Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی سی تی وی، چین به شدت تلاش می کند تا تنش کنونی میان هند و پاکستان از مسیر صلح و گفتگو فروکش کند و امیدوار است دو طرف با خویشتن داری از بالا گرفتن بیشتر تنش اجتناب کنند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: این موضع محکم و استوار چین است که باید به تمامیت ارضی و اقتدار ملی همه کشورها احترام گذاشته شود و پکن همواره با اقدام هایی که با حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل در تضاد باشند مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدواریم دو طرف خویشتن داری کرده، هرچه زودتر به گفتگو روی بیاورند و ضمن مدیریت بحران، مشکلات را به گونه ای حل و فصل کنند که صلح و ثبات در شبه قاره جنوب آسیا حفظ شود.

وی افزود چین از نزدیک با هر دو طرف در تماس است و تلاش می کند دو کشور ضمن آغاز گفتگو به برقراری صلح بیاندیشند. ما نیز می دانیم که نه اسلام آباد و نه دهلی نو هیچکدام نمی خواهند وضعیت جاری بدتر شود و تنش ها بالا بگیرد. چین امیدوار است دو کشور همسایه نگرانی های یکدیگر را بپذیرند و مشکلات را از مسیر گفتگو حل و فصل نمایند. پکن هم در این فرایند به ایفای نقش خود اقدام خواهد کرد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه از هند برای گفتگو دعوت کرد و از دهلی نو خواست برای مقابله با تروریسم و کاستن از تنش ها بین دو کشور همسایه گفتگو کنند.

لو کانگ گفت چین امیدوار است دو طرف نگرانی های یکدیگر را بپذیرند تا بتوانند به توافق برسند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟