Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت معدن و تجارت از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید باز گشته است، گفت: ۶۰۰ واحد دیگر نیز به زودی به این آمار اضافه می‌شود. ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، رضا رحمانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 1400 واحد صنعتی راکد با اشتغالزایی 25 هزار نفر در تمامی استان‌های کشور به چرخه تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برنامه‌ریزی‌ها برای فعالیت مجدد 600 واحد صنعتی راکد دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: رونق تولید و اشتغال از دغدغه‌های جدی دولت بویژه شخص رئیس جمهور است.

کلنگ‌زنی نخستین طرح صنعتی در شهرستان محروم باشت با حضور وزیر صنعت+تصاویرتاجگردون: صنعت کهگیلویه و بویراحمد بدون نفت حرفی برای گفتن نداردوزیر صنعت: به همکارانم گفته‌ام برای کار شبانه‌روزی به فکر ‌محل استراحت ‌در وزارتخانه باشید

رحمانی با اشاره به جذب 700 مشاور متخصص برای رفع موانع مشکلات واحدهای صنعتی ادامه داد: طبق بررسی‌های کارشناسی و دقیق مهمترین مشکل واحدهای صنعتی در کشور مسائل مدیریتی و سرمایه در گردش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ارائه کمک‌های موردی در شهرک‌های صنعتی واقع مناطق محروم به عنوان یک راهکار برای توسعه صنعت در استان‌های کمتر برخوردار در دستور کار است.

رحمانی با تاکید بر اینکه حتی برای فعالیت مجدد یک واحد صنعتی شبانه روز باید تلاش کرد، گفت: از نگاه ما ایجاد شغل برای یک نفر نیز مهم بوده و باید با تلاش مستمر و جدی برای تحقق این مهم چاره اندیشی کنیم.

وی حفظ وضعیت موجود در زمینه تولید و اشتغال را ضروری دانست و ادامه داد: شرایط برای سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم است.

رحمانی از اجرایی شدن 57 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها خبر داد و افزود: توجه به واحدهای تولیدی استان‌های کمتر برخوردار جزو برنامه‌های دولت است و در این زمینه تاکنون 10 استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد مشخص شده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید