Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@14:06:45 GMT

تشکیل دوباره باند جعل برند روغن موتور‌های معتبر

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۶۲۳۵

تشکیل دوباره باند جعل برند روغن موتور‌های معتبر

خبرگزاری مهر: سرهنگ کرم یوسفوند رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر بیان کرد: مدتی پیش یکی از شرکت‌های معتبر ایرانی در زمینه تولید روغن موتور، با مراجعه به این پایگاه پرونده‌ای در زمینه جعل برند روغن موتور‌های شرکت خودشان در بشکه‌های ۲۰ لیتری و ۲۲۰ لیتری شکایتی مطرح کردند.

در ادامه اقدامات ماموران این پایگاه برای شناسایی افراد جاعل به جریان افتاد و مشخص شد افرادی در پوشش یک شرکت اقدام به پخش روغن موتور‌های نامرغوب در پوشش بشکه‌هایی که جعل شده برند‌های معتبر موجود در بازار هستند، می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سرنخ‌های اولیه به دست آمده از چند فروشگاه، بالاخره آدرسی مربوط به یک کارگاه در امین آباد تهران به دست آمد. با مراجعه کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارگاه مذکور، مشخص شد افرادی با به کارگیری پسران نوجوان از اتباع خارجی در این کارگاه مشغول به ریختن روغن موتور‌های بی کیفیتی در بشکه‌های جعلی برند‌های معتبر موجود در بازار هستند.

تحقیقات تکمیلی کارآگاهان در این کارگاه مشخص کرد فردی با همدستی دو نفر دیگر یک کارگاه تشکیل داده اند که در آنجا متهمان با پر کردن روغن موتور‌های بی کیفیت در بشکه‌هایی جعلی و ساختگی به حجم ۲۰ و ۲۲۰ لیتری معتبر موجود در بازار، روغن موتور‌های جعلی را به شکل برند‌های معتبری درآورده بودند روانه بازار می‌کردند.

در این رابطه سه متهم بازداشت و همگی به پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند که با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه در شعبه هفتم دادسرای شهرری بازجویی‌های اولیه از این افراد صورت گرفت.

یکی از متهمان اصلی این پرونده که لیسانس حقوق داشت در بازجویی‌ها به کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ گفت: من و همدستانم روغن موتور‌های فله‌ای موجود در بازار را که همگی بازیافتی و دارای کیفیت پایینی هستند، خریداری می‌کردیم. بعد از آن همین روغن‌های بی کیفیت را درون بشکه‌های شرکت‌های معتبر تولید روغن موتور ایرانی که آن‌ها را از بازیافتی‌ها خریداری کرده و یا بشکه‌هایی که با استفاده از رنگ و شابلون آن‌ها را به شکل ظرف روغن موتور‌های معتبر موجود در بازار در آورده بودیم، می‌ریختیم و پلمپ می‌کردیم. ما این بشکه‌های روغن موتور را با ترفند فروش قیمت زیر بازار به مشتریان ثابت خود می‌فروختیم.

متهم دیگر پرونده مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد وی به همراه همدست خود قبل از این هم سال گذشته چنین اقدامات مجرمانه‌ای را انجام داده که در آن پرونده به همراه همدستش در کارگاهی که در اسلامشهر تشکیل داده بود بازداشت می‌شوند، اما همچنان بعد از آزادی اقدام به تشکیل کارگاه جدیدی این بار در امین آباد تهران کرده و اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته اند.

متهم سوم نیز که دارای مدرک دیپلم بود مدعی شد وظیفه اش تنها رنگ کردن بشکه‌ها بوده است.

رئیس پلیس پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ در انتها یادآور شد متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفته اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دستگیری متهمان پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان شرقی به مرکزیت ورامین مصوب و اجرا شود، دماوند و فیروزکوه در این تقسیم‌بندی جزو استان تهران باقی می‌مانند. - اخبار استانها -

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در دماوند، در واکنش به طرح چند استانی شدن تهران در تقسیمات کشوری گفت: چند استانی شدن تهران، بیش از یک سال پیش در دولت و مجلس یازدهم مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و در شرف اجراست.

وی افزود: با توجه به آخرین اخبار در جلسات متعدد با استاندار محترم تهران و سایر مسئولان ذی‌ربط می‌توانم بگویم که اگر استان شرقی به مرکزیت ورامین اجرا شود، دماوند و فیروزکوه در این تقسیم‌بندی جزو استان تهران باقی می‌مانند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان معتقدند در حال حاضر توان‌زیستی استان تهران پاسخ جمعیت حاضر را نیز نمی‌تواند بدهد و حتی آب شرب برای جمعیت موجود نیست و همه این مسائل، تهران را با مشکلات زیستی مواجه خواهد کرد.

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

رامین تصریح کرد: در تقسیمات کشوری باید ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار مورد توجه قرار گیرند و باید توجه کنیم که با تغییر در استان به چه موضوعاتی دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول