Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@03:14:24 GMT

ادامه اعتراضات علیه نامزدی بوتفلیقه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۷۶۶۸

ادامه اعتراضات علیه نامزدی بوتفلیقه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، در حالی که انتظار می‌رود امروز جمعه تظاهرات سراسری در الجزایر در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، دولت این کشور برای دومین هفته متوالی از ائمه مساجد خواست که در خطبه‌های خود مردم را به آرامش و اجتناب از شورش فرا بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایه گسترش دامنه اعتراضات علیه نامزدی بوتفلیقه برخی احزاب هوادار او بر اثر استعفا‌های ناگهانی وارد مرحله بحران داخلی شدند.

در همین راستا بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای حزب جبهه آزادیبخش ملی (حزب حاکم) که بوتفلیقه ریاست آن را بر عهده دارد از این حزب و تمام هیئت‌های آن استعفا کرده و دلیل استعفای خود را اصرار رهبری حزب به ادامه ماجراجویی در کشور و قرار گرفتن رو در روی مردم دانسته است.

گفتنی است که بوتفلیقه بعد از اعلام نامزدی خود در انتخابات برای پنجمین دوره متوالی برای ادامه درمان به سوئیس سفر کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است ۱۸ آوریل آینده (۲۹ فروردین) برگزار شود و این کشور از زمان اعلام نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری صحنه اعتراضات است.

برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی در الجزایر بر مخالفت خود با نامزدی بوتفلیقه به دلیل بیماری وی تاکید کرده اند. بوتفلیقه ۸۱ ساله که تاکنون چهار دوره متوالی ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته است در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی دچار سکته مغزی شده و برای درمان به پاریس سفر کرد. وی بعد از بازگشت از فرانسه، در رسانه‌ها بر روی صندلی چرخدار رؤیت شده است. بوتفلیقه از آن زمان تاکنون، بار‌ها کشور را برای معاینات دوره‌ای به‌مقصد سوئیس و فرانسه ترک کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اعتراضات نامزدی بوتفلیقه الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

معترضان در سراسر فرانسه در اعتراض علیه دولت حلقه‌های المپیک را هم آتش زدند.

به گزارش فارس، دو اتحادیه اصلی کارگری فرانسه روز چهارشنبه پس از راهپیمایی سیاسی سال گذشته علیه اصلاحات نامناسب بازنشستگی دولت، بار دیگر به خیابان ریختند. در مجموع 265 تجمع در سراسر کشور فرانسه برگزار شد.

معترضان شعارهای پراکنده ترویج صلح، مبارزه با ریاضت اقتصادی و فراخوان برای "اروپا محافظ تر برای کارگران" پیش از انتخابات اتحادیه اروپا را سر دادند.

معترضان طرفدار فلسطین، معترضان ضد المپیک، کشاورزانی که از تشریفات اداری بیش از حد در رابطه با قوانین زیست محیطی شاکی بودند به جمع سایر معترضان پیوستند.

در لیون، 22 نفر دستگیر و دو افسر پلیس پس از حمله افراد کلاهدار به یک بانک زخمی شدند. خشونت های مشابهی نیز در شهر غربی نانت رخ داد. پلیس اعلام کرد که 45 نفر را در پاریس دستگیر کرده و 12 افسر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مجروح شده اند.

برخی از معترضان برای ابراز نارضایتی از بازی های تابستانی آتی که قرار است در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود، حلقه های موقت المپیک را به آتش کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد