاده آملی است که این خصیصه و ویژگی بزرگ برای طلاب امروز و دانشگاهیان اهل علم بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه علامه آملی همه دستاوردهای علمی خود را بدون هیچ چشم داشتی در اختیار شاگردانش قرار می داد گفت: تقوا، دوراندیشی و صداقت از دیگر ویژگی های این عزیز بزرگوار بوده است.

لاریجانی بیان داشت: اعتقاد علامه آملی به کاربردی بودن علوم تا جایی بود که ایشان همیشه این دغدغه را داشتند و رفتار علمی ایشان اعتقاد به علم ناطق و عمل صالح بود و همچنین ایشان اعتقاد داشتند ایشان معتقد بود حوزه‌های علمیه باید از علوم پایه کار را شروع کنند و در علوم پایه مباحث ریاضی و سپس فیزیک اولویت دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ماهیت برخی نعمات را پنهان دانست اظهار داشت: نعمت بودن و وجود اولین نعمت و نعمت انسانیت نعمت دوم و سومین نعمت را نعمت هدایت عنوان داشت.

وی با بیان اینکه خداوند بر ما لباس هستی پوشانده است و این پوشانندگی نتیجه نعمت اول یعنی نعمت بودن است افزود: با توجه به اینکه انسان صاحب نطق و اراده است و این خصیصه شامل کمالات انسانی از جمله بصیرت و سایر کمالات می شود که باید به آن توجه کرد.

لاریجانی هدایت انسان را در گرو ۴ سپهر دانست و گفت: عالم نطق سپهر نخست، حساسیت نسبت به نشانه‌ها دومین سپهر و هدایت انبیا، سپهر سوم و سپهر ولایت را چهارمین سپهر عنوان کرد.



 

کد خبر 4555672

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت عبدالعظیم شهرری محمدجواد لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903226

دیگر خبرها

  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • الفاظ رکیک سپهر حیدری پس از ممنوعیت حضور دختران پرسپولیسی در ورزشگاه
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد