Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@08:28:52 GMT

نفوذ بالای قطعه سازان در صنعت خودروسازی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۳۱۰۸

نفوذ بالای قطعه سازان در صنعت خودروسازی

مهدی دادفر از نفوذ قطعه سازان در صنعت خودرو و وابستگی این صنعت خبر داد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: به گفته مهدی دادفر، به دلیل عدم مدیریت در صنعت خودرو سازی این صنعت به شدت به قطعه سازان وابسته شده و قطعه سازان ضریب نفوذ بالایی در این حوزه دارند . 

وی ادامه داد : قطعه سازان از تکنولوژی و تغییرات در حوزه صنعت استقبال نمی کنند و علاقمند هستند خط تولید با همین رویه ادامه داشته باشد چراکه با هر تغییری که از سوی مراکز تحقیقات خودرو سازی ارائه شود آنان مجبور به تغییر در خط تولید هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال اگر خودرو دنا با ۱۰ مدل تولید شود می بایست قطعه سازان مبادرت به تولیدات با تنوع بیشتری شوند که مورد پسند آنان نیست . 

وی از سود قابل ملاحظه در بخش تامین قطعات و قطعه سازی خبر داد و افزود : علیرغم مطالبات بالای قطعه سازان از شرکت های خودروسازی این حوزه بسیار پرسود بوده و قطعه سازان حاضر به دریافت مطالبات خود تا مدت زمان ۸ ماهه و یک ساله هستند . 

وی افزود: ۱۰ شرکت قطعه سازی ۹۰ درصد تامین قطعات ۲ شرکت خودروسازی را بر عهده دارند که این موجب افزایش قدرت آنان در انجمن قطعه سازان، وزارت صنعت و شرکت های خودروسازی است . 

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو برتولید و واردات خودروهایی متناسب با نیاز مشتری تاکید کرد و افزود: یکی از ضروریات خوروی تولیدی و یا وارداتی در نظر گرفتن قدرت خرید و نیازهای چهار دهک جامعه است و مصرف کننده می بایست خورویی در اختیار داشته باشد که بهینه ، کم مصرف و قیمت متناسب داشته باشد . 

وی ضمن انتقاد از وزارت صنعت در حوزه خودروسازی افزود: به دلیل ناآگاهی و دخالت های نامناسب وزارت صنعت در حوزه های قطعه سازی ، مواد اولیه و خوردوسازی این صنعت دچار مشکل شده است 

 

رادیو اقتصاد

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Clb برچسب ها: خودرو ، قطعه سازان ، خودرو داخلی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خودرو قطعه سازان خودرو داخلی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت جدید برای کاراته خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دوره داوری آسیایی، بین المللی درحاشیه مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برگزار شد که حسین مقدم داور جوانان استان موفق درجه B کاتا و B کومیته را با امتیاز بسیار بالا کسب کند و دوره با موفقیت پشت سر بگذارد.

مقدم بدون هیچ حمایتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیئت کاراته استان موفق به کسب این دوره شد و این درجه پس از گذشت یک دهه برای خوزستان به ارمغان آورد.

همچنین علیرضا لفیطه پور به همراه تیم پاس قم به عنوان قهرمانی لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور شد و امیرعلی بیگدلی و ابوالفضل مردان پور نیز مدال برنر مسابقات آینده سازان کاراته پسران کشور به گردن آویختند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از پانزدهم اردیبهشت ماه با حضور رزمی کاران ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان در ازبکستان آغاز شده است که ۲۸ داور کشورمان موفقیت به کسب درجه بین المللی شدند.

هفته پایانی لیگ برتر کاراته و آینده سازان پسران باشگاه‌های کشور در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • استارت سرد خودروسازی
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان