Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با گذر سن همه‌ی شما شاهد مو‌های سفیدی در بین مو‌های خود خواهید بود. این امر ممکن است برای عده‌ای ناراحت‌کننده باشد، به همین دلیل روش‌های مختلفی برای از بین بردن سفیدی مو‌ها به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با گذر سن همه‌ی شما شاهد مو‌های سفیدی در بین مو‌های خود خواهید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر ممکن است برای عده‌ای ناراحت‌کننده باشد، به همین دلیل روش‌های مختلفی برای از بین بردن سفیدی مو‌ها به وجود آمده است. سفید شدن مو‌ها نیز علت‌های مختلفی دارد و بیشترین دلیل آن می‌توانند به عوامل ژنتیکی، استرس، شرایط محیطی و وراثت مربوط باشد.

برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو‌ها باید از مواد غذایی استفاده کرد که حاوی املاح روی، آهن، پتاس و منگنز باشد تحقیقات نشان داده کمبود فلزاتی مانند آهن، روی، منگنز، تیتانیوم، تنگستن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن مو‌ها هستند.

هلیله سیاه داروی گیاهی بسیار مفیدی است که طبع سرد و خشکی دارد. ازجمله خواص دارویی آن می‌توان به تقویت‌کنندگی معده و تحریک سیستم گوارشی برای هضم غذا اشاره کرد. درمان سوزش سر دل درمان اسهال و رفع یبوست نیز از دیگر موارد استفاده از گیاه هلیله سیاه هستند. همچنین جویدن هر شب هلیله سیاه در صورت استمرار باعث کاهش بیماری آسم می‌شود. این گیاه باعث تقویت بینایی و افزایش نور چشم شده و برای درمان بیماری‌های چشمی نیز می‌توانید چشم خود را با دم‌کرده آن شستشو دهید. همچنین برای رفع سیاهی دور چشم نیز مؤثر است، اما یکی از مهم‌ترین خواص این گیاه درمان سفیدی مو است.

طریقه مصرف هلیله سیاه برای سفیدی مو

رفع سفیدی مو و سیاه شدن دوباره مو‌های که قبلاً سفید شدند و همچنین پیشگیری از افزایش تعداد مو‌های سفید با هلیله سیاه ممکن است. برای اینکه مو‌های سفید شما سیاه شوند کافی است که هر روز بعد از بیدار شدن از خواب یک یا دو عدد هلیله سیاه مصرف کنید. این کار را باید یک تا دو سال هر روز صبح انجام دهید. در کتاب‌های طب سنتی درباره این گیاه رفع سفیدی مو آمده است که اگر کسی یک سال یا بیشتر از یک سال به مصرف هلیله سیاه ادامه دهد مو‌های سفید او سیاه خواهند شد. می‌توانید روزی یک عدد از دانه گیاه را بکوبید و با کمی آب میل کنید یا اینکه روزی یک عدد از این گیاه را داخل دهان خود گذاشته و بمکید.

البته در برخی از مطالب طب سنتی توصیه‌شده که به مدت یک تا یک و نیم سال هر شب نیم ساعت بعد از غذا یک قاشق هلیله سیاه را بکوبید و آن را در دهان خود بریزید و پس‌ازآن آب بنوشید تا جواب بگیرید.

کوچک کردن شکم

برای کوچک کردن شکم باید به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله را نیم کوب کرده دستور مصرف شب اول یک عدد شب‌های بعد یک عدد اضافه شود تا روز چهلم می‌شود چهل عدد بعد از شب چهلم یک عدد کم شد و تا آنکه بر گردید به یک عدد.

تقویت حافظه

هلیله سیاه، که در هند به اکسیر طول عمر معروف است، تقویت کننده حافظه است.

نکات مهم

نکات زیر در مصرف هلیله سیاه برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می‌شود:
ابتدا بایستی این گیاه را بمکید تا آرام‌آرام نرم شود.
دانه هلیله سیاه به‌اندازه یک دانه عناب است پس باید در میزان مصرف آن دقت کنید.
هلیله سیاه را بهتر است با روغن بادام شیرین چرب کنید تا خشونت آن گرفته شود.
عسل مصلح هلیله سیاه است می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید تا مصلح هلیله در بدن باشد.
مصرف هلیله سیاه رطوبت و مواد زائد را از مغز و حلق از بین می‌برند و باعث افزایش حافظه می‌شود به‌شرط آنکه کمی عسل روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید که در این حالت ممکن است مژه گس داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلیله سیاه سفیدی مو مو خواص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه