Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از چین خواسته است همه تعرفه‌های وضع شده علیه محصولات کشاورزی آمریکا را "فورا" لغو کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی گفته است این تقاضا را به این خاطر مطرح کرده که مذاکرات تجاری با چین "به خوبی" در حال پیش رفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود اول مارس ترامپ تعرفه‌های بیشتری را روی محصولات چینی وضع کند اما او با اشاره به پیشرفت در مذاکرات دو کشور از وضع این تعرفه‌ها خودداری کرد.

چین از این اقدام استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی کرده است.

پس از ماه‌ها تنش تجاری میان دو کشور، چین و آمریکا آتش‌بس ۹۰ روزه‌ای برای پایان دادن به اختلافات خود اعلام کردند. این مهلت روز جمعه به پایان رسید اما چنانچه به نظر می‌رسد پیشرفت مذاکرات به حدی بوده که مانع از وضع تعرفه‌های جدید شود.

مشخص نیست درخواست جدید ترامپ چه تاثیری روی مذاکرات چین و آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری خواهد گذاشت.

ترامپ گفته است حذف تعرفه‌های کشاورزی، "برای کشاورزان آمریکایی و من، بسیار مهم است."

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته است پس از مذاکرات هیات‌های چینی و آمریکا، دو طرف در آستانه یک توافق تجاری "تاریخی" هستند.

انتظار می‌رود دونالد ترامپ و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین این ماه دیدار کنند.

دونالد ترامپ از مدت‌ها پیش چین را به رفتار غیرمنصفانه در مبادلات تجاری با آمریکا متهم کرده و گفته است برای جبران این وضعیت تعرفه‌هایی را بر واردات کالا از این کشور وضع می‌کند.

آمریکا بر واردات کالا از چین به ارزش سالانه ۵۰ میلیارد دلار ۲۵ درصد تعرفه وارداتی بسته است. چین هم دست به اقدام مشابهی زده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید