Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

استان کرمان  13 هزار و 191 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 56 کیلومتر آزادراه،  یک هزار و 728 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 933 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 688 کیلومتر راه فرعی است  که در این راستا تعداد 30 باب مجتمع خدماتی رفاهی – بین‌راهی در حال بهره‌برداری آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی حاج سید علی خانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب گفت: مجتمع‌های خدماتی - رفاهی ، مجموعه‌هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات موردنیاز رانندگان و سرنشینان در جاده‌های ارتباطی کشور احداث‌شده است و این مجتمع‌ها دارای امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.

حاج سید علیخانی با اشاره به تحلیل‌های انجام‌شده بر روی آمار تصادفات گفت: بیش از نیمی از سوانح جاده‌ای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان است.رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمی‌شوند و برای کاهش تصادف جاده‌ای، احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی می‌تواند نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای داشته باشد.

وی افزود: فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب ،جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز آن‌ها در یک مکان ،ارتقای ایمنی و ترافیک ، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها از طریق کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و قطع جریان ترافیک با احداث راه‌های دسترسی استاندارد، فراهم‌سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن ،ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال‌زایی ،کاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران ،امکان اعمال مدیریت متمرکز و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی و رفاهی از مهم‌ترین اهداف احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی است.

حاج سید علیخانی تصریح کرد: بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، مساجد بین‌راهی از جمله مکان‌های مورد بازدید توسط توسط کمیته نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی  شامل نمایندگان ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، علوم پزشکی ، فرمانداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان می باشد که باهدف شناسایی نواقص موجود و ارائه راهکارها و دستورالعمل‌های لازم جهت رفع نقص به متولیان آن‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به سامانه 141 اطلاعات راه‌ها، از مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات‌رسانی مجتمع‌های بین‌راهی، مراتب را از طریق  شماره سامانه پیامکی 10000341 به روابط عمومی این اداره‌کل اطلاع دهند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آمار تصادفات راهداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ حیدری گفت: بیشتر محور‌های استان بارندگی داریم و محور‌ها لغزنده است و رانندگان در صورت ضرورت در انجام سفر خودروی خود را از نظر فنی بررسی کنند.
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محور‌های استان را  رصد می کنند افزود: علاوه بر این تیم‌ها ۵۴ دوربین ثابت و ۵۱ دوربین سیار ثبت تخلف هم در محور‌ها مستقرند.
وی افزود : در این شرایط رعایت سرعت مطمئنه بیش از پیش اهمیت دارد، چرا که کنترل خودرو در شرایط لغزندگی دشوار است.
حیدری گفت: همچنین در شرایط لغزندگی جاده ها رعایت فاصله طولی و عدم سبقت غیرمجاز بیش از پیش اهمیت می یابد.
وی با تاکید بر لزوم عدم تردد غیرضروری در این شرایط جوی، از رانندگان خواست تا پیش از حرکت حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها تماس گرفته و از وضعیت راه ها مطلع شوند.
حیدری یکی از مهمترین علل تصادف در شرایط لغزندگی جاده‌ها را سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عمده تصادفات در روز‌های بارندگی از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.
حیدری بر رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی محور‌ها تاکید کرد .
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست در این شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری اجتناب کنند و پیش از حرکت وضعیت راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند.


دیگر خبرها

  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم