Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: عقربه‌های ساعت ١٨:٢٠‌روز سی‌ام بهمن ماه را نشان می‌داد که تماس یکی از اهالی خیابان توس ٨٧‌با پلیس، پای تیمی از مأموران دایره اطلاعات و تجسس کلانتری کاظم‌آباد مشهد را به یک پرونده شرارت و تخریب اموال‌ شهروندان باز کرد.

در خبر رسیده از سوی این شهروند آمده بود که افرادی نقابدار به مغازه او حمله‌ور شده و با چماغ، میلگرد و چاقو به ملک تجاری‌اش خسارت زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران پس از حضور در محل وقوع جرم طی هماهنگی با قاضی شریعت‌یار، معاون دادستان مشهد بلافاصله تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند. شاکی در اظهاراتش مدعی شد که ۴متهم را می‌شناخته و همه آن‌ها را شناسایی کرده است. این مرد جوان در بخشی از اظهاراتش بیان کرد سردسته این باند خلافکار فردی معروف به «سیاه» بوده که متهمی سابقه‌دار است.

هنوز تحقیقات این درگیری تمام نشده بود که ساعت ١٩‌خبری مشابه از طریق مرکز پیام پلیس به کلانتری کاظم‌آباد اعلام شد و مأموران پیگیری دوباره خود را آغاز کردند. درگیری این‌بار در خیابان توس ٢/٨٧ بود که طبق پرونده قبلی ۴مرد نقابدار با چوب‌، چماغ، میلگرد و چاقو به یک خانه مسکونی خسارت وارد کرده بودند. شاکی این پرونده نیز در اظهاراتش به پلیس گفت که متهمان پس از شکستن شیشه‌ها و تخریب در ورودی به خانه‌اش وارد شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدیدش کرده‌اند.

یکی بودن مشخصات شروران حاکی از آن بود که متهمان هر دو پرونده اشخاصی واحد هستند از همین رو تحقیقات برای شناسایی این افراد ادامه یافت.

گشوده شدن چند پرونده دیگر

تحقیقات مأموران دایره اطلاعات و تجسس کلانتری کاظم‌آباد مشهد در حال انجام بود که در ساعت ١٩:۴٠‌گزارشی دیگر به آن‌ها مخابره و اعلام شد که افرادی شرور به فردی در خیابان توس ٩١‌حمله‌ور شده و او را با ضربات چاقو زخمی کرده‌اند.

تیم رسیدگی‌کننده که احتمال می‌دادند عامل مصدومیت این شهروند مشهدی همان متهمان تحت تعقیب باشند، در محل حاضر شدند، اما اثری از مجرمان نبود.

شاکی پرونده که از ناحیه دست چپ و لب دچار جراحت شده بود به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت که متهمان ۴مرد جوان بوده‌اند و او آن‌ها را می‌شناسد. هویت اعلامی متهمان این پرونده نیز با ۴متهم تحت تعقیب برابری داشت.

ساعت ٢٠‌شب را نشان می‌داد که خبر درگیری چهارم مجرمان فراری مجددا به کلانتری کاظم‌آباد اعلام شد و مأموران را به توس ٩١‌کشاند اما بازهم اثری از این اراذل نبود. در این درگیری نیز یک مرد جوان با ضربات چاقو از ناحیه کتف چپ و سر و مردی دیگر از ناحیه پیشانی و پای چپ دچار جراحت شدید شده بودند. این شاکیان نیز هویت متهمان تحت تعقیب را تأیید کردند.

یک ساعت از اعلام این گزارش گذشته بود که خبر درگیری پنجم به پلیس اعلام شد و زنی جوان در توس ٨٧مورد حمله متهمان قرار گرفته بود. با حضور مأموران در این محل نیز مشخص شد که متهمان ضمن عربده‌کشی و تهدید اهالی این خیابان به ٧دستگاه خودرو سواری با ضربات چوب و میلگرد خسارت وارد کرده‌اند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌۶ مشهد در این باره گفت: ضابطان قضایی ما با هدایت سرگرد حسینی، رئیس کلانتری کاظم‌آباد پس از انجام تحقیقات میدانی رد مالک خودرویی که متهمان را به محل‌های درگیری انتقال داده بود زده و یکم اسفند ماه او را دستگیر کردند.

به گفته قاضی شریعت‌یار، متهم دستگیر شده که به «بلک» شهرت دارد در بازجویی‌های پلیسی به جرمش اعتراف کرد و ۴همدستش را لو داد. مأموران نیز پس از تکمیل تحقیقات خود به سراغ مخفیگاه این مجرمان خطرناک در توس ٨٧رفتند و آن‌ها را دستگیر کردند.

بر اساس اظهارات سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌۶ مشهد، متهمان دستگیر شده دارای سوابق کیفری هستند و سردسته آن‌ها زندانی بوده که برای مدتی در مرخصی به سر می بردند. این افراد طی اقدامی مجرمانه با حمله به شکات پرونده‌های خود تصمیم داشته‌اند که با متوسل شدن به زور بتوانند رضایت آن‌ها را جلب کنند. بر‌اساس تحقیقات دادسرا مشخص شد که سردسته این باند شرارت که مردی جوان معروف به «سیاه» است و دیگر همدستانش به دلیل داشتن شاکی خصوصی پیش‌تر از سوی پلیس آگاهی تحت تعقیب بوده‌اند. با این حال تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث مشهد سیاه چاقو مأموران سابقه دار عکس فیلم قتل خشایار الوند تصاویر مرد ایران زنان دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.

در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.

کلیپ منتشر شده به این شرح است:

۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.

تمام تصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کار‌ها باهم بودیم

ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز می‌کنم.

۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م ح

خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.

۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودرو مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.

در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. 

وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک