Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:51:28 GMT

بوی خوش باران و نذرهایی که ادا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۰۸۲۰

بوی خوش باران و نذرهایی که ادا شد

جیرفت - ایرنا - بارش رحمت الهی طی چند روز گذشته، بوی خشکسالی های اخیر را از جنوب کرمان زدود و مردم منطقه به شکرانه این هدیه خدایی، نذرهای خود را ادا کردند.

به گزارش ایرنا، جنوب کرمان چند سالی است که با مشکل خشکسالی و کم آبی دست و پنجه نرم می کند، این وضعیت تا جایی پیش رفت که منجر به کوچ و تغییر شغل عده ای از مردمان این منطقه شد اما اخیرا به لطف رحمت الهی شاهد بارش باران و خوشحالی کشاورزان این منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم جنوب کرمان اعم از کشاورز و غیرکشاورز امروز شادمان و خوشحال از هدیه ارزشمند خداوند بودند و از طبیعت زیبای یک روز بارانی لذت بردند.

** نذر باران در میانچیل جیرفت ادا شد
جمعه ای که گذشت به شکرانه بارش رحمت الهی، مردم روستای دهپیش علیا از توابع بخش مرکزی جیرفت، دو رأس گاو را قربانی و ذبح کردند.
نوروز سالاری از اهالی این روستا گفت: به شکرانه بارش رحمت الهی، مردم دهپیش با مشارکت یکدیگر اقدام به جمع آوری کمک های نقدی برای ادای نذر باران کرده اند.
وی افزود: ریش سفیدان این روستا در ابتدای ماه جاری تصمیم به ادای نذر در تاریخ امروز جمعه 10 اسفندماه گرفته و امروز اقدام به ذبح 2 راس گاو کردند که این تاریخ هم مصادف با بارش رحمت الهی شد و این مساله باعث خوشحالی دو چندان مردم این روستا شده است.

** مردمی که شکرگزار نعمت های الهی هستند
کشاورز نمونه جنوب کرمان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم جنوب کرمان به واسطه بارش رحمت الهی، شکرگزار هستند چرا که پس از چندین سال، شاهد بارش باران در این منطقه به صورت مستمر و مداوم بوده اند.
علی نعمتی افزود: خشکسالی داشت سمت و سوی زندگی مردم این منطقه را تغییر می داد ولی امسال با این میزان بارش، شاهد رونق دوباره زندگی مردم جنوب کرمان هستیم.
** زمانی برای آشنایی کودکان جنوب کرمان با چتر
شهروند جیرفتی هم گفت: با توجه به چند سال خشکسالی، چتر واژه نا مفهومی در بین کودکان ما داشت چرا که بارانی نمی آمد یا که اگر هم می آمد بسیار کم بود از این رو بچه های این منطقه با چتر، نامانوس بودند.
حسین کمالی افزود: با بارش های زیاد امسال، کودکان برای نخستین مرتبه تجربه چتر را پیدا کردند و از باران رحمت الهی زیر چتر لذت بردند.
گزارش: هادی شفیعی
7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا بارش باران جنوب كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم

طوفان‌های موسمی همراه با بارش شدید باران و تگرگ منجر به آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در برخی از مناطق عربستان سعودی، کشور‌های امارات متحده عربی و عمان شده است.

تصاویری از بارش شدید باران در شهر مدینه منوره و آبگرفتگی شدید معابر و زیرآب رفتن خودرو‌ها منتشر شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان