Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@15:08:01 GMT

واکنش معارضان بحرینی به تروریستی‌خواندن حزب‌الله

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۳۵۱۳

واکنش معارضان بحرینی به تروریستی‌خواندن حزب‌الله

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه اللؤلؤة؛ جمعیت عمل اسلامی بحرین(أمل) با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به کمک‎های نامحدود انگلیسی‌ها به حکومت بحرین  برای تضییع حقوق و خواسته‎های مردم بحرین، اعلام کرد این تصمیم انگلیس بیانگر سرسپردگی ذلیلانه این کشور به دولت آمریکا و صهیونیست‎هاست.

این جنبش بحرینمی بر ایستادگی خود در کنار حزب الله و رهبران آن تاکید و اعلام کرد:  حزب الله جنبش مقاومت ملی و قانونی علیه جاه طلبی‎های صهیونیستی است و این تصمیم از سوی استکبار و صهیونیست، اهانت به احساسات مسلمانان و آزادگان در جهان به شمار می‎رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه عمل اسلامی با تاکید بر این که این گونه تصمیمات خسارت‌های غیر قابل پیش بینی را به منافع انگلیسی‎ها در منطقه وارد می‎کند به آنها هشدار داد: به فکر بازگشت به دوران استعمار که هرگز باز نخواهد گشت، نیفتند.

گفتنی است؛ دولت انگلیس دیروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت جنبش حزب‌الله که دوشنبه (6 اسفندماه) از سوی وزیر کشور اعلام‌شده بود به اجرا درآمده و از این‌ پس طرفداری از این گروه جرم محسوب می‌شود.

این قانون پس‌ازآن به اجرا درآمد که نمایندگان پارلمان تروریستی خواندن سه گروه حزب‌الله، انصارالاسلام و جماعت نصرت‌الاسلام‌والمسلمین را بحث و بررسی کردند. 

براساس این بیانیه، هر سه گروه یاد شده در فهرست گروه‌های تروریستی قرارگرفته و طبق قانون تروریسم سال 2000 عضویت و یا دعوت به طرفداری از این گروه‌ها جرم به شمار رفته و 10 سال زندان دارد.

ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس دوشنبه گذشته مدعی شده بود که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.
جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز مدعی شد که تمایزی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و با تحریم کردن حزب‌الله به هر شکل ممکن، دولت پیامی آشکار می‌دهد که فعالیت‌های این گروه در منطقه کاملاً غیرقابل‌قبول و زیان‌بار برای امنیت ملی انگلیس است. 
این اقدام لندن در حالی صورت گرفته است که حزب‌الله لبنان در این کشور فعالیت سیاسی داشته و در دولت جدید سعد حریری 3 وزیر دارد.
شاخه نظامی حزب‌الله در سال 2008 میلادی توسط وزارت کشور انگلیس ممنوع اعلام‌شده بود، اما مقام‌های انگلیس برای حفظ روابط خود با دولت لبنان، شاخه سیاسی این گروه را تحریم نکرده بودند.   واکنش حزب‌الله   از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را با اقدام خصمانه انگلیس درباره درج نام این حزب در لیست تروریسم اعلام و تأکید کرد: حزب‌الله یک جنبش مبارز علیه رژیم اشغالگر اسرائیل است و کشوری که از تروریسم حمایت می‌کند حق ندارد حزب‌الله یا هر جنبش دیگری را به حمایت از تروریسم متهم کند.   در این بیانیه آمده؛ این تصمیم اقدامی در راستای تبعیت از آمریکاست و نشان می‌دهد که دولت انگلیس تنها در خدمت این کشور است و به خاطر راضی نگه داشتن مقامات واشنگتن به دشمنی با مردم منطقه می‌پردازد.   در این بیانیه تأکید شده؛ اتهاماتی که انگلیس به حزب‌الله وارد کرده هرگز نمی‌تواند آزادگان در جهان از جمله آزادگان در انگلیس را فریب دهد؛ آزادگانی که می‌دانند کسی که تروریسم را وارد منطقه ما کرده و بر جنایت‌هایش در سوریه، عراق و یمن سرپوش می‌گذارد آمریکا و مزدورانش در منطقه و جهان هستند. دولت انگلیس با این اقدام به احساسات و اراده مردم لبنان که حزب‌الله را یک قدرت بزرگ سیاسی و مردمی می‌دانند توهین کرد.   در ادامه این بیانیه آمده؛ حزب‌الله که مدت زیادی در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کرد و همچنان به مقاومت در برابر تروریسم تکفیری و تهدیدات و طمع‌ورزی اسرائیل ادامه می‌دهد هرگز هیچ مسئله‌ای این حزب را از ادامه دفاع از لبنان و آزادی و استقلال آن بازنخواهد داشت.
معاون حزب‌الله
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به اقدام انگلیس در درج نام حزب‌الله در فهرست تروریسم تاکید کرد: انگلیس خود یکی از حامیان تروریسم و عضو ائتلاف های متجاوز علیه ملت‌های منطقه است و شایستگی ندارد که تعیین کند چه کسی در فهرست تروریسم قرار بگیرد.
وی در مراسمی در شهر بعلبک لبنان افزود: انگلیس شایستگی آن را ندارد که تعیین کند چه کسی یا طرفی در جهان تروریست هست یا نیست؛ زیرا انگلیس خود حامی اسرائیل است و از تروریسم تکفیری پشتیبانی می کند. همچنین این کشور عضو ائتلاف های تجاوزگر علیه ملت ها از جمله یمن و سوریه است.
این مقام حزب الله لبنان تاکید کرد: خود انگلیس نیاز به حسن رفتار دارد؛ اما حزب‌الله از دید مردم خود و ملت های منطقه، مقاومتی شریف است که همواره به آزادی و کرامت و استقلال شناخته می شود. حزب الله جزء لا ینفک ملت شریفی هست که مخالف هرگونه تجاوز و اشغالگری است.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: درج نام حزب الله در فهرست تروریسم از سوی انگلیس، محکومیتی برای این کشور است و نشانگر آن است که این کشور به دنبال بازیابی تاریخ تاریک استعماری خود و تاسیس رژیم اسرائیل با وعده «بلفور» است؛ از این رو با این اقدام اخیرش نشان داد که حامی تروریسم است و شایستگی آن را ندارد که در موقعیت بین المللی تعیین کند چه تشکیلات و احزاب و جریان هایی را در فهرست تروریسم قرار دهد.
شیخ نعیم قاسم گفت: این اقدام انگلیس، یک نشان افتخار دیگری برای حزب‌الله به شمار می‌رود و بیانگر آن است که حزب‌الله در ارائه الگو و تصویری از آزادگان جهان موفق عمل کرده است. آنها می‌خواهند این تصویر را مخدوش کنند اما هرگز نخواهند توانست. ظلمت نمی تواند جلوی نور را بگیرد و نور می آید تا تاریکی را از بین ببرد. 
وزارت خارجه سوریه
وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد که انگلیس سال هاست که از تروریست‌ها حمایت می‌کند و شایستگی اتهام زنی به دیگران ندارد.
یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه جمعه شب اقدام انگلیس در گنجاندن نام حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی را به شدت محکوم کرد.
وی که نامش در خبر ذکر نشده افزود: این اقدام انگلیس تاکیدی بر دشمنی تاریخی این کشور با امت عربی است. 
این مقام سوری بیان کرد: انگلیس دلال تقسیم کشورهای عربی از طریق پیمان های سایکس پیکو و بالفور است که به غصب فلسطین و آوارگی میلیون‌ها فلسطینی منجر شد و همواره شریک اصلی در تجاوز به کشورهای عربی از تجاوز به مصر تا تجاوز به سوریه در سال 2018 به سوریه بوده است که نشانه دنباله روی از آمریکا در منطقه است.
وی تصریح کرد: برکسی پوشیده نیست انگلیس میزبان گروه‌های مختلف دارای اندیشه‌های تکفیری است و از گذشته تاکنون در راستای خدمت به سیاست‌های خصمانه اسرائیل از گروه‌های تروریستی حمایت و پشتیبانی کرده است.
این منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: طرفی که چنین سیاستی را در پیش گرفته کم‌ترین شایستگی برای اتهام‌زنی به دیگران را ندارد به‌ویژه اتهام زنی به حزب الله لبنان که یک حرکت مقاومت ملی در مقابل اشغالگری اسرائیل است.
وی افزود: فعالیت حزب الله براساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد قانونی است و نیازی به اجازه کشوری ندارد که خود تاریخی سیاه در آوارگی ملت ها و غصب حقوق آن ها دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل واکنش معارضان بحرین حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • واکنش مهران غفوریان به ساواکی خواندن پدرش
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه