Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@19:00:07 GMT

برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در بوکان لازم است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۵۰۲۷

برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در بوکان لازم است

کارگروه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی بوکان با ریاست خسروپور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی و با حضور بخشدار مرکزی، نماینده دادستان، شورا و شهردار بوکان و روسا و کارشناسان ادارات برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، در ابتدای این جلسه که صبح امروز برگزار شد، خسروپور گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز و تفکیک غیر قانونی اراضی کشاورزی و تصرفات منابع ملی یک دغدغه ملی است و شهرستان بوکان هم از این بابت مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ساخت و سازها در دو دهه گذشته و تصرفات منابع طبیعی و تفکیک غیر قانونی اراضی کشاورزی، شهرستان، مردم و مسئولین را دچار مشکل کرده و همه تلاش مسئولین شهرستان این است که این ساخت و سازها را سامان بدهند و اگر قرار باشد ساخت و سازها و تصرفات در وضعیت کنونی هم ادامه پیدا کند که متاسفانه ادامه پیدا کرده است طرح ساماندهی ساخت و سازها با شکست مواجه خواهد شد و مناطق حاشیه ای‌ و سکونت گاههای غیر رسمی توسعه بیشتری پیدا می کنند.

وی بر ضرورت اقدام مشترک ادارات در برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی و تصرفات تاکید کرد و گفت: توسعه این شهرستان در گرو حل مشکلات موجود در قالب ساماندهی و جلوگیری از افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز و حفاظت از منابع طبیعی است.

در ادامه یزدانپناه بخشدار مرکزی هم روند ساخت و سازهای غیر مجاز را نگران کننده دانست و از ادارات شهرستان خواست بصورت جدی با ساخت و سازها و تصرفات منابع طبیعی برخورد کنند.

شهردار بوکان هم ساخت و سازهای غیر مجاز را ناشی از نبود قانون جامع در این حوزه و همچنین عدم انجام وظایف قانونی توسط دستگاههای مرتبط در تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی دانست و گفت تنها راه چاره برخورد با ساخت و سازها اقدام مشترک است.

سهرابی رئیس راه و شهرسازی بیان کرد: اکیپ دهگردشی در گذشته موفق عمل کرده و خواستار فعالیت مجدد این اکیپ شد.

صالحی عضو شورای اسلامی شهر بوکان هم به آسیب شناسی ساخت و سازهای غیر مجاز پرداخت و گفت: تا زمانی که به درستی این مساله ریشه یابی نشود اقدامات مقطعی نمی تواند چاره کار باشد صدقی رئیس منابع طبیعی هم خواستار همکاری شورا و دهیاران با منابع طبیعی شد و گفت با متخلفان بصورت جدی برخورد خواهد شد در پایان بعد از بحث و بررسی مقرر شد یک اکیپ در محدوده شهر و یک اکیپ هم تحت عنوان دهگردشی در حریم و خارج از حریم جهت جلوگیری از تصرفات در سطح شهرستان و در قالب اقدام مشترک تشکیل و بصورت هفتگی نسبت به گشت و بازرسی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت