Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهنگنامه ۹ جلدی فاطمه زهرا سلام الله علیها، منبعی غنی و ارزشمند برای کتابخانه‌ها، محققان، مدرسان، مبلغان، معلمان، اساتید، طلاب و مخاطبان دیگر بویژه بانوان فاطمی‌خواهد بود. این کتاب توسط نشر هاجر و به بهای ۴۸۰ هزار تومان منتشر شده است.

فرهنگنامه فاطمی دارای دو بخش است؛ بخش اول: در بیست و یک مدخل براساس محورهای زیر آماده شده: تولد و حیات زمینی، سیما و صفات و شخصیت (نام‌ها، لقب‌ها، کنیه‌ها)، آیات، روایات، مناقب و فضایل معنوی، ازدواج و سیره خانوادگی، سیره اعتقادی، اخلاق و رفتار، تربیت و پرورش فرزندان، سیره عبادی و قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری، سیره اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، اذکار، ادعیه و تسبیحات، توسلات و نمازها، وصایا و توصیه‌ها، مظلومیت ها و مصیبت‌ها و شهادت و حیات آسمانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم:با نام گنجینه گفتار شامل بازخوانی، تحلیل محتوا و شرحِ خطبه‌ها، دعاها، وصایا، زیارات و تعقیبات، سخنان کوتاه، نگاه دیگران، منزلت­شناسی، اشعار، مدایح و مراثی است که ضمن بررسی محتوای متعالی خطبه‌های بلند و کوتاه و سخنان حکمت‌آموز آن حضرت، دریچه‌ای به سوی شعر و مثل‌ها و تعقیبات و زیارات حضرت گشوده شده و آن گاه شخصیت ایشان از منظر علما و اندیشمندان اهل سنت، خواص، مستشرقین و غربیان پی گرفته شده است و در پایان اشعار عربی و فارسی در مدح آن حضرت و برخی از مناقب و کرامت‌های ایشان ذکر شده است.

کد خبر 4555552 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت فاطمه س دانشنامه نویسی معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان