Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - تنها یک روز پس از تحویل خلبان هندی توسط پاکستان و امیدواری اسلام آباد برای کاهش تنش ها با دهلی نو، مرزهای دو کشور مجددا شاهد درگیری بود که اعلام شد طی آن دو غیرنظامی پاکستان کشته شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی امروز به نقل از ارتش این کشور گزارش دادند مرزبانان هندی بخش های تاتاپانی و جندروت در نزدیکی خط کنترل مرزی در کشمیر را مورد هدف تیراندازی و آتشباری قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش پاکستان افزود در پی تبادل آتش با مرزبانان هندی، دو غیرنظامی پاکستان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
چهارشنبه گذشته و با گذشت یک روز از حمله هوایی هند به خاک پاکستان، تنش های دو کشور نه تنها در سطح سیاسی و دیپلماتیک تشدید شد بلکه اوضاع در مرزهای زمینی این دو کشور همسایه نیز شدیدا متشنج شده است.
در آن روز آتشباری مرزبانان هندی و حملات توپخانه ای آنان به خاک پاکستان و هدف قرار دادن مناطق مسکونی منجر به جان باختن 4 غیرنظامی شد.
به گفته منابع پاکستانی، 11 غیرنظامی این کشور نیز در نتیجه تبادل آتش میان مرزبانان پاکستان و هند زخمی شدند.
دولت پاکستان در اعتراض به جان باختن 4 شهروند خود کاردار هند در اسلام آباد را به وزارت امور خارجه احضار کرده بود.
استقلال پاکستان و جدایی از هند در سال 1947 میلادی، وقوع چندین جنگ میان دو کشور، رقابت در آزمایش های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، بازداشت صیادان در آبهای آزاد، موضوع برداشت از حوزه های آبی مشترک، مشکلات اخذ روادید تجاری، اقدامات تروریستی در دو کشور، قربانی شدن شهروندان پاکستانی و هندی و انگشت اتهام بسوی اتباع دو کشور در این حملات و درگیری ها میان مرزبانان هند و پاکستان را می توان از دلایل عمده سردی روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور همسایه در منطقه جنوب آسیا عنوان کرد.
این درحالی است که روابط هند و پاکستان طی چند دهه گذشته همواره شاهد تنش های متعددی بوده، تنش هایی که حتی موجب صف آرایی نیروهای نظامی دو کشور در منطقه مرزی شده است.
آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان ھند درگيري ھاي مرزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «سما تی وی»، در این انفجار که در منطقه «خضدار» از نواحی ایالت بلوچستان پاکستان رخ داد یک بمب مغناطیسی نصب شده بر روی خودرو به دست تروریست‌ها منفجر شده است.
رسانه‌های پاکستان با بیان اینکه خودروی مذکور متعلق به رئیس باشگاه خبرنگاران شهر «خضدار» بوده افزود: بر اثر این انفجار علاوه بر «مولانا صدیق منگل» رئیس باشگاه خبرنگاران این شهر دو نفر دیگر نیز کشته شدند.
منابع خبری همچنین از زخمی شدن ۹ نفر دیگر از جمله یک نیروی پلیس خبر داده و افزودند: هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
تصاویر دوربین‌های مدار بسته محل انفجار نشان می‌دهد که یک تروریست موتورسیکلت سوار یک بمب مغناطیسی را به خودروی رئیس باشگاه خبرنگاران شهر «خضدار» چسپانده و آن را منفجر می‌کند.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه شهید شد
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه شهید شد