Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- عفو بين الملل در حالي به طرح حکومت سعودي براي محاکمه فعالان زن واکنش مي دهد که اطلاعات نگران‌ کننده‌اي از وضعيت زنان در زندان‌هاي عربستان منتشر مي شود.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، عفو بين الملل طرح حکومت عربستان سعودي را براي محاکمه فعالان زن زنداني در اين کشور محکوم کرد.
عفو بين الملل اعلام کرد فعالان زن زنداني در عربستان بايد به سرعت آزاد شوند و نبايد به علت اقدامات مسالمت آميز محاکمه بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلويزيوني پرس تي وي، عفو بين الملل طرح حکومت عربستان سعودي را براي شروع محاکمه فعالان زن در اين کشور که از ماه مه سال گذشته در زندان هستند محکوم کرد.
عفو بين الملل اعلام کرد فعالان زن زنداني در عربستان بايد به سرعت آزاد شوند و نبايد به علت اقدامات مسالمت آميز خودشان محاکمه بشوند.
عفو بين الملل همچنين رياض را به سرکوب‌هاي گسترده مخالفان متهم کرد.
رسانه‌هاي عربستان اعلام کردند دادستان عمومي اين کشور پرونده‌هاي فعالان زن زنداني در اين کشور را آماده کرده است و به زودي به دادگاه‌هاي مربوطه ارجاع خواهد داد.
مقام‌هاي سعودي اين فعالان زن را به جرائمي از جمله روابط مشکوک با طرف‌هاي خارجي متهم کرده اند. اما اين فعالان زن اعلام کرده اند اقدامات آن‌ها از جمله راه اندازي پويش‌هايي با هدف درخواست براي اصلاحات، تلاش براي ميان برداشتن قانون‌هاي تبعيض آميز و مخالفت با سياست‌هاي ضد زنان علل اصلي محاکمه آن‌ها هستند.

جزئيات طرح سعودي ها براي محاکمه فعالان زن
دادستان‌هاي عربستان سعودي اعلام کردند فعالان بازداشتي حقوق زنان از همه حقوق خود بر اساس قوانين کشور برخوردار شدند و پرونده آن‌ها براي رسيدگي به اتهاماتشان به دادگاه ارجاع شده است.
دادستان‌هاي عربستان سعودي روز جمعه با انتشار بيانيه‌اي با اشاره به بيانيه ماه ژوئن گذشته خود اعلام کردند اين فعالان پيش از اعطاي حق رانندگي به زنان در عربستان سعودي، بازداشت شدند.
­دادستان‌هاي عربستان همچنين اعلام کرده اند اين افراد قصد " تضعيف امنيت، ثبات و وحدت ملي " کشور را داشتند.
برخي از منابع نزديک به بازداشت شدگان که خواستند نامشان فاش نشود، در گفتگو با آسوشيتدپرس اعلام کردند برخي از اين زنان در زندان مورد ضرب و شتم، شکنجه و همچنين حملات جنسي قرار گرفتند.
دولت عربستان سعودي روز شنبه به سوالات درباره پرونده‌هاي اين فعالان بازداشتي پاسخ نداد.
اين زنان که شامل فعالاني در دهه 20 سالگي و برخي از آن‌ها مادر، مادر بزرگ يا حتي اساتيد دانشگاهي بازنشسته هستند؛ به نقض امنيت ملي عربستان در ارتباط با فعاليت حقوق بشري خود متهم شده اند.
انتقاد کانادا از اين بازداشت‌ها موجب شد تا عربستان سعودي روابط ديپلماتيک خود را با اوتاوا قطع کند.
گروه‌هاي مدافع حقوق بشر از اين بازداشت‌ها که در بحبوحه اقدامات سرکوب گرايانه محمد بن سلمان وليعهد عربستان سعودي صورت گرفت؛ انتقاد کرده اند.
به گزارش آسوشيتدپرس از دبي، مايکل پيج معاون بخش خاور ميانه سازمان ديده بان حقوق بشر در اين خصوص گفت:: «عربستان سعودي به جاي آزادي بي قيد و شرط اين فعالان حقوق زنان، اتهاماتي را عليه آن‌ها مطرح کرده است.»
وي گفت:: «مقامات سعودي براي تحقيق درباره اتهامات جدي شکنجه اين افراد کاري انجام نداده اند و اکنون به جاي شکنجه گران، اين فعالان حقوق زنان با اتهامات مجرمانه و محاکمه مواجه هستند.»

اطلاعات نگران‌ کننده‌ از وضعيت زنان در زندان‌هاي عربستان
بدنبال ادامه سرکوب فعالان زن در عربستان و سکوت مدعيان حقوق بشر اروپا نسبت به اين اقدامات، وب‌ سايت زنان بازداشت ‌شده سعودي به تازگي اطلاعات نگران‌ کننده‌اي از وضعيت زنان در زندان‌هاي عربستان منتشر کرد.
وب ‌سايت زنان بازداشت ‌شده طي مطلبي در توييتر عنوان کرد: زنان سعودي در زندان‌هاي عربستان به شدت مورد آزار و شکنجه قرار دارند و جهان غرب نيز هيچ توجهي به اين سرکوب‌ها توسط حکام سعودي ندارند.
بر اساس توييت اين وب‌سايت، `جين هذلول` يکي از زندانيان زن عربستان است که به شدت مورد شکنجه و تجاوز در زندان‌هاي عربستان قرارگرفته و به هيچ ‌يک از خويشاوندان وي اجازه بازديد از او نمي‌دهند.
`ايمان النفجان` ديگر زن سعودي است که به مدت سه ماه در زندان انفرادي بوده و در اين مدت با بدترين رفتارها توسط گارد زندان مواجه شده است.
به گفته منابع خبري، ايمان النفجان به مدت يک ماه است که براي اعتراف گيري به شدت تحت بدترين شکنجه‌هاي جسمي و روحي قرار دارد و با وجود انتشار آخرين اخبار از وي، هيچ يک از مراکز حقوق بشري غرب تا کنون نسبت به اين موضوع واکنش نشان نداده‌اند.
ايمان النفجان وبلاگ نويس و يکي از افسران ارتش عربستان بود.
وي تحصيلات عالي خود را در دانشگاه بيرمنگام انگليس پشت سر گذاشت و در فوريه سال 2008 شروع به مطلب نوشتن در وبلاگ زنان عربستان با محوريت جايگاه زنان عربستان در جامعه و فرهنگ عربستان کرد.
ايمان التفجان يکي از زنان فعال سعودي است که بارها در مطالبي نسبت به جايگاه زن در عربستان سعودي انتقاد کرده و خواهان اصلاح اين جايگاه در جامعه سعودي است.
وي به دليل حمايت از حقوق زنان سرانجام در اکتبر سال 2013 مورد بازداشت نيروهاي امنيتي قرار گرفت و از آن زمان تاکنون در زندان‌هاي عربستان با بدترين شرايط نگهداري در بازداشت قرار دارد.
سازمان عفو بين‌الملل تاکنون چندين بيانيه عليه وضعيت حقوق بشر در عربستان سعودي صادر کرده و از حکام سعودي مي‌خواهد تا فعالان و حقوقدانان اين کشور را مورد سرکوب نيروهاي امنيتي قرار ندهد.
بر اساس بيانيه سازمان عفو بين‌الملل اکثر فعالان زنان سعودي در زندان ذهبان تحت بدترين شرايط حقوق بشري نگهداري مي‌شوند.

رانندگي زنان در عربستان جرم عليه امنيت اين کشور تلقي مي شود!
دفتر دادستان عمومي عربستان سعودي تحقيقات را درباره افرادي که سال گذشته ميلادي به اتهام تضعيف امنيت و ضربه زدن به وحدت ملي بازداشت شدند تکميل کرده و آماده ارجاع آن به دادگاه مي شود.
به گزارش رويترز؛ دفتر دادستان عمومي عربستان سعودي تحقيقات را درباره افرادي که سال گذشته ميلادي به اتهام تضعيف امنيت و ضربه زدن به وحدت ملي بازداشت شدند تکميل کرده و آماده ارجاع آن به دادگاه مي شود.
اين گزارش جزئيات اندکي در بر دارد اما عطف آن به يک بيانيه درباره بازداشت هايي در ژوئن 2018 است که به گفته گروه هاي حقوق بشر شامل ده ها فعال سياسي است.
اين گروه ها مي گويند اين فعالان عمدتا زناني هستند که براي حق رانندگي تلاش کرده اند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد

به گزارش تابناک، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند اعلام کرد: شهردار و چند نفر از کارکنان شهرداری مرند با اتهامات مالی بازداشت شدند.

ضیامهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود.

وی ادامه داد: با صدور دستورات قضایی لازم و با جمع آوری اسناد و مدارک، در نهایت پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چند نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشاء و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات و سایر موارد بازداشت و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

 

دادستان مرند در خصوص ابعاد این تخلفات گفت: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • (عکس) در زندان زنان بندرعباس چه می‌گذرد؟
  • در زندان زنان بندرعباس چه می گذرد؟ | تصاویر
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند