Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@21:57:14 GMT

تربیت اسلامی زمینه‌ساز زندگی در سایه آرامش است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۸۰۷۳

تربیت اسلامی زمینه‌ساز زندگی در سایه آرامش است

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 11 اسفندماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از خلقت عالم، تربیت است، اظهار کرد: همه عالم برای انسان و انسان برای تکامل، تعالی و رسیدن به قرب الهی خلق شده است.
وی نوع تربیت انسان را در انتخاب مسیر مهم دانست و افزود: تربیت الهی و اسلامی زمینه‌ساز رسیدن به درجات والای حیات زندگی در سایه آرامش خواهد بود و تربیت حیوانی و حرکت در مسیر شیطانی نیز باعث انحطاط و سقوط انسان و در نهایت زندگی جهنمی وی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان کردستان به موضوع بشارت و انذار و ضرورت بهره گیری از این آموزه دینی در موضوعات تربیتی پرداخت و عنوان کرد: در موضوع تربیت انسان نیز مربی باید در درجه اول از بشارت و تشویق استفاده کرده و در صورت نیاز و در مراحل بعد به تذکر و انذار بپردازد.
وی با اشاره به توطئه و شیطنت دشمنان دین برای زدودن اسلام و اثرات آن در جهان، بیان کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی و احیای دین اسلام توسط حضرت امام خمینی ( ره )، دشمنان با اقدامات شیطانی خود و با تمام توان خواستند وضعیت سابق را برگردانند و امروز به برکت رهبری مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) این انقلاب خدایی تداوم دارد.
آیت‌لله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر ضرورت مقابله با توطئه دشمنان و ایستادگی در مقابل شیطنت‌های آنان، عنوان کرد: ما وقتی موفق خواهیم شد که انسانهای خدا محور تربیت کنیم و تربیت‌شدگان ما باید دارای روحیه انقلابی، معنوی‌گرا، آرمان‌خواه، روحیه جهادی و حماسی، استکبارستیز، استقلال طلب، مردمی، عدالت‌خواه، مقاوم و شهادت طلب باشند و امروز دشمنان در تلاش هستند که این روحیات را از جوانان ما بگیرند و ذهنیت را عوض کرده و به تحریف موضوعات بپردازند.
وی تربیت نیروی های بصیر که توان شناخت این مسائل را داشته باشد، یک ضرورت دانست و با بیان اینکه امور تربیتی بسیار مهم است و در برهه ای از زمان این مساله مورد توجه جدی قرار نگرفته است، تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ، تربیت ، تعلیم و علم آموزی بر اساس حکمت را سه مؤلفه مهم در اسلام دانست و بر توسعه علم پژوهش محور و بهره‌گیری از علم بر مبنای حکمت تأکید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تحسین الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی گفت: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: امروز مدیریت شهری رفسنجان در ادامه اراده خداوند برای خلقت انسان و تعیین جانشینی خدا روی زمین، جمعی از نوجوانان را مسئول کرده است تا اختیار بیشتری به آن‌ها بدهد و ثابت کند آرمان جمهوری اسلامی تحقق وعده الهی و هدف خلقت انسان است.

وی اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان را در راستای فطرت انسان توصیف کرد و افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است؛ در جنگ اتفاق بزرگی رخ داد و کل دنیا علیه ما جمع شد تا ما نباشیم اما امام (ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد و وعده داد که کاری می‌کند تا قدرت برتر نظامی دنیا شویم و این امر محقق شد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به وعده صادق جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آن روز ما سیم خاردار هم نداشتیم و اولین مایحتاج خود را باید از سایر کشورها می‌گرفتیم و به ما نمی‌دادند، اما امروز به تولید موشک و پهباد روی آورده‌ایم و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی داعش در منطقه یکی دیگر از اقدامات ضد اسلامی برای جمع کردن تفکر اسلام بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ورود حاج قاسم به میدان و حضور لشکریان دفاع از حرم مسیحی و مسلمانان شیعه و سنی متوقف شد، گفت: یک روزی می‌خواستند ما نباشیم، اما اکنون ما سردمدار فرهنگی منطقه هستیم.

عبودتیان توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: قرار بود دهه هشتادی‌ها نسل برانداز شوند، اما امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران شده‌اند؛ لذا اگر براساس دستور خدا و الگوی امام و اسلام عمل کنیم، می‌توانیم به عنوان خلیفه و جانشین خدا روی زمین مسیر رشد را به خوبی طی کنیم.

وی در ادامه شکل‌گیری الگوی حکمرانی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان را تبریک گفت و افزود: این طرح جوان محور و نوجوان محور و شگفتی‌ساز است و توجه به حضور بانوان و استفاده از تجربه بزرگترها و قرار دادن آن‌ها در رأس حلقه اصلی و محله محوری و مسجدمحوری را می‌توان از امتیازات آن برشمرد.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و این الگو را که در جهت مسیر انبیای الهی است، امروز در بخشی از اداره شهر پیاده می‌کنیم و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

کد خبر 748908

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد