Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:03:15 GMT

راه امام راه روشن اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۱۶۵۰

راه امام راه روشن اسلام است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، روزی امام(ره) فرمود: پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از وصیت‌نامه‌های شهدا را بگیرید، مطالعه کنید و تفکر کنید این وصیت‌نامه‌ها بدن انسان را می‌لرزاند. برگ برگ وصیت‌نامه شهدا را هم که بگردیم توصیه به ولایت‌پذیری موج می‌زند این عشق، عاشق و معشوق است که هم امام به شهدا و هم شهدا به امام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه شهدا به ولایت‌پذیری در عشق‌بازی و جانبازی درصحنه کارزار، چاره‌ساز افتاد اما توصیه آن‌ها فقط برای آن زمان نبود بلکه برای همیشه است، ما هم گوشه‌ای از توصیه شهیدان به این امر مهم را هر هفته در ورقی تحفه درویش می‌کنیم باشد که قبول افتد.
زندگی‌نامه:
شهید حسن نیلیه بروجنی یکم فروردین 1335 در شهرستان بروجن به دنیا آمد. پدرش عباس و مادرش فردوس نام داشت. تا پایان دوره کاردانی در رشته هنر درس خواند. شغل او معلمی بود و پس از ازدواج کرد صاحب سه دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست و دوم دی‌ماه 1365 در شلمچه براثر اصابت ترکش به سر، دست و قطع پا شهید شد. مزار وی در روضه الشهدای زادگاهش قرار دارد.
وصیت‌نامه:
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ
با سلام بر منجی عالم بشریت مهدی موعود و نایب برحقش حامی محرومان و مظلومان خمینی بت‌شکن و شهدا در خون نهفته انقلاب اسلامی و سلام بر شما عزیزتر از جانم که با ایثار و صبر و استقامتتان مرا یاری کردید تا بتوانم راه رسیدن به معبود خود را هرچه زودتر طی کنم و بتوانم در این جهاد مقدس شرکت کنم. واجب بود که در این جنگ شرکت کنم و راه امام حسین (ع) را ادامه دهم.
همسرم مگر شما پیرو زینب(س) نبودی، مگر برای زینب گریه نکردی پس این را بدان که من از حسین(ع) بالاتر نیستم و تو از زینب و بچه‌های من از رقیه و علی‌اصغر(ع) گرامی‌تر نیستند. همسرم بارها گفتم که با شعار پوچ و گریه‌زاری بی‌محتوا نمی‌توان گفت مسلمان هستم. باید از خودمان بگذریم. بارها گفتم انسان باید شعار را باشعور توأم کند.
نامه شما زمانی به دستم رسید که عازم خط مقدم جهت مقابله با دشمن بودم. همسر عزیزم به تو افتخار می‌کنم چون تو را کاملاً می‌شناسم. سعی نکن خود را عاجز نشان دهی. تو باید بتوانی در مقابل سیل عظیم ناسزاهای دشمن قوی باشی. هیچ‌وقت عجز و ناله نکن زیرا من همیشه نظاره‌گر اعمال شما هستم. این انقلاب با خون به وجود آمده و با خون باید از آن محافظت کرد. راه امام راه روشن اسلام است و وظیفه ما است در این راه قدم مثبت برداریم.
در آخر از مادرم می‌خواهم که بعد از شهادت من گریه و زاری نکنید. چون گریه و ناتوانی شما دشمن را خوشحال می‌کند.
در آخر از پدر و مادر و همسرم، دوستان و آشنایان می‌خواهم که مرا حلال کنید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار
انتهای پیام
 
 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مطهری امام
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود