Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- درهفته ای که گذشت، عنوان فنی‌ترین بازیکن آسیا به فوتبالیست ناشنوای قم رسید، رزمی کاران استان با قهرمانی در مسابقات کیک بوکسینگ کشور اجازه خروج جام را از خانه ندادند و برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال، داور قمی رویداد بین المللی را قضاوت کرد.

به گزارش ایرنا، دعوت از آقای گل سوهان قم دراردوی تیم ملی فوتسال، معرفی فوتسالیست استان به عنوان فنی‌ترین بازیکن آسیا ،داوری داور قمی در یک دیدار بین المللی برای اولین بار در تاریخ بسکتبال استان، قهرمانی قم در مسابقات کیک بوکسینگ کشور، میزبانی از دور برگشت لیگ برتر هاکی ودعوت ورزشکار نوجوان قمی به اردوی اردوی تیم ملی پینگ پنگ از دیگر مهمترین سر خط خبری اخبار ورزشی قم در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** فوتسال ناشنوایان/ فوتسالیست قم فنی‌ترین بازیکن آسیا
اسماعیل شاه‌زید فوتسالیست خوش تکنیک قم با درخشش در ترکیب تیم ملی ایران و کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های 2019 آسیا و اقیانوسیه به عنوان فنی‌ترین بازیکن قاره انتخاب شد.
تیم فوتسال یکی از تیم‌های موفق زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان است که در جمع اعضای اعزامی آن به سومین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا و اقیانوسیه 2019 یکی از بهترین‌های یک دهه اخیر فوتسال ناشنوایان قم نیز حضور داشت.
شاه زید، که در دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نیز عضو تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران بود و با این تیم عنوان قهرمانی بازی‌ها را کسب کرد، عنوانی که در مسابقات امسال نیز تکرار شد تا این فوتسالیست موفق لقب پرافتخار ترین ورزشکار ناشنوای قم را به خود اختصاص بدهد.

** مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشور/قهرمانی قم در خانه
مسابقات رزمی کیک بوکسینگ سبک SKF قهرمانی کشور هفته گذشته در قم به پایان رسید و در این رقابت‌ها تیم رزمی قم توانست با کسب 11مدال طلا در رده‌های مختلف سنی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. در این رقابت‌ها تیم‌های مازندران با 6 و اصفهان با کسب 4 مدال طلا در مجموع امتیازات تیمی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. اما درخشش شرکت کنندگان قمی سبب شد فاصله امتیازات تیم رزمی قم با سایر تیم‌ها غیر قابل کاهش باشد.همچنین تیم هیات ورزش‌های رزمی استان در این رقابت‌ها 12 مدال نقره و 5 مدال برنز در رده‌های سنی مختلف به دست آورد.

** تیم ملی فوتسال/ آقای گل سوهان قم در اردوی تیم ملی
آقای گل تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم از سوی کادر فنی تیم ملی بزرگسالان ایران به دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده سازی این تیم دعوت شد.در بین نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بازیکنان زیادی از تیم‌های لیگ برتری به چشم می‌خورند، اما از تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم تنها یک بازیکن به تیم ملی دعوت شده و این بازیکن کسی نیز جز روح‌الله ایثاری که در این فصل یکی از بهترین‌های نماینده فوتسال قم بود.ایثاری که در این فصل بهترین گلزن نماینده فوتسال قم بود به واسطه نمایش دلپذیر خود در لیگ امسال از سوی سیدمحمد ناظم‌الشریعه به تیم ملی بزرگسالان ایران راه پیدا کرد.

**لیگ برتر فوتسال قم/ آرش جام قهرمانی را بالای سر برد
پرونده رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های قم هفته گذشته بسته و تیم فوتسال آرش موفق شد با پیروزی در آخرین دیدار خود جام قهرمانی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های استان قم را بالای سر ببرد.آرش در سالن شهید حیدریان در حالی برابر ذاکر قرار گرفت که برای قهرمانی باید در این بازی پیروز می‌شد و کار زمانی برای این تیم پیچیده شد که ذاکر در نیمه نخست به گل رسید اما بازگشت آرش به بازی سبب شد شاگردان محمد قاسمی با برتری 3 بر یک قهرمان لیگ شوند.
تیم فیزیوتراپی ابوریحان، نزدیک‌ترین تعقیب کننده آرش در دیدار برابر تیم شهید رئیس کرمی به سختی 3 بر 2 پیروز شد اما این پیروزی با برد آرش برابر ذاکر، برنامه ابوریحان برای قهرمانی را بی اثر کرد تا تیم ابو ریحان با نایب قهرمانی لیگ برتر 97 را به پایان برساند.

** بسکتبال/ داوری یکی دیدار بین المللی برای اولین بار
برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال قم یک داور قمی در فهرست یک مسابقه رسمی بین المللی قرار گرفت. تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال در حالی برابر استرالیا قرار می‌گیرد که برای نخستین بار یک داور از قم در فهرست داوران یک بازی بین المللی رسمی قرار گرفته است.محسن عباسی داور جوان و فعال قمی که امسال داور فهرست داوران بین المللی ایران نیز شده به عنوان یکی از داوران میز دیدار ایران و استرالیا انتخاب شده و بدین ترتیب بسکتبال قم برای اولین بار در یک مسابقه رسمی بین المللی در حوزه داوری نماینده دارد.

**پیگ پنگ/ ورزشکار نوجوان قم در اردوی تیم ملی
درهفته گذشته فدراسیون تنیس روی‌میز، اسامی 10 بازیکن حاضر در اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان را در حالی اعلام کرد که در میان نفرات دعوت شده، نام سیدمحمدمعین منتظری از استعدادهای پینگ‌پنگ قم نیز به چشم می‌خورد. این مسابقات برای برگزاری در تعطیلات فروردین ماه سال آینده برنامه‌ریزی شده و سرانجام دو نفر از این لیست 10 نفره به اردوی اصلی تیم ملی نوجوانان ایران راه می‌یابند.در رنکینگ نهایی سال 97 نوجوانان کشور اشاره در بخش پسران از قم نام پنج تن از نخبه‌های این رشته قرار دارد و در قسمت دختران نام چهار نماینده این استان وجود دارد.

** لیگ برتر هاکی کشور/ برگزاری دور برگشت در قم
دور برگشت لیگ برتر هاکی کشور با حضور 8 تیم به میزبانی قم آغاز شد. این رقابت ها که از روز پنجشنبه نهم اسفند در سالن مجموعه ورزشی هلال احمر قم آغاز شده است تا روز دوشنبه 13 اسفندماه ادامه خواهد داشت.در این مسابقات تیم‌های سمنان، مرکزی، آذربایجان غربی، قم، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان و همدان حضور دارند که به صورت دوره‌ای با هم دیدار می‌کنند تا تکلیف تیم‌های برتر لیگ برتر در قم مشخص شود.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هفته ورزشي قم رويدادها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات

تیم فوتبال الوحده امارات شب گذشته در حالی که احمد نوراللهی را در ترکیب داشت و مثل تمام مسابقات این فصل از فهرست نفرات این بازیکن بهره می‌برد، موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل العین شد تا قهرمان جام بانک اسلامی ابوظبی شود، اما اسماعیل مطر پس از بالا بردن جام تصمیم سختی در سن ۴۱ سالگی و پس از نزدیک به دو دهه بازی گرفت.

اسماعیل مطر پس از سوت پایان مسابقه با همراهی احمد نوراللهی و دیگر هم‌تیمی‌هایش به سمت هوادارانشان در ورزشگاه رفت و با چشمانی گریان جام قهرمانی را بالای سر برد و برای آخرین بار این اتفاق را تجربه کرد.

مطر از طریق بلندگو‌های ورزشگاه محمد بن زاید در باشگاه الجزیره، از همه هواداران اماراتی تشکر کرد و به آنها وعده داد که کسب این قهرمانی مقابل العین، آغازی برای موفقیت‌های بعدی برای این نسل از بازیکنان جدید و جوان در الوحده است و فصل آینده به افتخارات بیشتری دست پیدا می‌کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی امارات در ادامه اظهارات خود گفت: من بدون استثنا از همه تشکر کرده و خدا را شکر می‌کنم که در دوران حرفه‌ای‌ام با الوحده به افتخارات زیادی رسیدم و احساساتم درهم آمیخته است، چراکه این آخرین قهرمانی است که توانستم آن را به دست بیاورم.

مطر یادآور شد: امیدوارم این قهرمانی موجب خوشحالی هواداران شود و از همه می‌خواهم اگر کوتاهی کردم، من را ببخشند و مطمئنا قصد عقب‌نشینی از تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی در فوتبال را ندارم.

اسماعیل مطر در سال ۲۰۰۱ کارش را در تیم اصلی باشگاه الوحده آغاز کرد و پس از آن فقط یک بار این تیم اماراتی را در مقطع کوتاهی به طور قرضی ترک کرد و در سال ۲۰۰۹ به السد قطر رفت، اما خیلی زود به امارات برگشت و همراه با تیم ملی این کشور در سال ۲۰۰۳ نیز توپ طلا را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به دست آورد.

او اولین کاپیتان تیم ملی در تاریخ فوتبال امارات محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ در جام خلیج فارس به قهرمانی رسید و در آن رقابت‌ها پنج گل در پنج بازی به ثمر رساند و بهترین بازیکن و بهترین گلزن شد و نقش مهمی در چهار قهرمانی برای تیمش در طول یک دهه ابتدایی دوران بازی داشت.

اسماعیل مطر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ به قهرمانی در سوپرجام امارات رسید و در جام فدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۱، جام بانک اسلامی در فصل‌های ۱۶-۲۰۱۵، ۱۸-۲۰۱۷ و ۲۴-۲۰۲۳ و جام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ جام را بالا برد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم