Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:53:59 GMT

اطلس بازی های بومی و محلی ایران تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۸۶۳۷

اطلس بازی های بومی و محلی ایران تهیه شد

کاشان- ایرنا - رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: اطلس بازی های بومی و محلی با هدف مستندسازی بازی ها مورد توجه قرار گرفت و به چاپ رسیده که در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان رونمایی خواهد شد.

غلامرضا جعفری روز جمعه در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان های فلات مرکزی ایران در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط بازار برای معرفی 340 بازی در کتابی با یک هزار صفحه بیش از 250 میلیون ریال هزینه داشته و از این رو مستندسازی همه بازی ها نیازمند کمک های ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بسیاری کشورها از جمله ترکیه در این زمینه به صورت ویژه ورود کردند و ما هم با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی باید تلاش کنیم تا عقب نمانیم که البته برای ثبت بازی ها با همکاری سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد تلاش هایی صورت گرفته اما برای تکمیل کار همچنان نیازمند کمک های ویژه دولت و مجلس هستیم.
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، یکی از مهمترین وظیفه های این فدراسیون را رویکرد توسعه ورزش های سنتی در نقاط روستایی با هدف شناسایی استعداد های این نقاط در جهت کمک به تهییج غرور ملی و ارتقای ورزش قهرمانی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: احیا و ترویج ورزش های سنتی با رویکردی فرهنگی و با توجه به مواهب آموزشی و تربیتی این بازی ها پیگیری می شود، زیرا همه به نوعی مکلف هستیم تا میراث ناملموس فرهنگی کشور را حفظ و به نسل آینده منتقل کنیم که برگزاری جشنواره هایی از این دست زمینه ای فراهم می کند تا مردم با هویت و اصالت خود بیشتر آشنا شوند.
جعفری جشنواره های فرهنگی و بازی های بومی و محلی را یکی از راه های تقویت روحیه نشاط، وحدت بین اقوام و ملت ها و راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: تحقق کامل هدف ها نیازمند مشارکت همگانی و تقسیم کار ملی است که با تمرکز به توسعه محیط حقوقی، بودجه ای و قانونی باید در حفاظت از داشته های فرهنگی اهتمام داشته باشیم.
وی پیش تر از شناسایی نزدیک به 800 بازی محلی و عشایری در کشور خبر داده بود که با توجه به محدودیت ها تنها 20 مورد پذیرش فدراسیون قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان های فلات مرکزی ایران با میزبانی اردستان گفت: کمک به توسعه سلامتی و نشاط در جامعه و تقویت انسجام ملی که از هویت سرچشمه می گیرد از جمله هدف های برگزاری این جشنواره است.
به گفته وی بازی های بومی و محلی با توجه به فرهنگ، آیین ها، اقلیم و الزام های هر منطقه شکل گرفته و توجه به آنها به تقویت انسجام ملی خواهد انجامید.
رضا حجتی افزود: سیاست وزارتخانه کمک به احیا و ترویج این گونه فعالیت ها می باشد که امید می رود در سال های آینده با کیفیت و کمیت بیشتری اجرا شود چرا که با توجه به ظرفیت استان اصفهان، حتی میزبانی جشنواره ای بین المللی را هم می توان در این حوزه برعهده گرفت.
وی اضافه کرد: اردستان هم زمینه خوبی برای توسعه در این بخش دارد و دوره آغازین جشنواره حرکت خوبی بود که امید می رود استمرار یابد و مسوولان تلاش کنند تا این بازی ها به شاخصه ای برای هر منطقه تبدیل شود، زیرا این امر به شکوفایی سایر ظرفیت ها از جمله گردشگری و ایجاد اشتغال هم منجر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان های فلات مرکزی ایران با حضور تیم هایی از 11 استان به میزبانی ورزشگاه 17 شهریور اردستان در زمینه بازی های بومی و محلی، صنایع دستی، پخت غذا، نان محلی و موسیقی آیینی استان های فلات مرکزی ایران برگزار شد.
اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بازي هاي بومي محلي اردستان تدوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد گفت: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می‌کنیم و پیش می بریم.

بیشتر بخوانید؛ احمدرضا درویش: مشکل «رستاخیز» فراتر از گمانه زنی ها است

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تأمین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزئیات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال‌هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می‌شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229402 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • جشنواره پرواز بادبادک ها در ایوانکی
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • رئیس شبکه سه تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو