Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از اردیبهشت ماه سال آینده و با برگزاری مسابقات جایزه بزرگ کره جنوبی میادین گزینشی المپیک توکیو برای شمشیربازی اسلحه سابر آغاز می شود. شمشیربازان کشورمان در این اسلحه طی ۱۰ رویداد بین المللی که تا فروردین ماه ۹۹ ادامه دارد باید امتیاز لازم برای المپیک توکیو را کسب کنند.

به همین منظور تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران از هفته ها پیش اردوی آماده سازی خود را آغاز کرده تا برای حضور در این میادینِ گزینشی آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا ملی پوشان اسلحه سابر دیدارهایی تدارکاتی را پشت سر گذاشته و شرکت در جام جهانی ایتالیا و مجارستان را هم به عنوان دو میدان تدارکاتی دیگر در برنامه دارند. 

جام جهانی لهستان و جایزه بزرگ مصر، دو میدانی بود که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر طی هفته های گذشته در آنها شرکت کرد اما در هیچ یک از آنها موفق به کسب نتیجه قابل توجهی نشد. در جام جهانی لهستان که بهمن ماه برگزار شد، جدول ۶۴ نفره آخرین مرحله ای بود که نمایندگان کشورمان موفق به حضور در آن شدند. در بخش تیمی این رقابت ها هم عنوانی بهتر از سیزدهمی به دست نیامد. در مسابقات جایزه بزرگ مصر هم شمشیربازانی مانند مجتبی عابدینی و علی پاکدامن نتوانستند پیشروی بالاتر از جدول ۳۲ نفره داشته باشند. 

این در حالی است که شرایط خوب شمشیربازان اسلحه سابر طی سال های گذشته که حضور در دو المپیک لندن و ریو هم موید آن است، انتظارات را از این رشته و اهالی آن بیشتر کرده بطوری که رقم خوردن چنین نتایجی در لهستان و مصر، نگاه های انتقادی را متوجه آنها کرده است. فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی اما از عملکرد نمایندگان این فدراسیون در مسابقات اخیر دفاع می کند. 

اعزام به لهستان و مصر به عنوان تدارکات بود
فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه اعزام به لهستان و مصر به عنوان تدارکاتی برای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر انجام شد، گفت: شمشیربازان ما باید برای حضور در میادین گزینشی و کسب امتیاز المپیکی آماده شوند. به همین دلیل اردوها و اعزام های تدارکاتی برای آنها در نظر گرفته شده است. دو اعزام اخیر هم در همین راستا انجام شد. 

کامل شدن تیم با اضافه شدن گزینه های تکمیلی
وی در این رابطه ادامه داد: نتایجی که شمشیربازان در مصر به دست آوردند نسبت به لهستان بهتر بود. قطعا این روند برای دو رویداد دیگر هم ادامه خواهد داشت به خصوص با برنامه هایی که برای آنها در نظر گرفته ایم. مدت ها است که از مربی بدنساز در کنار تیم شمشیربازی استفاده می کنیم. بعد از نوروز هم اعزام ماساژور با تیم را خواهیم داشت. ضمن اینکه سال آینده به صورت کامل از حضور روانشناس در کنار ملی پوشان بهره می بریم.  اینگونه مجموعه کادر فنی برای آماده سازی بهتر ملی پوشان کامل می شود،

شمشیربازان در آغاز فصل آماده سازی و حرکت جدید هستند 
رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: در واقع شمشیربازان اسلحه سابر در آغاز فصل آماده سازی و حرکت جدید قرار دارند. بنابراین نتایج اخیر نباید ملاکی برای وضعیت نامناسب آنها باشد. ما مسابقات مهمی در پیش داریم که در واقع برای آنها آماده می شویم و اینکه بتوانیم از آنها نتیجه لازم را بگیریم. به خصوص مسابقات قهرمانی آسیا (۲۳ تا ۲۸ خردادماه ۹۸ - توکیو) و مسابقات قهرمانی جهانی (۲۶ تیرماه تا اول مردادماه ۹۸ - مجارستان) اهمیت زیادی برایمان دارند. این دو رویداد به ترتیب با ضریب امتیاز ۱.۵ و ۲ برگزار می شوند. 

به دنبال سهمیه تیمی المپیک توکیو هستیم
باقرزاده با یادآوری اینکه شمشیربازی برای دو دوره اخیر بازی های المپیک در بخش انفرادی به ترتیب صاحب یک و دو سهمیه شد، تصریح کرد: تلاش و برنامه ما این است که برای المپیک توکیو در بخش تیمی صاحب سهمیه شویم. در حال حاضر تیم پنجم دنیا هستیم و اگر همین امروز توزیع سهمیه انجام می شد، ایران صاحب سهمیه می شد. باید در ۱۰ رویداد سال آینده حضور داشته باشیم تا بتوانیم با کسب امتیاز لازم، موقعیت فعلی را حفظ کرده وحتی بهبود ببخشیم. 

نگرانی بابت شمشیربازان اسلحه سابر نداریم
«با توجه به نتایج به دست آمده در لهستان و مصر، هیچ نگرانی نسبت به تحقق این هدف ایجاد نشده است؟» رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش گفت: اصلا؛ اتفاقا در کمیته فنی فدراسیون که سرمربی تیم (پیمان فخری) هم در آن حضور داشت، شرایط تیم را بعد از این رقابت ها بررسی کردیم. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و روند طی شده، این اطمینان وجود دارد که در مسابقات کسب امتیاز المپیک، خیلی خوب نتیجه خواهیم گرفت. 

حضور فخری در کمیته المپیک تداخلی با مسئولیتش به عنوان سرمربی ندارد
باقرزاده در بخش دیگری ازگفتگو با خبرنگار مهر در مورد پیمان فخری و آغاز همکاری وی با کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و اینکه «فکر نمی کنید این موضوع در همکاری آقای فخری با فدراسیون شمشیربازی به عنوان سرمربی تیم ملی اسلحه سابر تاثیر بگذارد؟»، گفت: چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ فخری ۱۰ سال رئیس مرکز سنجش آکادمی بود و طی همین مدت ما برای المپیک لندن و ریو کسب کردیم. کار او در مرکز نظارت هم اجرایی نیست که بخواهد وقت زیادی بگیرد. درست است که حساسیت کار بالا است اما مگر تعداد رشته های المپیکی چقدر است که وقت زیادی بگیرد.حضور در مرکز نظارت بر تیم های ملی در راستای فعالیت های پیمان فخری است. قطعا هیچ خللی در فعالیت های وی برای تیم ملی اسلحه سابر ایجاد نمی شود. 

کد خبر 4553844 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پیمان فخری تیم ملی شمشیربازی ایران شمشیر بازی فضل الله باقرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ترابی بعد از پیشنهاد وسوسه انگیز | پاسخ ستاره پرسپولیس مشخص شد

در چند هفته اخیر صحبت‌های زیادی درمورد انتقال جنجالی مهدی ترابی به تراکتور مطرح شده است. حتی برخی مدعی شده‌اند که او با مالک باشگاه تبریزی برای انتقال یک میلیون دلاری به توافق نهایی رسیده است. اتفاقی که حتی سرخپوشان را نیز تحت تاثیر قرار داده بود و هواداران پرسپولیس نیز بابت آن ابراز نگرانی کرده و از رضا درویش خواستار تمدید قرارداد سریع‌تر ترابی شدند. اما در این ارتباط از نزدیکان ترابی شنیدیم که او هفته‌هایی که بابت مسائل مالی تیمش گلایه داشت به خاطر حمایت از یک‌سری از همبازیانش بود و بیشتر قصدش این بود که باشگاه پرسپولیس را برای پرداختی به این دسته از همبازیانش تحت فشار قرار دهد.

در همین چند هفته نیز اطرافیان مالک باشگاه تراکتور فرصت را غنیمت شمرده و به ترابی پیشنهادات وسوسه‌انگیزی را ارائه کردند. اگرچه ترابی تحت تاثیر این پیشنهادات قرار گرفته بود اما اطرافیانش به وی هشدار دادند که ممکن است باز هم از ترک پرسپولیس (اتفاقی که پیش از این با رفتن ترابی به العربی قطر رخ داده بود) پشیمان شود که در آن صورت دیگر راه بازگشت نخواهد داشت. با ادعای یکی از اطرافیان ترابی او پیشنهاد باشگاه تراکتور را رد کرده و تاکید داشته که دوست دارد در پرسپولیس بماند و به نوعی فوتبالش را در همین تیم به اتمام برساند. اگرچه او از پست بازی‌اش در دیدارهای اخیر رضایت نداشته اما در تلاش است که بتواند همچنان یکی از ارکان اصلی پرسپولیس باشد. ناگفته نماند ایجنت ترابی در مذاکرات اخیرش با باشگاه پرسپولیس تاکید داشته که باید رقم پرداختی را افزایش دهند، چراکه او در یکی دو سال گذشته دریافتی خوبی از تیمش نداشته، در حالی که برخی از همبازیانش در تیم ملی چند برابر او در باشگاه داخلی‌شان دستمزد گرفته‌اند

کد خبر 850254 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • پورسلمان: بهترین مربی شمشیربازی جهان با تیم سابر کار می‌کند/ تدارک لازم را برای کسب مدال المپیک دیده‌ایم
  • کار را تمام شده بدانید، تیم کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس 5 نفره است
  • مشخص شدن زمان حضور فخری در ایران
  • ساعی: اقدام وزارت ورزش بی سابقه بود
  • هشدار به ترابی بعد از پیشنهاد وسوسه انگیز | پاسخ ستاره پرسپولیس مشخص شد
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم