Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@02:17:27 GMT

هزاران مورد آزار جنسی پناه‌جویان در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۷۹۲۶

هزاران پناه‌جوی زیر سن قانونی که از مرزهای جنوبی آمریکا وارد خاک این کشور شده‌اند، زمانی که تحت حضانت دولت این کشور بودند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

به نوشته روزنامه «یو‌اس‌ای تودی»، طبق اسناد وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که توسط «تد دویچ» نماینده کنگره منتشر شد، در چهار سال گذشته ۴۵۵۶ نفر از افراد زیر سن قانونی گفته‌اند هنگامی که تحت خضانت دفتر اسکان مجدد پناه‌جویان وابسته به این وزارت‌خانه قرار داشتند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که تحت نظر این دفتر قرار می‌گیرند شامل افرادی است که به‌تنهایی از مرز عبور کرده‌ یا آن‌ها را از خانواده‌هایشان جدا کرده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد بیش‌تر تجاوزها توسط سایر نوجوانان در این کمپها صورت گرفته اما حداقل ۱۷۸ مورد توسط کارکنان و پرسنل انجام شده است. دویچ در کمیته قضایی کنگره گفت: «این اسناد به ما می‌گویند با افراد بالغی مشکل داریم که کارمند وزارت بهداشت و خدمات انسانی هستند و کودکان را آزار جنسی می‌دهند».

«جاناتان وایت» معاون فرزندان و خانواده این وزارت‌خانه که وظیفه مراقبت از پناه‌جویان زیر سن قانونی را در وزارت بهداشت و خدمات انسانی دارد در پاسخ به دویچ با عصبانیت گفت کارکنان دولت در وزارتی که او در آن کار می‌کند هیچ‌گاه با چنین اتهامی مواجه نشده بودند. او گفت: «کارکنان وزارت بهداشت و خدمات انسانی در هیچ‌کدام از آن ادعاها نیستند».

این وزارت‌خانه با بیش از ۱۰۰ پناه‌گاه محلی قرارداد بسته است که سرپناه و مراقبت از افراد تحت حضانت را برعهده دارند.

وایت گفت هر گزارش آزار جنسی را به‌طور کامل بررسی کرده و هر موردی که صحیح تشخیص داده شود به وزارت دادگستری ارجاع می‌شود.

در این جلسه کمیته، سیاست «تحمل صفر» ترامپ به نقد کشیده شده و اعلام شد نباید افراد زیر سن قانونی و کودکانی که به شکل غیرقانونی وارد خاک آمریکا می‌شوند از والدینشان جدا شوند.

شمار پناه‌جویان زیر سن قانونی تحت حضانت دولت آمریکا که در کمپ‌های مرزی مورد آزار جنسی قرار گرفتند (سال مالی 2018)

 

«دانا سابراو» قاضی ایالتی نیز از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا خواست تلاشش برای شناسایی خانواده‌های پناه‌جویی که از فرزندانشان جدا شده‌اند بیشتر کند تا در صورت امکان آن‌ها را دوباره به‌هم برسانند. این قاضی در ماه ژوئن دستور پیوستن ۲۸۰۰ نفر اعضای خانواده‌ها به یکدیگر را داد.

گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد یک‌سال پیش ازاجرای سیاست تحمل صفر، جدا کردن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر به‌صورت سازمان یافته‌ای انجام شده است و پس از اجرای این سیاست نیز هزاران مورد جدایی اعضای خانواده‌های پناه‌جویان به این ارقام افزوده شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خاک دولت وزارت بهداشت کودکان معاون خانواده وزارت دادگستری دولت آمریکا خاک خانواده دولت دولت آمریکا کودکان پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره از برگزاری تظاهرات اعتراضی با حضور خانواده‌های اسرای صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، معترضان صهیونیست اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی باید آزاد سازی اسرا نزد نیروهای مقاومت در غزه را در اولویت قرار دهند.

این تظاهرات همزمان با نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برگزار شد. معترضان خیابان اصلی کنار ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو را بستند.

این در حالی است که بسیاری از اعضای خانواده‌های اسرای مذکور طی روزهای گذشته اعلام کرده بودند که مقامات صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی به آزاد سازی اسرا نمی‌دهند.

از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون ده‌ها تظاهرات از سوی خانواده‌های اسرای صهیونیست در برابر ساختمان‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی برگزار شده است. معترضان پیشتر نیز با سر دادن شعارهایی علیه اعضای کابینه نتانیاهو از عملکرد وی در قبال جنگ در غزه انتقاد کرده بودند.

کد خبر 6095310

دیگر خبرها

  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز