Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت اقلام آجیل و خشکبار با روند افزایشی در بازار روبروست، اظهار کرد: در دو ماه اخیر، قیمت اقلام آجیل و خشکبار مجدد در پی نوسان نرخ ارز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته که این امر بر رکود بازار دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با استمرار روند افزایش نرخ ارز پیش بینی می‌شود که گرانی‌ها در بازار آجیل و خشکبار همچنان ادامه یابد.

ارزانی ممقانی ادامه داد: با توجه به افزایش صددرصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد که از دولت انتظار می‌رود برای اجرای آیین باستانی چند هزار ساله، یارانه خرید آجیل به افراد پرداخت کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار آجیل و خشکبار تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار، اعضای صنف با حداقل سود اقلام خود را عرضه می‌کنند تا بتوانند جوابگوی هزینه شان باشند.

بیشتر بخوانید: آخرین جزییات بازار اقلام اساسی در ایام پایانی سال/ آیا قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد؟

وی با اشاره به نرخ مصوب اقلام آجیل و خشکبار در بازار گفت: هم اکنون نرخ مصوب هر کیلو تخمه کدو گوشتی ۴۸ تا ۵۵ هزار، بادام زمینی ۲۰ تا ۴۲ هزار، نخودچی ۱۶ تا ۲۵ هزار، فندق ۶۵ تا ۸۰ هزار، بادام کاغذی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار، مغز بادام درختی ۹۰ تا ۱۶۰ هزار، پسته فندقی ۱۲۵ تا ۱۵۸ هزار، پسته اکبری ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار، آجیل شور چهار مغز ۷۵ تا ۱۹۰ هزار، بادام هندی ۱۹۰ تا ۲۴۰ هزار، گردو با پوست ۵۰ تا ۷۰ هزار، مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار، تخمه ژاپنی ۳۲ تا ۴۸ هزار و تخمه آفتابگردان ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره تاثیر واردات تخمه بر بازار بیان کرد: اگرچه واردات تخمه آفتابگردان و کدو تا حدی بر کاهش قیمت بازار اثر گذاشت، اما متاسفانه با ممنوعیت واردات قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شد.

ارزانی ممقانی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار جزو اجتناب ناپذیر حذف سفره عید مردم است که از این رو باید برای قشر کارمند و کارگر بن خرید آجیل پرداخت شود تا با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، خانوار‌ها مشکلی در خرید مایحتاج خود نداشته باشند.

انتهای پیام/

ضرورت توزیع بن خرید آجیل وخشکبار به قشر کارگری و کارمندی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی واردات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزیجات در مدار گرانی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۹.۸۰۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۸ تا ۶۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۸۹، توت فرنگی ۱۷۰ تا ۱۸۸، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰، نارنگی ۷۹ و پرتقال ۳۰ تا ۴۵ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو گرم چاقاله بادام ۱۰۰ و گوجه سبز ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ و گلابی وحشی ۲۴۵ تا ۳۶۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو گرم هندوانه بین ۱۳ تا ۱۴.۸۰۰، طالبی ۳۴.۸۰۰ و ملون ۲۸ تا ۲۹.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو گرم ۶۵ تا ۷۹.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۳۳.۸۰۰، هویج ۱۹.۸۰۰، کاهو ۲۳.۸۰۰ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۲۲.۸۰۰، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۳۳.۸۰۰، باقالی ۲۵.۸۰۰، نخود فرنگی ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۷۵ تا ۱۲۹، لوبیا سبز ۴۴.۸۰۰ و سیر تازه ۱۷۸ هزار تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو گرم ۲۴.۹۰۰ تا ۲۵.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۸.۸۰۰ تا ۳۱.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۴.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در این هفته انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6097966 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت