Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@08:23:40 GMT

عقب‌گرد ۹۲۴ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۸۶۳۴

عقب‌گرد ۹۲۴ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران در بازار امروز در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران حقیقی بودند که بازار تک سهم‌ها داغ‌تر از همیشه بود، شاخص کل نیز ۹۲۴ واحد افت کرد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ با کاهش ۹۲۴ واحدی به رقم ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۱۰۸ واحدی عدد ۳۰ هزار و ۷۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۰۴۵ واحدی به رقم ۱۸۳ هزار و ۷۷۶ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول، اما در حالی با کاهش ۷۵۰ واحدی به رقم ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۵۱۵ عدد ۳۱۴ هزار و ۶۵۴ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی بر روی رقم دو هزار و ۹۹ واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۲۲۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۹ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۸۹ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک صادرات با ۸۷ واحد، دکتر عبیدی با ۴۹ واحد و پتروشیمی فجر با ۴۷ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۰۷ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴۳ هزار و ۶۶۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملاتی امروز نماد معاملاتی شرکت‌های اقتصادی خودکفایی آزادگان، ریل‌پرداز سیر، بیمه کوثر، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، محورسازان ایران خودرو، صنایع سرماآفرین ایران، گروه دارویی البرز، لوله و ماشین‌سازی ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حفاری شمال، لوله و ماشین‌سازی ایران، ویتانا، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، خدمات فنی فولاد یزد، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، گسترش صنایع پیام، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی بورس کالای ایران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، به دلیل نوسان ۲۰ درصدی قیمت با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای برای سفارش گیری مجدد روبرو شدند. همچنین نماد معاملاتی قند ثابت خراسان، از سوی ناظر بازار تعلیق شد.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۹۰ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد.

همچنین در فروسیلیس ایران ۲۸ و نیم میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از ۲۱ و نیم میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات متعادل، اما کم حجمی را در اغلب نماد‌های معاملاتی نظاره‌گر بود که دغدغه‌های سیاسی از جمله تصویب لوایح پالرمو و، اما و اگر‌های مختلف پیرامون این موضوع باعث شده تا همچنان در بازار سهام اغلب حقیقی‌ها دست به عصا گام بردارند.

این در حالی است که امروز علیرغم تکاپوی حقوقی‌های حامی بازار از جمله صندوق توسعه، اما حقیقی‌ها اصلاح پورتفوی و شناسایی بازده کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار دادند.

با این اوصاف امروز تک سهم‌های اغلب فرابورسی و بازار پایه در کنار سهم ارکان بازار سرمایه شامل بورس کالا و فرابورس و بورس انرژی با اقبال بورس‌باز‌ها روبرو بود. بازار امروز اگر چه هنوز به دورنمای بازار سهام از بابت تعدیل سود سهم‌های ارز محور در صورت‌های مالی امیدوار است، اما ابهام از چشم انداز بهار ۹۸ و تورم انتظاری باعث شده تا حرکت در بازار سرمایه با، اما و اگر همراه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاخص کل بورس بورس اوراق بهادار خرید سهام تالار شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس