Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا پس از ناکامي در رسيدن به توافق با کيم جونگ اون رهبر کره شمالي، نسبت به سرنوشت مشابه در گفت و گوهاي تجاري با چين هشدار داد.

به گزارش ايرنا يونهاپ کره جنوبي روز جمعه در مطلبي تحليلي نوشت: اين اظهارات در شرايطي مطرح مي شود که مقام هاي کره شمالي و‌ آمريکا در هانوي موفقيت چشمگيري نداشتند و مذاکرات به آينده نا معلوم موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ همچنين تصريح کرد که شي جين پينگ رييس جمهوري خلق چين مي توانست حمايت ها و کمک هاي بيشتري در اختيار گذاشته و کره شمالي را براي رسيدن به توافق ترغيب کند.
اين در حالي است که پيشتر وانگ يي وزير خارجه چين و مقام هاي ارشد اين کشور اعلام کرده بودند که از نشست سران دو کشور و رسيدن به توافق براي خلع سلاح هسته اي شبه جزيره کره حمايت مي کنند.
رييس جمهوري آمريکا پس از پايان نشست هانوي با کيم از رييس جمهوير چين به عنوان يک رهبر بزرگ ياد کرد که مورد احترام است و مي توانست بيش از اين براي موفقيت اجلاس ويتنام کمک کند.
وي سپس با اشاره به جنگ تجاري آمريکا و چين گفت که بخت خوبي براي توافق در مذاکرات تجاري با چين وجود دارد اما هشدار داد که اين گفت و گوها هم مي تواند به سرنوشت اجلاس سران در هانوي مبتلا شود.
ترامپ تصريح کرد که هميشه براي دور شدن از يک معامله و عبور از آن آماده است و در مورد چين هم اگر لازم باشد و نتيجه نگيرد اين کار را خواهد کرد.
رييس جمهوري آمريکا کمک هاي چين و روسيه را براي خلع سلاح هسته اي شبه جزيره کره مهم دانست و گفت که پکن نمي تواند عاشق يک همسايه داراي سلاح اتمي باشد.
او البته سال گذشته ميلادي گفته بود که چين براي پيشبرد اين فرايند تلاش زيادي نمي کند و پکن را متهم کرد که روند غيراتمي سازي کره شمالي را کند کرده است.
در همين حال ترامپ از رييس جمهوري چين به عنوان يک پوکر باز قهار ياد کرد که خوب بازي مي کند و افزود که او هم مي تواند مانند رقيب چيني اش عمل کند.
لوکانگ سخنگوي وزارت خارجه چين به رغم اين هشدارها گفت که مذاکرات سران يک بازگشت درست به مسيري صحيح است و گفت و گو تنها راه برون رفت از اين شرايط به حساب مي آيد.
او ابراز اميدواري کرد که آمريکا و کره شمالي گفت و گوها را ادامه دهند و نگراني هاي يکديگر را مورد توجه قرار دهند و براي پيشبرد فرايند غيراتمي سازي منطقه تلاش کنند.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم