Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین‌المللی و سیار سفیران فرهنگ صلح در خراسان‌رضوی و ایران، گفت: این موزه با هدف ترویج آیین و فرهنگ‌های اصیل ایرانی به مناطق و شهرستان‌های مختلف کشور سفر کرده و این بار مهمان کودکان تایبادی شد.

سوسن نیک‌ذات در حاشیه سفر به تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نخستین موزه بین‌المللی و سیار سفیران فرهنگ صلح مدت 10 سال است که مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کسب کرده و پنج سال است که به صورت سیار به اکثر شهرهای خراسان رضوی، ایران و بسیاری از کشورهای جهان، سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی شعار اصلی این موزه را قاشقک‌ها، عروسک‌ها و قاصدک‌ها اعلام کرد و افزود: در این طرح از قاشق‌های ساده که در هر کجا در دسترس بوده عروسک‌هایی با مضامین مختلف که نماد فرهنگ‌های اصیل ایرانی است ساخته می‌شود و با هدف این که هیچ کودکی در دنیا نباید بدون عروسک باشد در مسیرهای انتخاب شده حرکت می‌کند و پیام صلح و دوستی را به تمام کودکان جهان می‌رساند.

نیک‌ذات بیان کرد: مخاطبان اصلی این کارگاه‌ها کودکان 5 تا 12 سال هستند اما والدین بیشتر استقبال کرده و نقش خود را به زیبایی ایفا می‌کنند؛ عروسک‌های صلح و دوستی قصه‌های تاریخی، ملی و بین‌المللی را به کودکان سراسر جهان به ویژه مناطق محروم منتقل می‌کنند و این گونه تمام افراد در دنیا با فرهنگ‌های یکدیگر آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به انتخاب مسیرهای حرکت، اظهار کرد: این موزه تمام شهرستان‌های خراسان رضوی، شهرهای داخل کشور و خارج از کشور را پوشش می‌دهد اما هدف اصلی آن شناسایی روستاها و شهرستان‌های مسیر جاده ابریشم است تا به این وسیله پیشینه و تاریخ جاده ابریشم و نیز تعاملات و مراودات ایران با سایر کشورها را از طریق این عروسک‌ها به سایر دنیا منتقل کند.

مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین‌المللی و سیار سفیران فرهنگ صلح در خراسان رضوی و ایران، گفت: تاکنون اولین قطار حامل سفیران فرهنگ صلح در مسیر مشهد – تبریز، اولین هواپیما از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد کشور تفلیس و اولین کشتی صلح مسیر بنادر جنوبی شامل جزیره خارک، بندر بوشهر و جزیره شیف را طی کرده و فرهنگ ایرانی را به این نقاط انتشار داده است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت سفیران صلح به 35 کشور سفر کرده و عروسک‌هایی با عنوان فرهنگ آریایی و ایرانی را برای موزه‌های نقاط مختلف اهدا کردند.

موزه سیار سفیران فرهنگ صلح با 15 نفر در تیم اجرایی، اولین موزه سیار خراسان رضوی و ایران و عضو رسمی ایکوم (شورای جهانی موزه‌ها) است و تاکنون 14 سال پی‌درپی در مسابقات صلح در بخش آموزگاری رتبه برتر را کسب کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • محله‌های همدان میزبان تماشاخانه سیار
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»