Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ پیروز حناچی با اشاره به تجربه پنج دهه برنامه ریزی تهران گفت: از طرح فرما فرمانفرمائیاندر سال ۴۷ تا به امروز حدود چند دهه را برای برنامه ریزی پشت سر گذاشتیم و به نظر متخصصین از مسیری که آمده ایم علی رغم تلاش ها، راضی نیستیم.

شهردار تهران افزود: برخی مواقع در اجرای طرح ها اراده ای وجود نداشته و یا در عمل مسیر دیگری رفتیم که با برنامه ریزی ها متفاوت بوده است که باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: گاهی برای برخورد با برخی موانع تمهیدات لازم اندیشیده نشده است که باید راه های برخورد با موانع را مورد بررسی قرار بدهیم.

حناچی بیان کرد: برای انجام طرح ها، گفتگو اهمیت زیادی دارد؛ از لزوم انتقال پادگان ها صحبت می کنیم ولی توجه نداریم که باید با ذینفعان طبق استراتژی برد برد مذاکره کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم گفتگو در پیشبرد پروژه های شهری اذعان کرد: پادکان ۰۷ را با گفتگو به نتیجه رساندیم. گاهی ناچار شدیم طرح همکاران خود را کنار بگذاریم و طرح جدید را به تصویب همه ذینعفعان برسانیم و از طریق گفتگو این مسائل حل می شود.

وی با اشاره به هدف گذاری ها خاطر نشان کرد: گاهی هدف ما در یک طرح کیفیت محور است که بدان خواهیم رسید اما زمانی که کیفیت مهم نبوده اتفاقات مختلف از جمله افزایش ساخت و سازها را در دستور داشتیم.

حناچی با اشاره به دوره های مختلف شهرداری تهران و کشور گفت: بعد از جنگ ما در شرایط عادی نبودیم چرا که مسائل اقتصادی تاثیر زیادی بر اجرای پروژه ها گذاشته است اما زمانی که از ریل قانون خارج شدیم، مشکلات ما آغاز شد.

شهردار تهران بیان کرد: زمانی بدون توجه به خیلی از مسائل از شهرها خواستیم روی پای خود بایستند که سبب افزایش ساخت و ساز شد و در کنار آن طرح هایی تهیه شد که بدان پایبند نبودیم.

 حناچی تاکید کرد: شهردارانی داشتیم که قانون را ضوابط دست و پا گیر می دانستند و التزامی بدان نداشتند.

شهردار تهران در ادامه این نشست اظهار کرد: این روزها نگاه همه نقادانه و منفی است برای این که از این دور خارج شویم نیازمند تفکر مثبت هستیم. بدین ترتیب هر تجربه ای باید ارزیایی شود و نکات مثبت نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به تجربیات خوب برخی محلات در تهران برای اجرای طرح های شهری افزود: اوایل دهه ۸۰ تجربه کوچه مروی را داشتیم. این کوچه سبب شد تا سایر کسبه بگویند اگر میخواهید کاری کنید مثل کوچه مروی باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: طرح اولین مرحله است و تمام کننده ماجرا نیست. نباید از اشتباه کردن بترسیم تنها عدم تکرار  اشتباهان مهم است؛ تفاوت کشورهای غربی این است که ارزیابی پروژه ها را انجام می دهند و اشکالات کار را رفع می کنند.

وی در پاسخ به یکی از انتقادات مبنی بر عدم زیبایی برخی مناطق تهران گفت: البرز، باغات و بازار تهران زیباست چرا که به دنبال زیبایی هستیم؛ اما در منطقه ۲۲ به دنبال زیبایی نبودیم و به این دست پیدا نکردیم و توقعی غیر این نیست.

حناچی با اشاره به اجرای غلط برخی پروژه ها افزود: هر پروژه را باید مشاور حرفه ای راهبری کند. مشکل ما در خیلی از پروژه ها کارفرما نیست مشکل ما مشاورینی بود که به هر دلیلی سبب تصمیم غلط شدند‌.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر کسی در روابط و فضای حرفه ای نباشد سبب می شود که پروژه ها به گونه دیگر رقم بخورد همان گونه که برخی معضلات امروزه به این دلیل است.

حناچی در پایان با اشاره به سرنوشت کارخانه سیمان بیان کرد: امیدواریم کارخانه سیمان ری به جاهای خوبی برسد چرا که زمان آن است این اثر ماندگاری که کشور را با آن ساختیم را حفظ کنیم و امیدوارم در آینده خبر خوبی در این رابطه به شهروندان به خصوص مردم ری بدهیم.

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ سیمان قانون مسائل اقتصادی معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران طی حکمی «سید مهدی متولی» را به عنوان «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» منصوب کرد.

سید مهدی متولی پیش از این مدیر دفتر شهردار تهران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • تفال به حافظ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد...