Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@12:52:55 GMT

قیمت شیرینی شب عید در کرمانشاه افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۷۴۳۴

قیمت شیرینی شب عید در کرمانشاه افزایش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز قیمت انواع شیرینی در استان افزایش نمی‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، بدرباره بازار شب عید اظهار داشت: در ایام عید با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و گرانی قیمت مواد اولیه برای پخت شیرینی از جمله شکر قنادی ها نمی توانند تولیدات خود را برای ایام نوروز افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر شکر به ازای هر کیلوگرم ۶۵۰۰ تومان و قند ۷۵۰۰ تومان فروخته می شود، افزود: امسال میزان فروش شیرینی تاکنون ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت:  قیمت شیرینی در کمیسیون نظارت تعیین می شود و با وجود افزایش قیمت امسال هیچ گونه تغییر قیمتی در شیرینی نخواهیم داشتیم و البته این اجحاف در حق شیرینی‌پزی‌ها است.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز مردم کرمانشاه بیشتر شیرینی‌های خشک نظیر نخودی و فانتزی را خرید می کنند.

ناصری خواستار خرید مردم از مراکز مجاز عرضه شیرینی شد و گفت: در ایام نوروز دست فروشان هم به شیرینی فروشی می پردازند در حالی که جعبه های عرضه شیرینی فاقد آدرس و در مواردی که سبب مسمومیت شده قابل پیگیری نبوده است.

وی بیان داشت: در کرمانشاه ۱۳۵ کارگاه شیرینی پزی و ۲۸۰ واحد عرضه شیرینی، بستنی و آبمیوه وجود دارد که همگی در ایام نوروز فعال هستند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز