Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های این سازمان در آبادان و خرمشهر با اشاره به پروژه "تکمیل کانال و ایستگاه پمپاژ شمال آبادان" گفت: بر اساس این طرح، قرار است بخشی از حق‌آبه تالاب شادگان از طریق احداث ایستگاه پمپاژ روی رودخانه کارون، ۵ مترمکعب بر ثانیه آب به هور شادگان انتقال یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فرهاد ایزدجو" با بیان اینکه عملیات اجرایی قسمت‌هایی از سازه ایستگاه پمپاژ نظیر فونداسیون، دیواره‌های ایستگاه پمپاژ و بخش‌هایی از کانال انتقال قبلا توسط پیمانکار اداره کل محیط زیست خوزستان اجرا شد، اما ناتمام باقی ماند، اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان، به‌درخواست سازمان محیط زیست با انتخاب پیمانکار جدید، احداث و تکمیل بخش‌های سازه‌ای نیمه تمام ایستگاه پمپاژ، نصب تجهیزات برقی و تاسیسات مکانیکی شش دستگاه الکتروپمپ، احداث اتاق کنترل، تکمیل بیش از پنج کیلومتر کانال انتقال و لایروبی قسمت ورودی ایستگاه پمپاژ را از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی، احیای محیط زیست تالاب شادگان، امکان انتقال بخشی از دبی سیلابی رودخانه کارون در اراضی هور و جلوگیری از ایجاد و توسعه کانون‌های ریزگرد ناشی از خشکسالی‌های چند سال گذشته را از قابلیت‌های این پروژه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در رابطه با پروژه‌های آبرسانی و آبیاری و زهکشی شهرستان آبادان و خرمشهر افزود: پیشرفت فیزیکی در بخش طرح‌های آبرسانی این منطقه به بیش از ٨٥ درصد رسیده و تامین آب این شهرها در وضعیت مناسبی قرار دارد. پیشرفت فیزیکی طرح آبیاری و زهکشی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز بیش از ٧٥ درصد است.

ایزدجو با بیان اینکه متاسفانه به‌علت مشکلات مالی شدید، احداث سد مارد و سد پایین‌دست بهمنشیر نیمه تعطیل شده است، ادامه داد: اعتبارات این طرح‌ها باید از محل صندوق توسعه ملی تامین شود که بخشی از آن نیز محقق شده است.

وی به اعتبار لازم برای تکمیل این دو پروژه بزرگ اشاره و اظهار کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز و تعدیل قیمت قراردادهای این دو سد، اعتبار لازم برای تکمیل این دو پروژه، ٧٠٠ میلیارد تومان برآورد شده که تامین آن در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در پایان افزود: در برنامه‌ریزی‌های اولیه، زمان انجام این پروژه‌ها مطابق با قرارداد منعقد شده، شش ساله در نظر گرفته شده است، اما در صورت تزریق منابع مالی با توجه به تجهیزات به‌کار گرفته شده توسط پیمانکاران این دو پروژه، در بازه زمانی سه و حداکثر چهار ساله به اتمام خواهد رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق تالاب خشکسالی نرخ ارز کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک هزار و ۶۹ نفر در خوزستان به دنبال مشکل تنفسی ناشی از گرد و غبار راهی بیمارستان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دکتر میثم معزی بیان کرد: از آغاز بروز پدیده گرد و خاک از شامگاه یکشنبه تا ساعت هفت صبح امروز؛ دوشنبه 815 نفر و از ساعت هفت صبح تا 13، 254 نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: از تعداد کل مراجعین، 88 نفر در مراکز درمانی بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معزی تصریح کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، تمام بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند و از هم استانی‌ها درخواست می شود ضمن تردد حداقلی در فضای باز، مراقب کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی باشند.

به گزارش تسنیم، مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و مدارس نوبت بعدازظهر و تمام مقاطع شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه، شوش و کرخه به دلیل گرد و غبار امروز دوشنبه غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود