Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: بستر سازی ها به گونه ای بوده که فعالیت های اجتماعی بانوان در کنار حضور محوری آنها در خانواده مورد تاکید است و مجلس نیز در حال بررسی طرح هایی برای تدوین قوانین برخورد با خشونت علیه زنان و مسائل مبتلا به بانوان بر اساس شریعت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «معصومه ابتکار» امروز (شنبه 12 اسفند) در مراسم افتتاح نخستین دوره مطالعات زنان در اسلام که در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم برگزار شد گفت: بانوان در زمینه های مختلف اجتماعی فعالیت می کنند که یک نمونه در زمینه مسائل ورزشی است که شاهد حضور مقام آوران زن در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان داشت: امام راحل نگاه ها را به نقش آفرینی بانوان در کشور تغییر دادند و با همت و تلاشی که داشتند یک جایگاه دموکراتیک و آزادی خواهانه برای فعالیت بانوان در کشور را ایجاد کردند که این نگاه موجب حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی به جایگاه انسان ها و کرامت آنها ارزش بسیاری قائل است که این امر شامل بانوان نیز می شود و به همین دلیل شاهد هستیم که طی 40 سال فعالیت جمهوری اسلامی، بانوان پیشرفت های بسیاری در نقش آفرینی اجتماعی ایجاد کرده اند.

ابتکار با بیان اینکه باید بانوان نقش خود را بیشتر کنند گفت: پیشرفت های بسیاری را بانوان در جامعه داشتند اما این امر قابل قبول نیست و با موانعی نیز گاها روبرو هستیم که باید برای رفع آنها تلاش شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به حضور بانوان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب حضور بانوان در دانشگاه ها بود که این امر موجب شده امروزه بانوان تحصیل کرده و علمی را داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش خانواده و جایگاه آن گفت: خانواده به عنوان یک موضوع مهم در اسلام مطرح است و به همین دلیل جمهوری اسلامی نیز با تدوین سیاست هایی پیرامون نقش آفرینی بانوان درجامعه، نسبت به بسترسازی حضور بانوان تلاش کرده است.

ابتکار بیان داشت: بستر سازی ها به گونه ای بوده که فعالیت های اجتماعی بانوان در کنار حضور محوری آنها در خانواده مورد تاکید است و مجلس شورای اسلامی نیز در حال بررسی طرح هایی برای تدوین قوانین برخورد با خشونت علیه زنان و مسائل مبتلا به بانوان بر اساس شریعت اسلامی است.

وی تصریح کرد: طبق آمار استخراج شده بیش از 70 درصد جامعه زنان در روستاها و 90 درصد در جامعه شهری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باسواد شدند که نسبت به پیش از انقلاب پیشرفت قابل توجهی داشته است.

ابتکار تاکید کرد: لوایحی توسط دولت در حال تدوین است تا بر اساس آن بتوانیم در راستای گسترش قوانینی بر اساس فقه اسلامی برای حمایت از بانوان در جامعه، اهتمام ورزیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: چالش هایی در خصوص روابط بین زن و مرد مطرح است و معتقدیم که زن نباید همانند جوامع غربی به عنوان یک کالا مطرح باشد.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری مقام معظم رهبری شیراز استان بوشهر محمد جواد ظریف گام دوم انقلاب حوزه علمیه دکتر ابتکار معصومه ابتکار ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند