Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آمار گمرکی چین نشان داد واردات نفت خام آمریکا از سوی چین در ژانویه برای دومین ماه متوالی صفر بود. این کشور در کل سال ۲۰۱۸ به میزان ۲۴۵ هزار و ۳۱۶ بشکه در روز نفت از آمریکا وارد کرد که ۲۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش داشت.

این آمار نشان می‌دهد نفت خام می‌تواند به کاهش مازاد تجاری چین با آمریکا کمک کند اما تعرفه‌های تجاری ترامپ با وجود این که نفت مشمول اقدامات تلافی‌جویانه پکن قرار نگرفت، منجر به توقف واردات چین شد

همچنان با وجود لحن آشتی‌جویانه ترامپ و تمدید مهلت مذاکرات میان مقامات عالی رتبه دو اقتصاد بزرگ جهان، نشانه‌های محدودی در خصوص از سرگیری این تجارت به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار کشتیرانی و بندر که از سوی رفینیتیو آیکان گردآوری شده است، انتظار نمی‌رود نفت آمریکا در فوریه یا مارس به چین وارد شود. یک کشتی حامل دو میلیون بشکه نفت آمریکا قرار است اواسط آوریل به چین برسد.

با توجه به سفر شش تا هشت هفته‌ای کشتی‌ها از منطقه گلف کاست آمریکا به چین، اوج‌گیری واردات از آمریکا تا ماه مه یا ژوئن اتفاق نخواهد افتاد.

سرنوشت مشابه نفت برای صادرات LNG و زغال سنگ آمریکا

همین وضعیت برای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) نیز صدق می‌کند. آمار رفینیتیو آیکان نشان می‌دهد یک محموله در ژانویه تخلیه شده و قرار نیست در ماه‌های آینده محموله‌ای به چین وارد شود. در حالی که در ژانویه سال ۲۰۱۸ هفت محموله و در کل سال گذشته ۳۳ محموله در چین تخلیه شده بودند که به ۲.۳ میلیون تن بالغ شدند.

زغال سنگ نیز یک صادرات انرژی موفق دیگر آمریکاست که به دلیل اختلافات تجاری میان دو کشور محدود شده است و طبق آمار رفینیتیو آیکان، هیچ محموله‌ای در ژانویه تخلیه نشده است. تاکنون تنها یک محموله در فوریه تخلیه شده و قرار است یک محموله دیگر نیز پیش از پایان ماه میلادی جاری تخلیه شود در حالی که دو محموله دیگر برای مارس برنامه‌ریزی شده‌اند.

چین در سال میلادی گذشته ۳.۶ میلیون تن زغال سنگ از آمریکا وارد کرد و بالاترین شمار ارسال محموله، هفت محموله‌ای بود که در آوریل تخلیه شدند.

افت چشمگیر واردات انرژی آمریکا از سوی چین از زمان اختلافات تجاری که اواسط سال گذشته میان دو کشور در گرفت، اگر یک توافق مناسب میان پکن و واشنگتن حاصل شود احتمالا معکوس خواهد شد. اما با توجه به اینکه برقراری مجدد روابط تجاری، سفارش محموله و تحویل آنها زمان می‌برد احتمالا این اتفاق طولانی‌تر از آنچه که ترامپ در نظر داشت طول خواهد کشید.

بر اساس گزارش رویترز، واردات انرژی احتمالا بهترین راه برای چین برای افزایش واردات از آمریکا است به خصوص که این کشور با تقاضای رو به رشد برای نفت خام و LNG و حتی زغال سنگ مواجه است زیرا زغال سنگ کک شوی مرغوب در فولادسازی به کار می‌رود.

با این حال آن چه که پکن نشان داده این است که می‌تواند به سرعت و راحتی خرید محصولات انرژی آمریکایی را متوقف کند.

صادرات آمریکا به عنوان درصدی از کل واردات چین اندک به نظر می‌رسد و پکن برای تامین نیازهای خود از منابع دیگر مشکل چندانی ندارد. نفت آمریکا تنها ۲.۷ درصد از خرید نفت چین در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داد. واردات LNG از آمریکا حدود ۴.۳ درصد از کل واردات چین بود در حالی که زغال سنگ آمریکا حدود ۱.۳ درصد از واردات زغال سنگ چین را تشکیل داد.

اما به دلیل اینکه چین بزرگترین واردکننده نفت خام و زغال سنگ و دومین خریدار بزرگ انرژی در جهان است، افزایش نسبتا اندک سهم واردات آمریکا برای صادرکنندگان آمریکایی از نظر ارزش دلاری قابل توجه خواهد بود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنج لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته مهم این دیدار حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه این تیم پس از غیبت طولانی مدت به دلیل مصدومیت بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با ۱۱ کلین شیت پشت سر سید حسین حسینی و حسین پورحمیدی دروازه‌بانان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در رده دوم قرار بگیرد.

تنها پنج هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان باقی است و اختلاف بیرانوند با صدر جدول کلین شیت ۳ عدد است و اگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس خواهان دریافت جایزه دستکش طلایی است باید حداقل در چهار بازی از پنج دیدار تیمش، دروازه خود را بسته نگه دارد.

پرسپولیس در این پنج هفته، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، شاگردان «اوسمار ویه‌را» پس از آن باید در روز ۲۲ اردیبهشت رو در روی هوادار قرار گیرند. سرخ‌ها در هفته بیست و هشتم، میزبان استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی خواهند بود و در دو هفته پایانی به ترتیب رو در روی شمس آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران قرار خواهند گرفت.

بیرانوند در این پنج بازی کار راحتی نخواهد داشت و در صورتی که رقبای او نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند، دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند بار دیگر جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند.

اما آنچه مشخص است رقابت اصلی برای کسب دستکش طلایی میان سید حسین حسینی دروازه بان استقلال حسین پورحمیدی دروازه بان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت برای دستکش «طلا» سخت شد/ بیرانوند نباید در ۵ بازی گل بخورد
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود