Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­روزنامه ایندیپندنت نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و دخترش بار‌ها درباره اختیارات امنیتی جارد کوشنر (داماد ترامپ) دروغ گفته‌اند.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: پس از آن که گزارش شد سال گذشته به جان کلی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، دستور داده شده بود به جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دسترسی به اطلاعات بسیار محرمانه داده شود، ظاهرا ترامپ و ایوانکا، دخترش، درباره اختیارات امنیتی فوق محرمانه‌ای که به ایوانکا و کوشنر در زمان فعالیت در کاخ سفید داده شده بود، دروغ گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود مخالفت مقامات اطلاعاتی و رئیس کارکنان کاخ سفید که به صورت خصوصی از این مسئله ابراز نگرانی کرده بود، ترامپ شخصا این دستورات را صادر کرده است.

با وجود معاملات مالی و سرمایه گذاری‌های خارجی مبهم - که کارشناسان می‌گویند مانع دریافت کمترین سطح اختیارات امنیتی می‌شود - کوشنر هنوز ظاهرا به لطف دستور ترامپ به برخی از اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی دارد. رئیس جمهور آمریکا در تصمیم گیری درباره این که چه کسی اختیارات امنیتی داشته باشد حرف آخر را می‌زند، حتی اگر این تصمیم نگرانی‌های امنیت ملی را نادیده بگیرد.

خانواده ترامپ دستکم نُه بار اظهارات دروغینی را درباره اختیارات امنیتی ایوانکا ترامپ و کوشنر بیان کرده‌اند و این منعکس‌کننده تلاش بی‌سابقه رئیس جمهور آمریکا برای استخدام خانواده خود در اداره کاخ سفید و مخفی کردن اقدامات پشت پرده وی و نادیده گرفتن توصیه جامعه اطلاعاتی است.

با وجودی که ترامپ برای دادن اختیارات امنیتی به کوشنر تلاش کرده است، اما ایوانکا ترامپ ماه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری‌ ای بی سی نیوز گفت: "رئیس جمهور هیچ مداخله‌ای در رابطه با ارائه اختیارات امنیتی به من یا همسرم نداشته است. "

گرچه گفته می‌شود که کوشنر سرانجام در مه سال گذشته اختیارات امنیتی خود را به دست آورد، اما رئیس جمهور در ژانویه امسال در مصاحبه‌ای با نشریه نیویورک تایمز درباره این موضوع دروغ گفت. در این مصاحبه از ترامپ پرسیده شد که آیا وی به ژنرال کلی یا هر فرد دیگری در کاخ سفید گفته بود که نظر مقامات امنیتی را نادیده بگیرد؟ وی در پاسخ گفت که چنین اختیاری ندارد.

مجری این برنامه در پاسخ گفت: "شما این اختیار را دارید. " ترامپ گفت: "اما این کار را انجام نداده ام. " وی ادعا کرد: "من هرگز در مسائل امنیتی مداخله نکرده ام. "

وی بعدا اذعان کرد که در حقیقت این اختیار را داشته است که به کوشنر یا هر فرد دیگری اختیارات امنیتی بدهد. ترامپ گفت: "من حق این کار را دارم، اما هرگز فکر نکردم که لازم است این کار را انجام دهم. "

در همین زمینه، آبه لاول، سخنگوی وکیل کوشنر در بیانیه ای، گزارش نیویورک تایمز را رد کرد و گفت: "در سال ۲۰۱۸، کاخ سفید مقامات مسئول اختیارات امنتی تایید کردند که اختیارات امنیتی کوشنر طی یک روند عادی و بدون فشار از سوی کسی به وی داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد

به گفته پلیس، در پی وقوع یک حادثه در مقابل کاخ سفید، یک مرد کشته شد.

به گزارش ایسنا، تیم اداره پلیس متروپلیتن در ساعت ۲۲:۴۵ شنبه شب به وقت واشنگتن در واکنش به گزارش‌هایی درباره وقوع حادثه در تقاطع خیابان پانزدهم و خیابان پنسیلوانیا در شمال غرب واشنگتن دی.سی به محل اعزام شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پلیس اعلام کرد مردی در صحنه وقوع تصادف کشته شده است.

در این حادثه ظاهرا خودرویی به یکی از موانع امنیتی پیرامون ساختمان کاخ سفید برخورد کرد.

این رویداد توسط واحد تحقیقات تصادفات اداره پلیس در دست بررسی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند