Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@17:55:29 GMT

همه اقشار جامعه باید از خدمات مساجد بهره مند شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۲۳۲۱

همه اقشار جامعه باید از خدمات مساجد بهره مند شوند

حجت الاسلام ذاکر زدودن آسیب های اجتماعی و پایگاه قرار گرفتن مساجد در زمینه مشاوره های حقوقی و خانواده را از سیاست ها و راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست.

«حجت الاسلام حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سیاست ها و راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، تلاش در جهت زدودن آسیب های اجتماعی و معرفی مسجد به عنوان پایگاه سلامت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه با همکاری و همیاری نمازگزاران در شهر تهران تلاش می شود، خدمات مشاوره ای برای همه اقشار ارایه دهیم، افزود: این مشاوره ها شامل مشاوره برای خانواده ها در زمینه ازدواج، تربیت فرزند و حقوقی است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به دیگر رویکردهای این مرکز اشاره کرد و گفت: در باب کرامت و تکریم خادمین مساجد هم از ابتدای سال برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته و تلاش کرده ایم، جایگاه اجتماعی خادمین مساجد بیش از پیش قوت ببخشیم و در جهت کاستی های مادی آنها هم  گام هایی برداریم.

 

 

 

وی گفت:موضوع دیگری که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، توانمندسازی مساجد در مباحث فرهنگی با رویکرد جدید بر مبنای ذائقه مخاطبان است، ضمن اینکه درصدد هستیم در راستای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در جهت جذب قشر جوان به مساجد تلاش کنیم  و با ذائقه سنجی و برگزاری برنامه های با نشاط بر رونق مساجد بیافزایم.

 

 ذاکر با اشاره به اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پر رنگ جوانان در مساجد در تلاش هستیم که با برخورد کریمانه زمینه ساز حضور پررنگ جوانان در مساجد شویم و در این میان ائمه جماعات در ارتباط گیری با جوانان نقش مهمی دارند.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری مقام معظم رهبری اصفهان حضرت زهرا س بیانیه گام دوم انقلاب محمد جواد ظریف گام دوم انقلاب حوزه علمیه مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌‌‌های توسعه و پیشرفت جامعه دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است، اظهار داشت: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد.

وی افزود: خدمت به کارگران به عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یه توفیق است، کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول آن جامعه هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورند.

تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری زنده، پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری، باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه ارزش‌گذاری کند و این معنا که کارگری و کارکردن یک ارزش است را در جامعه القا کند.

وی افزود: کارگران در کنار کاری که می‌کنند باید یک نگاه ارزشی و قدسی به نفس کارگری و کارکردن داشته باشند، خداوند انسان‌های تندرست بیکار را دوست ندارد، امیرالمؤمنین علی(ع) در تمام طول 25 سال خانه‌نشینی و غصب خلافت دائما در حال کار کردن بود.

مروی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، بیان کرد: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ کار و تلاش آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌های مهمی بوده که وظایف متنوع و گسترده‌ای دارد و با جمعیت قابل توجهی از شاغلین و بیکارهای کشور در ارتباط است، از این‌رو این وزارتخانه می‌تواند با امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه اثرگذار باشد.

در ابتدای این دیدار سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب بنیاد کرامت رضوی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در جهت تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا علیه السلام؛ گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه و از کاهش نرخ بیکاری در کشور و تحقق یک میلیون شغل در سال 1402 خبر داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار