Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون عمران شهری وزیر کشور تاثیر اتحادیه‌های تاکسیرانی‌های شهری و اتوبوسرانی‌های کشور و سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری‌ها را در حوزه حمل و نقل شهری بااهمیت برشمرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان  مهدی جمالی نژاد گفت: عملکرد‌ها در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهری باید به گونه‌ای باشد که زمینه را برای ارائه خدمات مناسب و متناسب با نیاز جامعه هدف در دو بخش رانندگان اتوبوس و تاکسی و شهروندان متقاضی به استفاده از تاکسی و اتوبوس فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نژاد که در مجمع عمومی اتحادیه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی‌های شهری کشور سخن می‌گفت، با بیان اینکه ۲۵ درصد جابه جایی مسافران در شهر‌ها توسط تاکسی صورت می‌گیرد، گفت: کارکرد تاکسی در حمل و نقل شهری کاربردی و تأثیر گذار است، از این رو لازم است برای این بخش برنامه ریزی‌های کارشناسی و کاربردی را با رویکرد ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به عمل آورد.

وی نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری را یکی از نیاز‌های اصلی این بخش عنوان نمود و گفت: طی اقدامی ملی و با یک همکاری و همفکری جمعی زمینه اسقاط بیش از ۷۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده و واگذاری ۶۴ هزار دستگاه تاکسی جدید به متقاضیان فراهم آمد که که متاسفانه در حال حاضر به علت مشکلات پیش آمده در حوزه تولید و بد عهدی خودروسازان، این طرح ملی رو به متوقف شدن است و انتظار داریم تمامی مسوولان به این موضوع مهم در عرصه حمل و نقل عمومی شهری، توجه لازم داشته باشند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه ۸۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال آینده برای انتشار اوراق مشارکت به شهرداری‌ها اختصاص یافته است، گفت:اوراق مشارکت در این شرایط می‌تواند به حوزه اتوبوسرانی و مترو کمک کند.

رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور با بیان اینکه معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تمام قد به‌دنبال این است که مشکلات کشور را حل کند و به هر نحوی که هست مشکلات را در این فضای سخت حل کنیم، افزود: برای تامین مالی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری، پیگیری طرح رئیس جمهوری در حال انجام است.

جمالی نژاد در ادامه موضوع‌های بیمه رانندگان، ارائه خدمات حمایتی به رانندگان، اصلاح قوانین مازاد در این بخش و استفاده از ایده‌های نو و فناوری‌های جدید را سایر موضوعاتی ذکر نمود که باید در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهری اجرایی شود تا بتوان انتظار افزایش کیفیت و ارائه خدمات مناسب را در این بخش داشت.

وی تصریح کرد: همه این موارد نیازمند کار جمعی و مشارکت همگانی است که با همکاری راننده‌های اتوبوس و تاکسی، سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداریها، اتحادیه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی‌های شهری کشور و در نهایت مجموعه وزارت کشور قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، موضوع اختصاص بودجه برای بیمه رانندگان حمل و نقل شهری را مصداقی از کار‌های جمعی برشمرد که با مشارکت همگانی فعالین این عرصه در کمیسیون اصلی موضوع در مجلس به تصویب رسید و تصریح کرد: در این بین نقش اتحادیه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی‌های شهری کشور به عنوان محور موضوع و حلقه ارتباطی سازمان‌های تخصصی با مجموعه وزارت کشور بسیار مهم و کاربردی است.

جمالی نژاد افزود: تقویت اتحادیه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی‌های شهری کشور به مثابه تقویت سازمان‌ها و حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی است و این مهم با حمایت سازمان‌های عضو و با حمایت مناسب اعضاء عملیاتی می‌شود و در پی آن می‌توان انتظار ارائه خدمات مناسب را در این بخش داشت.

رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور، راه اندازی سامانه ملی حمل و نقل دانش آموزی را از دیگر طرح‌های ملی عنوان نمود که اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به نمایندگی از جانب وزارت کشور مجری آن بود و تاکید نمود: لازم است در سال آینده تمامی فعالیت‌ها در این بخش بر بستر این سامانه انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری با توجه به مشکلات بوجود آمده در افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف، چند اقدام شایسته و مهم در اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به مرحله اجراء در آمد، گفت: توزیع لاستیک و قطعات یدکی و اجرایی کردن طرح سبد بیمه‌ای رانندگان با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر و بیمه دانا و همچنین اختصاص بسته حمایتی دولت به رانندگان و برنامه ریزی برای اقدامات ورزشی و برگزاری مسابقات فوتسال تاکسیرانی‌های کشور از جمله موضوعات حمایتی مهمی بود که با محوریت اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور صورت پذیرفت و لازم است این نوع خدمات، که باعث کمک به رانندگان و توسعه نشاط در بین فعالین این عرصه می‌شود، ادامه یابد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: ما در مجموعه وزارت کشور به عنوان پشتیبان و حامی حمل و نقل شهری کشور همواره آمادگی کمک به حل مشکلات در این بخش را داریم و موضوع تغییر ساختار سازمانها، از موضوعاتی است که اعتراض‌های بسیاری را به همراه داشته است و لازم است در یک اقدام کارشناسی راهکار‌های برون رفت از این چالش بررسی و بهترین روش به مرحله اجراء در آید.

جمالی نژاد یادآور شد: در خصوص سایر موضوعات نیز در مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این آمادگی وجود دارد تا موضوعات مطرح توسط اتحادیه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی‌های شهری کشور جمعبندی و به منظور تصمیم گیری به وزارت کشور ارسال شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین یادآور شد: برای نخستین‌بار در دولت یازدهم، کمیسیونی در دولت برای حل مشکلات شهرداری کلان شهر‌های کشور ایجاد شد، ولی از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده نمی‌شود که امیدوارم تمامی شهرداری‌های کلان شهر‌ها و سایر شهر‌ها از ظرفیت این مهم استفاده کنند.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد سازمان شهرداری ها و دهیاری ها حمل و نقل شهری معاون عمران شهری وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.

داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین