Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:23:31 GMT

فراکسیون بازنشستگان در مجلس تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۲۶۹۳

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش وام ضروری بازنشستگان از چهار میلیون تومان به پنج میلیون تومان، گفت: امسال ۲۰ درصد به ظرفیت‌های رفاهی و خدماتی این مجموعه اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، «جمشید تقی‌زاده در نشست با اعضای هیأت مدیره کانون‌های بازنشستگی کشوری و نخبگان بازنشسته استان ایلام، اظهار کرد: در بحث رفاهی، شمار سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار مورد رسیده و ۵۰ درصد تخفیف هتل نیز برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و در بخش درمان هم سال قبل هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود که امسال ۴۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه شد؛ ضمن آن که بیمه تکمیلی بازنشستگان زیر پوشش نیز در حال ساماندهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که مقرر شد در برنامه ششم توسعه برابر با ۸۵ درصد از حقوق شاغلان دستگاه‌های دولتی به بازنشستگان کشوری اختصاص یابد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای بازنشستگان اختصاص ۳۰۰ الی ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازنشستگان فاقد مسکن است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: در حوزه درمان بازنشستگان سال گذشته آورده صندوق بازنشستگی کشور و سهم بازنشستگان یکسان بود اما امسال صندوق با افزایش ۴,۰۰۰ میلیارد ریال به سهم خود در عمل سهم دولت در حوزه درمان بازنشستگان را از ۵,۰۰۰ میلیارد ریال به ۹, ۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی تصریح کرد: این صندوق در پنج سال گذشته تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال یارانه سفرهای بازنشستگان پرداخت کرده و سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها از خانه‌های ایران‌گردی و جهانگردی سراسر کشور که تحت قرارداد با صندوق است، استفاده کردند و امسال این رقم به ۲۵۰ هزار تن رسید.

تقی‌زاده ادامه داد: ۶۷ خانه ایران‌گردی و جهانگردی برای مسافرت بازنشستگان و اعضای خانواده آن‌ها در نظر گرفته‌شده و طبق قرارداد فی‌مابین صندوق بازنشستگی و خانه‌های ایران‌گردی و جهانگردی، این اماکن اقامتی باید در اسکان ۵۰ درصد و در تغذیه ۲۰ درصد به بازنشستگان در سفرهای خانوادگی تخفیف خدمات ارائه دهند.

او از تشکیل فراکسیون بازنشستگان مجلس شورای اسلامی در آینده خبر داد و گفت: همه استان‌های کشور به‌جز استان ایلام دارای خانه امید برای فعالیت بازنشستگان است که امیدواریم در ایلام با همکاری شهرداری این امکان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس

سخنگوی حزب ندای ایرانیان از آماده شدن ۳ حزب اصلاح‌طلب به همراه حزب اعتدال و توسعه برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید نورمحمدی درباره رویکرد حزب ندای ایرانیان برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در انتخابات دور اول که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، حزب ندای ایرانیان در برخی حوزه‌ها وارد انتخابات شد و از کاندیداهای همفکر خود حمایت کرد.

وی ادامه داد: سه حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه احزابی بودند که همین سیاست حزب ندای ایرانیان را در پیش گرفتند و به همین دلیل هماهنگی‌هایی میان این احزاب طراحی شد و با هماهنگی کامل در برخی حوزه‌ها از کاندیداهایی حمایت کردیم که نتیجه انتخابات برای این ۴ حزب قابل قبول بود و به تشکیل یک فراکسیون تاثیرگذار و اقلیت به نتیجه رسید.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه مانند قائم‌شهر و خرم آباد انتخابات به دور دوم رفت و کاندیداهای مورد حمایت این ۴ حزب باید در دور دوم به رقابت با رقبا بپردازند. حزب ندای ایرانیان برای حمایت از کاندیداهای مورد حمایت که به دور دوم رفته اند، آماده شده و با تمام توان تلاش می‌کنیم که این نامزدها پیروز شوند. علاوه بر کاندیداها که در دور اول نیز از آنها حمایت کرده بودیم، در برخی حوزه‌ها، برخی چهره‌های مستقل با کاندیداهای اصولگرا به دور دوم رفته‌اند که در لیست اولیه ۴ حزب نبودند. در جلسات مشورتی که بین ستادهای انتخاباتی ۴ حزب در سال جاری برگزار شد، مقرر شد از این افراد مستقل که انگیزه حضور در فراکسیون اقلیت تشکیل شده را دارند، حمایت شود.

نورمحمدی ادامه داد: حال که فراکسیون اقلیت شکل گرفته است، وظیفه خود می‌دانیم در دور دوم تعداد دیگری از نمایندگان همسو با این فراکسیون را وارد مجلس کنیم. در جلسه‌ای که با برخی از نمایندگان منتخب از جمله آقای پزشکیان و نوری قزلجه داشتیم، از آنها خواستیم در ایام تبلیغات انتخابات با ما همراهی کنند و به نفع کاندیداهای مستقل وارد انتخابات شوند و از آن‌ها حمایت کنند که این پیشنهاد مورد حمایت این دوستان قرار گرفت.

وی در پایان گفت: لیست مورد حزب ندای ایرانیان در بیش از ۱۵ حوزه به زودی منتشر خواهد شد و این حزب با تمام توان از کاندیداهای مستقل و کسانی که ما آنها را حمایت خواهیم کرد. متاسفانه در شهر تهران هیچ کاندیدایی برای حمایت باقی نمانده و تمرکز حزب ندای ایرانیان در سایر حوزه ها بر تقویت فراکسیون اقلیت خواهد بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون