Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@22:46:11 GMT

علم و پژوهش بستر توسعه پایدار در گام دوم انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۶۴۲۹

علم و پژوهش بستر توسعه پایدار در گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرنگار ایرنا، انقلاب اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم حیات خود گذاشته است.
با وجود همه دشمنی ها و سنگ اندازی ها در این مسیر 40 ساله با افتخار به گذشته و امید به آینده، همه چالش ها پشت سر نهاده شد تا گام دوم انقلاب با صلابت برداشته شود.
رهبر انقلاب اسلامی 24 بهمن با صدور «بیانیه‌ گام دوم انقلاب» به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌ هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه‌ خطاب به ملت ایران و بویژه جوانان است و منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه ‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.
سمیرا دهقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی است که پرورش دهنده آینده سازان یک کشور است و بنابراین در مورد تغییر و تحولات در آموزش و پرورش باید کاملا هوشیار، نهادهای تخصصی و نظارتی ورود نمایند تا تغییرات به سمت انحراف و نقشه دشمن پیش نرود.
وی افزود: در موضوع دانشگاه ها نیز با تمرکز جامعه بر مدرک گرایی تا حدودی انتظارات علمی به حاشیه کشیده شده و به نظر می رسد دانشگاه ها بویژه در استان های محروم باید با تمرکز بر سنجش و عدالت آموزشی به سمت رشد و توسعه واقعی علم قدم بردارند و در اعطای مدارک تحصیلی بسیار قانونمندتر حرکت نمایند.
دهقانی یادآور شد: جهاد علمی در کنار ذخایر بزرگ خدادادی کشور می تواند یک حکومت اسلامی ایجاد نماید که تاریخ تاکنون شاهد آن نبوده به همین خاطر دشمن بسیار هراسان است.

** گام دوم انقلاب فرصت بلوغ مدیریتی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه با اشاره به فعالیت دولت های مختلف در دوران عمر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیشتر این دولت ها در بخش صلاحیت اخلاقی و تخصصی کارگزاران، شایسته عمل نکرده اند و چنین رویه ای برای گام دوم انقلاب دیگر شایسته نیست.
دهقانی تاکید کرد: انقلاب با طی کردن چهل سالگی خود باید بلوغ مدیریتی خود را فراهم کرده باشد و نباید در حکومت ها افرادی گمارده شوند که کمر به فاسد کردن جامعه بسته باشند چون در گام دوم انقلاب باید دولت و ملت همسو با هم حافظ انقلاب باشند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب، مشروعیت عملکردی و اخلاقی کارگزاران بسیار مهم است، افزود: این مهم حاصل نمی شود مگر با هوشیاری ملت در عرصه انتخابات.

** عدالت و مبارزه با فساد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه، گفت: مبارزه با فساد اگر بطور واقعی انجام می پذیرفت امروز شکاف های عظیم بین ظرفیت ها و واقعیات جامعه وجود نداشت.
وی افزود: یکی از ارکان مهم مبارزه با فساد، قوه قضاییه است چرا که بدون مبارزه قاطع با فساد نمی شود ظرفیت ها را هدایت کرد.
دهقانی نظارت مردمی بر عملکردها در این حوزه را بسیار حیاتی دانست و گفت: در مبارزه با فساد، حکومت بدون مردم و مردم بدون حکومت توفیق نخواهند یافت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قروه اضافه کرد: بنابراین در این عرصه باید سازوکارهای خلاقانه برای هماهنگی حکومت و مردم در عرصه مبارزه با فساد ایجاد کرد و اجرای واقعی مجازات اسلامی می تواند جرات فساد در کشور را از بین ببرد.
دهقانی ادامه داد: در بخش های نظارتی دیگر نیز متاسفانه خلاء های زیادی به چشم می خورد و به نظر می رسد باید ساختار جدید نظارتی در بدنه اجرایی کشور ایجاد شود.
وی افزود: توجه ویژه به میدان آوردن تکنولوژی های روز برای نظارت یک الزام است چرا که بخش عظیمی از تخلفات را می شود با ورود تکنولوژی رصد کرد.
دهقانی با تاکید بر اینکه مطالبه رهبری در این بخش قطعا اهتمام کامل به رویه های گذشته نیست، اظهار داشت: در جایی که قوانین مشکل دارند باید اصلاح گردند و در جایی که متولیان قوانین را به درستی اجرا نمی کنند، باید شهامت و جرات برکناری آنها را داشت.
وی یادآور شد: درگام دوم انقلاب دیگر سازش با مفسدان متصور نباید بود چرا که امروز استحکام لازم در برخورد با فساد در ساختار انقلاب به وجود آمده است.
دهقانی گفت: مسئولین مملکت در گام دوم انقلاب دیگر باید مسئولیت عواقب تصمیمات خود را بپذیرند، اگر خواهان خشکاندن فساد سیستمی در حکومت باشیم.
9937
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف انتخابات انقلاب توسعه پایدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملت ایران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضا کردند.

این پروژه با عنوان «کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تأمین غذا برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف توسعه پایدار» مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ میلادی به پایان می‌رسد.

این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تأمین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است؛ حوزه‌ای که ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

همچنین از تأثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی مؤثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری با همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشورهایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

کد خبر 6099002

دیگر خبرها

  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است