Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن شنوایی‌شناسی ایران از ارائه خدمات رایگان در کلینیک‌های شنوایی در سراسر کشور طی روز آینده به مناسبت روز جهانی شنوایی خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی قهرمانی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی شنوایی برگزار شد اظهار داشت: جامعه کم توان شنوایی نسبت به گذشته آمار آن‌ها زیادتر شده و همچنان این مشکل در حال افزایش است به صورتی که اکنون یک معضل جهانی به شمار می‌رود و در کشور‌های مختلف برنامه‌های گسترده‌ای در جهت پیشگیری و درمان آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس برخی از آمار اعلام شده از سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۵۰ از هر ۱۰ نفر یک نفر گرفتار مشکل کم شنوایی است و این مسأله ضرورت برنامه‌های جامع‌تر در این زمینه را نشان می‌دهد.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسی ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما اقدامات گسترده و مناسبی در جهت کاشت حلزون انجام شده است، گفت: غربالگری جهت پیشگیری از مشکل کم‌شنوایی و ناشنوایی بسیار حائز اهمیت است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود نسبت به این مسأله مهم توجه کامل داشته باشند.

قهرمانی از آغاز کار کمیته ملی سمعک طی هفته آینده خبر داد و گفت: فردا تمام کلینیک‌های شنوایی بسته حمایتی رایگان در حوزه شنوایی اعم از معاینه و غربالگری ارائه می‌کنند که این اقدام در جهت برگزاری روز جهانی شنوایی است.

وی با اشاره به اینکه سمعک در حال حاضر ارز دولتی به آن تعلق گرفته و تغییر قیمتی نسبت به گذشته نداشته است، گفت: البته باطری و لوازم جانبی سمعک از ارز دولتی خارج شده که در کمیته ملی سمعک طی هفته آینده این مسأله مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: سالانه صد هزار سمعک در کشور برای گروه‌های سنتی مختلف تجویز می‌شود و در صورتی که پس از ۶ تا یک ماه استفاده از آن شرایط برای فرد مساعد نشد جهت کاشت حلزون باید اقدام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلینیک شنوایی سازمان جهانی بهداشت افزایش شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا