Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۱۳ اسفندماه گفت: در این جشنواره از ۱۶ طرح تحقیقاتی داخلی و خارجی با حضور رئیس جمهور تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  علی الیاسی، معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی و دبیر سی دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در این نشست گفت: برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی از سال ۱۳۶۶ شروع شده و هدف آن شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و برگزیدگان در سطح ملی و بین المللی بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ جشنواره بین المللی خوارزمی از سوی سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه با حضور رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزیرعلوم و تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود ادامه داد: در سال جاری ۲۷۱ طرح در سطح ملی و ۱۱۱ طرح از سوی کشور‌های خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی با اشاره به ۲۸۲ طرح ارسالی به دبیرخانه عنوان کرد: طرح‌ها بعد از بررسی‌های اولیه به کمیته‌های ۱۸ گانه که متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهشی سازمان علمی و صنعتی و همچنین برخی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور است برای بررسی تخصصی ارسال شد.

الیاسی ادامه داد: در گروه‌های تخصصی ۲۷ طرح واجد شرایط شناخته شد و سپس ۱۰ طرح داخلی و ۶ طرح خارجی پذیرش نهایی شد.

وی با اشاره به بخش‌هایی مختلفی که طرح‌های جشنواره در آن بررسی شد، گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های بنیادی، کاربردی، توسعه ای، نوآوری و اختراعات است.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی اظهار داشت: طی ۳۲ دوره برگزاری جشنواره خوارزمی در مجموع ۲۰ هزار عنوان طرح از سوی دبیرخانه دریافت شده است که کلیه اطلاعات آن‌ها وجود دارد و از این تعداد در حدود ۲ هزار طرح برگزیده انتخاب شدند.   الیاسی گفت: طی ۳۲ دوره برگزاری جشنواره خوارزمی طرح‌های خارجی از ۹۰ کشور مختلف دریافت شده که این امر نشان از ارتباط خوب سازمان با کشور‌های مختلف را نشان می‌دهد و همچنین از جمله دستاورد‌های جشنواره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی از ۶ طرح برگزیده خارجی تقدیر می‌شود که مربوط به کشور‌های چین، یونان، سوئیس، انگلستان و ایالات متحده است. تا این لحظه حضور ۴ نفر از دانشمندان چین، یونان، سوئیس و انگلیس که طرح آن‌ها جزء برگزیده‌ها شناخته شده است برای جشنواره روز ۱۳ اسفند قطعی شده است.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی بیان کرد: طرح‌های برگزیدگان ما در داخل کشور در زمینه‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای بوده است؛ همچنین یک طرح برگزیده موفق در تولید ملی داشتیم که چند سال گذشته موفق به دریافت جایزه جشنواره خوارزمی شد و بعد از ۵ سال هم اکنون توانسته کار خود را توسعه دهد و به مرحله تجاری سازی برسد از این رو موجب اشتغالزایی تعدادی از متخصصان و تکنسین‌ها شده است.

به گفته وی یک برگزیده ویژه در زمینه علوم مرتبط با مواد و متالوژی روز جشنواره معرفی می‌شود که این فرد توانسته دانشجویان زیادی را تربیت کند و در توسعه فناوری‌های مرتبط با مواد پیشرفته موفق عمل کند.

الیاسی درباره حمایت از برگزیدگان عنوان کرد: علاوه بر جوایز نفیس و لوح‌های تقدیری که از سوی رییس جمهور و برخی سازمان‌های بین المللی به برگزیدگان اهدا می‌شود تمامی برگزیدگان به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد و براساس ضوابط بنیاد آن‌ها تحت حمایت قرار می‌گیرند به خصوص طرح‌هایی که در حوزه کاربردی باشند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در پایان صحبت‌های خود از راه اندازی سامانه الکترونیکی جشنواره خوارزمی خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به کلیه برگزیدگان توسط این سامانه در دسترس است و در حال حاضر اطلاعات حدود ۲ هزار طرح داخلی و خارجی جشنواره دانش آموزی، جوان و بین المللی خوارزمی در این سامانه بارگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی الیاسی جشنواره فیلم فجر سی و دومین جشنواره تقدیر از 16 طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و جمع‌بندی طرح‌های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

کد خبر 6097997

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد
  • رئیسی به قم می‌رود
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد