Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@09:05:18 GMT

آهنگ ساماندهی پسماند در چهارمحال و بختیاری تندتر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۴۱۷۶

آهنگ ساماندهی پسماند در چهارمحال و بختیاری تندتر شد

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت پسماند شهرستانهای کیار و بروجن در کارگروه های پسماند این شهرستانها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کارگروه مدیریت پسماند شهرستان های کیار و بروجن و کارگروه پدافند غیر عامل شهرستان بروجن در فرمانداری این شهرستان ها تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهرام احمدی افزود: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله‌ ها است  که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط‌ زیستی را بر طرف کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر جمع‌ آوری پسماند های شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود گفت: جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی این شهرستانها باید بیش از این ساماندهی و مدیریت شود.

احمدی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی در احداث کارخانه بازیافت از سوی دستگاه های متولی، عنوان کرد: جهت احداث کارخانه پردازش پسماند کیار و بروجن باید بالاترین استانداردهای زیست محیطی و به روزترین تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مسائل و مشکلات محل‌های دفن زباله شهری، نخاله های ساختمانی، زباله های بیمارستانی، صنعتی، مطب ها و مراکز پزشکی شهرستانها جهت مرتفع شدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد:  مشکلات تصفیه خانه فاضلاب صنعتی بروجن توسط معاونت شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص تجهیز و به روز رسانی این تصفیه خانه مشخص شد و گزارش پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص رفع بو در این تصفیه خانه ارائه شد.

احمدی اظهار کرد: در این جلسات که با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی جهت اجرای طرح بازیافت و کمپوست در شهرستان بروجن و مشاور ارزیاب مطالعات زیست محیطی طرح کارخانه پردازش پسماند شهرستان کیار برگزار شد، گزارشهایی توسط آنها ارائه و ضمن تصویب کلیات طرح ها مقرر گردید بحثهای کارشناسی در خصوص اجرای این طرح ها در جلسات بعدی ارائه شود، همچنین در پایان این جلسه جهت استقبال از فصل بهار درخصوص پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهرها در هفته آخر سال تصمیمات لازم گرفته شد. 

این مقام مسئول در پایان بر لزوم پیگیری جدی مصوبات این کارگروه ها و ارائه برنامه های ادارات ذیربط در خصوص مدیریت پسماند تاکید کرد.

گفتنی است: این کارگروه ها با حضور معاونت عمرانی فرمانداری، بخشداران بخشهای مرکزی، گندمان، بلداجی، و شهرداران و نمایندگان شهرداری شهرهای بروجن، گندمان، فرادنبه، شهر سفید دشت، شهر نقنه و بلداجی، نمایندگان دستگاه‌های دولتی، نظارتی، نماینده دادستان بروجن و معاونت شرکت شهرک‌های استان تشکیل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی، و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

وی افزود: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

کد خبر 750080

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • حادثه رانندگی در محور بروجن-سورک
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود