Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی در بهار سال آینده خبر داد و گفت: روش واگذاری بنادر کوچک بازرگانی تدوین شده است و با تصویب آن در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مراحل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمدعلی حسن زاده با اشاره به همایش سالانه معاونان امور بندری و اقتصادی بنادر کشور، اظهار کرد: در این همایش ضمن بررسی عملکرد و وضعیت بنادر کشور، سیاست‌ها و راهکار‌های لازم برای رفع چالش‌های موجود در بنادر مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر سازمان بنادر، گمرک و استاندارد

وی ادامه داد: هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، استاندارد و گمرک از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش بود و ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر مورد بحث قرار گرفت تا شاهد تسریع در ترخیص کالا از بنادر کشور باشیم.

ادغام پایانه‌های کالا‌های عمومی بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش بهره وری پایانه‌های بندری در سال ۱۳۹۸ دیگر موضوع مطرح شده بود، اظهار کرد: ادغام پایانه‌ها به ویژه در بخش جنرال کارگو از دیگر مسائل مطرح شده بود چراکه باید از افزایش هزینه‌ها به دلیل نیروی مازاد ممانعت به عمل آید و بر همین اساس ادغام پایانه‌ها در برخی بنادر پیشنهاد شد.

حسن زاده افزود: در بنادری نظیر امام خمینی (ره) و انزلی این اقدام آغاز شده است و در سال آینده در سایر بنادر کشور ادامه خواهد یافت تا از چالش‌های کارگری در این حوزه جلوگیری شود و برای کارگران عزیز مشکلی پیش نیاید.

به گفته وی، ارتقای سطح کیفیت خدمات بندری مسئله‌ای است که باید در کلیه بنادر مد نظر قرار گیرد.

تاکید بر لزوم فعالیت هرچه بهتر بنادر کوچک

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه، تاکید بر نقش بنادر کوچک دیگر موضوع عنوان شده در همایش سالانه معاونان امور بندری و اقتصادی بنادر کشور بود، گفت: باید بنادر کوچک در کشور فعال‌تر از گذشته عمل کنند و بتوانند با وجود ناوگان سنتی نقش مهم‌تر و اثرگذارتری در زنجیره حمل و نقل دریایی کشور ایفا کنند.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده امیدوار هستیم تا پایان بهار سال ۹۸ بر اساس مدل واگذاری بنادر کوچک، مراحل واگذاری این بنادر به بخش خصوصی و تعاونی‌ها را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: روش واگذاری بنادر کوچک بازرگانی تدوین شده است و با تصویب آن در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مراحل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این مصوبه شاهد نقش هرچه فعال‌تر بنادر کوچک در استان‌هایی نظیر هرمزگان، خوزستان و بوشهر که عمده بنادر کوچک کشور در جغرافیای آن‌ها قرار دارد، باشیم.

آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های سنتی نهایی شد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت باید با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های دریایی سنتی تدوین می‌شد، اظهار کرد: این آیین نامه پس از تدوین، با تایید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رییس کل گمرک و رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی ماه سال جاری نهایی شد.

حسن زاده ادامه داد: مدل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های دریایی سنتی مکمل یکدیگر هستند و بر اساس آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های دریایی سنتی، ملوانان می‌توانند هر کالایی را مازاد بر سهمیه به بنادر وارد کنند و مشمول ۲۰ درصد معافیت سود بازرگانی شوند که این مسئله تاثیر بسزایی در رونق بنادر کوچک و بهبود معیشت مردم منطقه دارد و می‌تواند مانع از مهاجرت شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بندر بخش خصوصی کالا گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از واردات موز، انبه، آناناس، نارگیل و … از مرز رسمی باشماق خبر داد.

پیمان اسکندری بیان کرد: مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است که در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این روند با توجه به سیاست‌های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تأمین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

وی اذعان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تجار می‌توانند ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

کد خبر 6096056

دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری