Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال بازار مسکن گفت: سال آینده قیمت خرید و فروش مسکن کاهش، اما بازار اجاره با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود.به گزارش بلاغ،رضا اربابیان فعال بازار مسکن در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات در نشست خبری با بیان اینکه ارتباط بین سایت‌های املاک با بنگاه‌های املاکی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: وجود سایت‌های اینترنتی با نظارت وزارت صمت و ارتباطات باعث ایجاد شفافیت در بازار مسکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ فروشگاه مجازی املاک در کشور وجود دارد که نقش موثری در اعتمادسازی بین خریدار و فروشنده ایفا می‌کند.

اربابیان اظهار کرد: تمام قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در بنگاه‌های املاکی منعقد می‌شود، زیرا که خرید و فروش آنلاین بدون نظارت زمینه ساز عدم شفافیت در بخش مسکن می‌شود.

در ادامه میلاد بازدار فعال دیگر بخش مسکن گفت: بازار مسکن در سال آینده وارد رکود عمیق‌تری می‌شود و همین موضوع قیمت مسکن را به تعادل می‌رساند.

وی درباره بازار اجاره بها گفت: پیش‌بینی می‌شود در حوزه اجاره مسکن قیمت‌ها بیشتر از سال‌های گذشته افزایش یابد، به دلیل آنکه بازار خرید و فروش وارد رکود می‌شود این بازار رونق بیشتر و در نتیجه شاهد افزایش قیمت بیشتری می‌شود.

بازدار افزود: چنانچه در فضای مجازی رونق کسب و کار اولویت اصلی قرار گیرد، باید امینت و اعتماد مردم در این بخش‌ها بیشتر شود.

بر اساس این گزارش ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات از ۱۰ اسفند تا ۱۲ اسفند در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور ۴۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی از جمله کشور ترکیه برگزار می‌شود.

 در این نمایشگاه‌ها قرارداد‌ها و خرید و فروش املاک با تخفیف ۸ تا ۱۰ درصدی به متقاضیان عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران

مناطق ۱ و ۳ شهر تهران، به عنوان گران‌ترین مناطق بازار مسکن پایتخت، محل عرضه آپارتمان‌های لوکس و گران‌قیمت هستند.

تازه‌ترین بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحد‌های اجاره ای، در روز‌های اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره بها از مستاجر انتخاب کرده اند. البته نسبت فایل‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

بررسی‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحد‌های مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟