Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی با اعلام این‌که تمام نظامیان آمریکایی طی پنج سال آینده از افغانستان خارج می‌شوند، تاکید کرده است که این پیشنهاد در جریان گفت‌وگوهای صلح با طرف‌های درگیر در مناقشه افغانستان مطرح شده است. بر اساس این گزارش، مذاکرات اخیر صلح قرار است به تشکیل دولتی در کابل منجر شود که تقسیم قدرت با طالبان بخشی انکار ناپذیر از آن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز همچنین آمده است که دیگر نظامیان عضو نیروی حمایت قاطع ناتو در افغانستان پس از برقراری ثبات در این کشور همزمان با نیروهای آمریکایی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

این طرح در حال حاضر تحت بررسی متحدان اروپایی ناتو قرار دارد و جزئیات بخشی از آن قرار است در اختیار دونالد ترامپ قرار گیرد. این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به نقش پایدار و مداوم نظامیان آمریکایی در نبردهای برون‌مرزی بدبین است.

خروج نیمی از ۱۴ هزار نظامی آمریکایی از خاک افغانستان طی ماه‌های آینده بخشی از این طرح به شمار می‌رود که خبرهای مربوط به آن پیشتر از سوی کاخ سفید رسانه‌ای شده بود.

بر این اساس، حدود هشت هزار و ۶۰۰ سرباز اروپایی و استرالیایی عضو نیروی حمایت قاطع ناتو وظیفه خواهند داشت ضمن تربیت و آموزش نیروهای عضو ارتش افغانستان مسئولیت بخش عمده‌ای از عملیات محول شده به نظامیان آمریکایی بر ضد حملات تروریستی را برعهده گیرند.

گزارش نیویورک‌تایمز در باره خروج تمامی نیروهای نظامی آمریکا از خاک افعانستان ظرف پنج سال آینده در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان طالبان پیشتر در جریان مذاکرات صلح با نماینده آمریکا خروج تمامی نیروهای خارجی از خاک این کشور را شرط اساسی برای برقراری صلح اعلام کرده بودند.

طالبان در تازه‌ترین دور گفت‌وگوهای صلح در قطر با «زلمای خلیل‌زاد» فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان نحوه خروج نیروهای خارجی و ضمانت این کشورها برای عدم استفاده از خاک افغانستان جهت حمله به دیگر کشورها را از جمله مهمترین محورهای مذاکرات اعلام کرده بودند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پنتاگون خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم